اخبار ارز دیجیتال

تعداد کاربران ارز دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ به یک میلیارد نفر می‌رسد

تعداد کاربران ارز دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ به یک میلیارد نفر می‌رسد

گروه مشاوران بوستون (Boston Consulting Group) در برآوردهای اخیر خود پیش‌بینی می‌کند که تعداد کاربران صنعت کریپتو تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیارد نفر خواهد رسید.

به گفته ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر بیت کوین، تعداد کاربران صنعت ارزهای دیجیتال می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۵ به یک میلیارد نفر برسد.

وو در پست ۲۹ آوریل خود در X نوشت:

در مسیر ثبت ۱ میلیارد کاربر کریپتویی تا پایان سال ۲۰۲۵ قرار داریم. این نمودار یافته‌های ترکیبی مطالعات مستقل متعددی را نشان می‌دهد. صرافی خرید ارز دیجیتال بایننس تخمین می‌زند که ۶۵ درصد از کاربران کریپتو بیت کوین دارند.  
منبع: ویلی وو
منبع: ویلی وو

به گفته دنیل باتن (Daniel Batten)، سرمایه‌گذار و نویسنده Bitcoin ESG Forecast، نمودار وو اولین مدل جامعی محسوب می‌شود که هدف آن ترسیم تمامی کاربران کریپتویی فعلی و پیش‌بینی یک میلیارد نفر اولی است که ارزهای دیجیتال را پذیرفته‌اند. باتن در پاسخ به وو نوشت:

این نمودار باور‌نکردنی است. این اولین باری است که می‌توانیم بینیم چه زمانی به مرز ۱ میلیارد کاربر می‌رسیم.  

این نمودار کاربران کریپتویی را به عنوان نهادهای منحصربه‌فردی تعریف می‌کند که در یک صرافی یا پلتفرم احراز هویت (KYC) کرده‌اند و تاکنون حداقل یک بار روی بلاک چین تراکنش انجام داده‌اند.

مدت‌هاست که دست‌یابی به رقم یک میلیارد کاربر کریپتویی به عنوان نقطه عطف مهمی در بحث پذیرش رمزارزهای رایج مطرح بوده است. مردم عادی می‌توانند سرمایه جدیدی را برای این بازار به ارمغان بیاورند که در جهت افزایش قیمت دارایی‌های دیجیتال اهمیت دارد.

آیا این صنعت می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ به ۱ میلیارد کاربر کریپتویی برسد؟

بر اساس گزارش ژانویه ۲۰۲۴ صرافی Crypto.com، تعداد دارندگان ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ با ۳۴ درصد افزایش به ۵۸۰ میلیون نفر رسید.

هولدرهای بیت کوین ۳۳ درصد رشد کردند و از ۲۲۲ میلیون نفر در ماه ژانویه به ۲۹۶ میلیون نفر در دسامبر ۲۰۲۳ رسیدند. این افراد حالا ۵۱ درصد از هولدرهای ارزهای دیجیتال در سطح جهان را تشکیل می‌دهند. این گزارش اشاره می‌کند که تحولات پیرامون صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌ کوین عامل اصلی برای رشد تعداد کاربران بوده است.

با این حال، این ۵۸۰ میلیون کاربر برای تبدیل شدن به یک میلیارد نفر باید ۷۲ درصد بیشتر شود که بر اساس روند رشد سال ۲۰۲۳ بعید به نظر می‌رسد.

گروه مشاوره بوستون، بزرگترین شرکت مشاوره جهان همراه با Bitget و Foresight Ventures در یک گزارش مشترک طی سال ۲۰۲۲ تخمین زدند که تا سال ۲۰۳۰ شاهد رسیدن تعداد کاربران ارز دیجیتال به یک میلیارد نفر خواهیم بود.

این گزارش منحنی پذیرش اینترنت توسط یک میلیارد کاربر را با هولدرهای فعلی ارزهای دیجیتال و آدرس‌های اتریوم با موجودی غیر صفر مقایسه می‌کند، به شرطی که نرخ پذیرش حال حاضر کریپتو ادامه داشته باشد.

به گفته BCG، پذیرش کریپتو هنوز اندک است و «جای زیادی برای رشد آن وجود دارد.» این غول حوزه مشاوره تخمین زده که تنها ۰/۳ درصد از ثروت مردمان جهان در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری شده، در حالی ۲۵ درصد از ثروت موجود در این کره خاکی به سهام جهانی تزریق شده است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...