اخبار ارز دیجیتال

این شرکت در عرض ۳ ماه ۷۰۰ میلیون دلار رمزارز فروخته است!

این شرکت در عرض ۳ ماه ۷۰۰ میلیون دلار رمزارز فروخته است!

صرافی ورشکسته FTX بخش اعظمی از دارایی‌های کریپتویی خود را نقد کرده تا فرآیند بازپرداخت بدهی کاربرانی که پس از سقوط دو سال پیش این پلتفرم متضرر شدند را سرعت بخشد.

با این حال، برخی از کاربران FTX مشغول خارج کردن مطالبات خود از این صرافی هستند. این امر منجر به افزایش حجم معاملات و قیمت این مطالبات شده است.

FTX بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رمزارز جابجا می‌کند

شرکت تحلیل ارزهای دیجیتال Spot On Chain فاش کرده که FTX و Alameda Research به طور سیستماتیک ۹۱ رمزارز را در شبکه‌های مختلفی از جمله اتریوم، سولانا و اوالانچ جابجا کرده‌اند. ارزش این نقل و انتقالات راهبردی طی سه ماه گذشته بالغ بر ۷۰۷ میلیون دلار بوده است.

در آخرین تراکنش این دو شرکت ورشکسته، دارایی‌های دیجیتالی از جمله اتریوم، OKB Coin یا همان توکن بومی OKX و تعدادی رمزارز دیگر به قیمت ۸ میلیون دلار به فروش رسیده است.

این یافته‌ها با گزارشی که اخیراً مبنی بر فروش دارایی‌های کریپتویی FTX منتشر شده بود مطابقت دارد. ذخایر نقدی این شرکت تقریباً دو برابر شده و از ۲/۳ میلیارد دلار در سه ماهه آخر سال گذشته به ۴/۴ میلیارد دلار رسیده است.

استراتژی واگذاری و فروش سهام FTX فراتر از ارزهای دیجیتال بوده است. این شرکت تقریباً ۷۵ درصد از سهام خود در تراست بیت کوین (GBTC) گری‌اسکیل (Grayscale) را در عرض چند روز فروخته است. ارزش سهام فروخته‌شده FTX در گری‌اسکیل تقریباً به ۶۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

کاربران بیش از ۱ میلیارد دلار از مطالبات خود را معامله می‌کنند

حجم معاملات مطالبات کاربران FTX از مرز ۱ میلیارد دلار فراتر رفته است. این امر نشان می‌دهد که علی‌رغم تلاش‌های این شرکت ورشکسته برای بازپرداخت بدهی مشتریانش، برخی از افراد به سرعت به معامله مطالبات خود می‌پردازند.

معامله مطالبات علیه FTX به این معنی است که افراد حقوق یا دریافتی‌های خود را نسبت به وجوه یا دارایی‌هایی که FTX به آن‌ها بدهکار است، احتمالاً به عنوان بخشی از فرآیند حل و فصل یا در پاسخ به وضعیت مالی این شرکت، خرید و فروش می‌کنند.

در واقع، حجم معاملات این مطالبات مشتریان در سه ماهه چهارم سال گذشته افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرد و فقط بین ماه‌های نوامبر و دسامبر، حدود ۷۰۰ میلیون دلار از آن‌ها معامله شد.

ولادیمیر جلیساوچیچ، بنیانگذار Cherokee Acquisition گفت:

جالب است که ۱/۱ میلیارد دلار از مطالبات FTX معامله شده است.

این افزایش حجم معاملات را می‌توان به رشد همزمان ارزش مطالبات FTX نسبت داد. داده‌های به دست آمده نشان می‌دهند که مطالبات مشتریان، با ارزش مجموعاً بیش از ۱ میلیون دلار، به قیمت تقریباً ۷۰ سنت به ازای هر دلار معامله می‌شدند. رقم فعلی افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ارزش تقریباً ۳۸ سنت به ازای هر دلار این مطالبات در ماه اکتبر نشان می‌دهد.

این روند صعودی بیانگر افزایش اعتماد طلبکاران به FTX در مورد دریافت بدهی‌های خود از امپراتوری رمزارزی شکست خورده سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...