اخبار ارز دیجیتال

خط و نشان آمریکا برای نیجریه؛ مدیران بایننس باید هر چه سریع‌تر آزاد شوند

خط و نشان آمریکا برای نیجریه؛ مدیران بایننس باید هر چه سریع‌تر آزاد شوند

اتاق بازرگانی دیجیتال ایالات متحده معتقد است که بازداشت تیگران گامبریان (Tigran Gambaryan) در نیجریه خودسرانه و بدون روند قانونی بوده و چالشی مهم برای هنجارهای حقوق بین‌الملل و روابط دیپلماتیک محسوب می‌شود.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، تحت فشار زیادی قرار دارد و باید به سرعت به آزادی تیگران گامباریان، یکی از مدیران بایننس و مامورین سابق فدرال ایالات متحده و یکی دیگر از مدیران این صرافی به نام ندیم آنجاروالا (Nadeem Anjarwalla) کمک کند. این دو تن توسط دولت نیجریه از تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ بدون هیچ گذرنامه‌ای بازداشت شده‌اند.

اتاق بازرگانی دیجیتال ایالات متحده درخواستی را از طریق یک پست وبلاگی در وب سایت خود مورخ ۱۵ مارس مطرح کرد و خواستار اقدام فوری دیپلماتیک برای رسیدگی به آنچه که به عنوان یک بی‌عدالتی قابل‌توجه تلقی می‌شود، شده است.

بر اساس این پست، بازداشت گامبریان در چنین شرایط مشکوکی روند نگران‌کننده‌ای را ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که هر کارآفرین آمریکایی، به ویژه آن‌هایی که در صنعت ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، در خارج از خاک این کشور، ممکن است با اقدامات غیرقانونی مشابهی توسط مقامات خارجی روبرو شوند. در این پست وبلاگی آمده بود:

بازداشت بی‌دلیل و غیرقابل توجیه تیگران گامبریان چیزی بیشتر از یک موضوع قانونی است. در حال حاضر پای عزت ملی و حمایت از شهروندان آمریکایی در سراسر جهان در میان است.

اتاق بازرگانی دیجیتال معتقد است که بازداشت گامبریان خودسرانه و بدون روند قانونی بوده و چالشی مهم برای هنجارهای حقوق بین‌الملل و روابط دیپلماتیک ایجاد خواهد کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایالات متحده در پلتفرم X
منبع: اتاق بازرگانی ایالات متحده در پلتفرم X

نیجریه که سالانه بیش از یک میلیارد دلار از کمک‌های خارجی ایالات متحده بهره می‌برد، یکی از متحدین کشور آمریکا محسوب می‌شود. گزارشات اولیه درباره دستگیری گمباریان و آنجاروالا در اواخر ماه فوریه منتشر شد و فایننشال تایمز بدون اشاره صریح به نام مدیران بایننس، ماجرای این بازداشت‌ها را پوشش داد.

به گفته خانواده‌های این دو فرد، گامبریان و آنجاروالا – شهروند دورگه بریتانیا و کنیا – در تاریخ ۲۵ فوریه وارد آبوجا شدند. آن‌ها در پاسخ به دعوت دولت نیجریه وارد این شهر شدند تا در مورد اختلافات جاری این کشور با بایننس و در رابطه با فعالیت‌های غیرقانونی آن بحث کنند.

ظاهراً مدیران اجرایی صرافی بایننس روز بعد با مقامات نیجریه ملاقات کردند تا دستورالعمل دولت برای ارائه‌دهندگان مخابراتی این کشور جهت محدودسازی دسترسی به بایننس و سایر صرافی‌های خرید ارز دیجیتال را بررسی کنند. مقامات کاهش ارزش پول رسمی نیجریه، نایرا و تسهیل «جریانات غیرقانونی» وجوه را به صرافی‌های کریپتویی نسبت دادند.

با این حال، گامبریان و آنجاروالا به جای دستیابی به یک اتفاق نظر، اندکی پس از ملاقات با مقامات نیجریه به هتل‌های خود اسکورت شدند. به گفته خانواده‌ این دو نفر، به آن‌ها دستور داده شد که وسایل خود را جمع‌آوری و به سمت «مهمان‌خانه‌ای» که توسط آژانس امنیت ملی نیجریه اداره می‌شود، حرکت کنند.

دستگیری گامبریان و آنجاروالا چند روز قبل از انتشار خبر رسمی خروج بایننس از نیجریه در تاریخ ۵ مارس صورت گرفت.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...