امنیت ارز دیجیتال

کیف پول گرم ارز دیجیتال چیست و بهترین کیف پول گرم کدام است؟

کیف پول گرم ارز دیجیتال چیست و بهترین کیف پول گرم کدام است؟

کیف پول‌های گرم آن دسته از کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند که به اینترنت وابسته‌اند. این کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند و به‌صورت آنلاین کار می‌کنند. به‌عبارتی بدون اینترنت نمی‌توانید به کیف پول گرم دسترسی داشته باشید. کیف پول‌های گرم که به آن، هات ولت نیز گفته می‌شود از امنیت نسبتا خوبی برخوردارند و استفاده از آن‌ها برای همه کاربران راحت است. به همین جهت شاهد محبوبیت کیف پول‌های گرم و استفاده اغلب کاربران از این ولت‌ها هستیم. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که کیف پول گرم (Hot wallet) چیست و چگونه کار می‌کند. 

کیف پول گرم چیست؟

کیف پول گرم (Hot wallet) به کیف پول‌های ارز دیجیتالی گفته می‌شود که همیشه به اینترنت وصل هستند. این نوع از کیف پول ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را ذخیره، ارسال یا دریافت کنید. کیف پول گرم با توجه به سرعت بالا و رابط کاربری آسانی که دارد مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این کیف پول‌ها در مقایسه با کیف پول‌های آفلاین از امنیت کمتری برخوردارند و در برابر حملات سایبری و هک آسیب‌پذیر هستند.

کیف پول گرم چیست؟

مزایا و معایب استفاده از کیف پول گرم یا هات ولت

کیف پول گرم که به آن کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال نیز گفته می‌شود دارای یک سری مزایا و معایب است که عبارتند از:

مزایای کیف پول گرم

 به‌طور کلی مزایای کیف پول گرم عبارت‌اند از:

  • رابط کاربری ساده‌ای دارد و همه کاربران به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • به‌صورت رایگان قابل دسترس هستند.
  • انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید در سیستم‌های مختلف قابل اجرا هستند.
  • از ارزهای دیجیتال متنوعی پشتیبانی می‌کنند.
  • امکانات کاربردی زیادی دارند و فقط به ذخیره دارایی‌ها محدود نمی‌شوند.

معایب کیف پول گرم

کیف پول گرم در کنار مزایای بسیار زیادی که دارد، دارای یک سری معایب خاص نیز هست. بنابراین قبل از استفاده از هات ولت باید معایب آن را نیز بشناسید. به‌طور کلی معایب کیف پول گرم عبارت‌اند از:

  • به دلیل وابستگی به اینترنت در معرض خطر هک قرار دارند.
  • در صورت عدم دسترسی به اینترنت، استفاده از این کیف پول‌ها ممکن نیست.

امنیت کیف پول‌های گرم

کیف پول‌های گرم امنیت نسبتا خوبی دارند ولی در مقایسه با کیف پول‌های سرد از امنیت کمتری برخوردارند. امنیت کیف پول‌های گرم بر اساس تعیین رمز عبور توسط کاربران و ایجاد کلیدهای خصوصی (عبارات بازیابی) تامین می‌شود. در صورتی که بتوانید این عبارات را در یک محیط امن نگهداری کنید و رمز عبور پیچیده برای کیف پول خود مشخص کنید امنیت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

در واقع امنیت کیف پول‌های ارز دیجیتال به خود کاربران بستگی دارد. از آن جایی که کیف پول‌های گرم به‌صورت آنلاین کار می‌کنند بیشتر در معرض خطر قرار دارند و احتمال هک آن‌ها وجود دارد. بنابراین شما باید اقدامات امنیتی لازم برای محافظت از دارایی‌های خود را انجام دهید.

کیف پول گرم چگونه کار می‌کند؟

کیف پول گرم چگونه کار می‌کند؟

کیف پول‌های گرم به اینترنت وابسته هستند و به کاربران این امکان را می‌دهند که از طریق سیستم‌عامل‌های مختلف دارایی‌های خود را مدیریت کنند. این کیف پول‌ها دارای کلید عمومی و خصوصی هستند که امنیت دارایی‌های شما را افزایش می‌دهد. کلیدهای عمومی برای ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال کاربرد دارند ولی کلیدهای خصوصی با هدف تامین امنیت کیف پول و بازیابی آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کلیدهای خصوصی همان 12 عبارت اولیه‌ای هستند که هنگام راه‌اندازی کیف پول به کاربران داده می‌شود. شما باید این عبارت‌ها را در یک محل امن نگهداری کنید تا در صورت نیاز کیف پول گرم خود را بازیابی کنید. در حالت کلی کیف پول‌های گرم دارای رابط کاربری ساده‌ای هستند و به زیر ساخت‌های ارز دیجیتال متصل می‌شوند. این کیف پول‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که همه کاربران فعال در کریپتو از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای می‌توانند نیازهای خود را به کمک آن برطرف کنند.

انواع کیف پول گرم

همانطور که اشاره کردیم کیف پول‌های گرم در انواع مختلفی روانه بازار می‌شوند. نحوه عملکرد این کیف پول‌ها یکسان است و تنها از لحاظ سیستم‌عامل با یکدیگر متفاوت اند. لذا شما می‌توانید دارایی‌های خود را در انواع کیف پول گرم ذخیره کنید. به‌طور کلی انواع کیف پول گرم (Hot wallet) عبارت‌اند از:

موبایلی

این مدل از کیف پول‌های گرم محبوبیت زیادی بین کاربران دارند. کیف پول‌های گرم موبایلی با توجه به رابط کاربری ساده و عملکرد فوق‌العاده‌ای که دارند گزینه مناسبی برای ذخیره و انتقال دارایی‌ها هستند. از جمله هات ولت‌های موبایلی می‌توان به تراست ولت، گواردا و اکسودوس اشاره کرد.

دسکتاپی

کیف پول‌های دسکتاپ برای نصب و استفاده در کامپیوتر و لپ تاپ مناسب هستند. صفحه‌نمایش بزرگ و قابلیت دسترسی آسان به کیف پول از جمله ویژگی‌های کیف پول گرم به شمار می‌روند. پس اگر به‌صورت مداوم پشت سیستم هستید و می‌خواهید دارایی‌های خود را به‌راحتی مدیریت کنید کیف پول دسکتاپ گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. ایر گپ، اکسودوس و اتمیک ولت جزو بهترین کیف پول‌های گرم نسخه دسکتاپ هستند.

تحت وب

کیف پول‌های تحت وب به‌صورت آنلاین در دسترس هستند و برای استفاده از آن‌ها نیاز به نصب هیچگونه نرم‌افزار یا اپلیکیشن خاصی نخواهید داشت. رابط کاربری ساده و سرعت بالا به‌عنوان اصلی‌ترین ویژگی‌های کیف پول‌های گرم از نوع تحت وب به شمار می‌رود. پس اگر به یک کیف پول جذاب که همیشه در دسترس است نیاز دارید این نوع از کیف پول‌های گرم مناسب شما ساخته شده‌اند.

افزونه مرورگر

کیف پول‌هایی که به صورت افزونه روی مرورگر قرار می‌گیرند، نوع دیگری از کیف پول‌های گرم هستند. دسترسی به این کیف پول‌ها و استفاده از آن‌ها کاملا ساده است و شما می‌توانید دارایی‌های خود را برسی کنید. متامسک به‌عنوان محبوب‌ترین کیف پول نرم‌افزاری یا گرم شناخته می‌شود.

تفاوت کیف پول گرم و سرد

کیف پول سرد و کیف پول گرم دو ولت متفاوت هستند که تفاوت‌های زیادی با هم دارند. برای انتخاب بین کیف پول سرد و گرم لازم است که تفاوت‌های بین این دو کیف پول را به‌خوبی بشناسید. این کار به شما کمک می‌کند که دید بهتری نسبت به هات ولت و کولد ولت داشته باشید. به‌طور کلی کیف پول گرم و سرد از لحاظ زیر با هم متفاوت هستند:

ویژگی‌ها کیف پول گرم (Hot Wallet) کیف پول سرد (Cold Wallet)
امنیت کمتر بیشتر
قیمت رایگان دارای هزینه
نوع دستگاه آنلاین (متصل به اینترنت) آفلاین (غیرمتصل به اینترنت)
دسترسی سریع به ارز بله نه
راحتی استفاده بله نه
مخاطرات امنیتی بالا کمتر
نوع کیفیت ذخیره‌سازی دیجیتال فیزیکی (مثل دستگاه سخت‌افزاری یا کاغذی)
  • امنیت: کیف پول‌های سرد نسبت به کیف پول‌های گرم از امنیت بالایی برخوردارند. کیف پول‌های سرد به‌صورت آفلاین کار می‌کنند و کمتر در معرض خطر هک قرار دارند. بهره‌مندی از این ویژگی سبب شده است که کیف پول‌های سرد محبوبیت بیشتری داشته باشند.
  • قیمت: کیف پول‌های گرم به صورت رایگان ارائه می‌شوند و همه کاربران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. در مقابل کیف پول‌های سرد به دلیل امنیت بالا و عملکرد متفاوت خود نیاز به پرداخت هزینه دارند.
  • نحوه عملکرد: کیف پول‌های گرم به‌صورت نرم‌افزاری ساخته می‌شوند و برای کار کردن با آن‌ها به اینترنت نیاز دارید ولی کیف پول‌های سرد از نوع کیف پول سخت‌افزاری هستند و به‌صورت فیزیکی در دسترس هستند.
  • رابط کاربری: کیف پول‌های گرم رابط کاربری ساده‌ای نسبت به کیف پول‌های سرد دارند و همه کاربران از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • امکانات: کیف پول‌های گرم امکانات بیشتری نسبت به کیف پول‌های سرد دارند.

معرفی بهترین کیف پول‌های گرم

کیف پول‌های گرم در انواع مختلف و با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد طراحی می‌شوند. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بهترین و مناسب‌ترین کیف پول را برای ذخیره دارایی‌های خود انتخاب کنید. برای این که در این زمینه موفق عمل کنید قصد داریم بهترین کیف پول‌های گرم را به شما معرفی کنیم. این کیف پول‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند و گزینه ایده‌آلی برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال هستند.

تراست ولت

تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های غیر حضانتی (non-custodial wallets) است که از بیت کوین و 70 بلاک چین مختلف پشتیبانی می‌کند. این کیف پول نرم‌افزاری محبوبیت زیادی بین کاربران دارد و یک گزینه ایده‌آل برای ذخیره دارایی‌ها به شمار می‌رود. رابط کاربری ساده، امنیت بالا، قابلیت‌های مختلف، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع و مبادله رمز ارز جزو بهترین ویژگی‌های تراست ولت به شمار می‌رود. این کیف پول جذاب از سیستم‌عامل‌های اندروید و ios پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید این ولت را داخل گوشی موبایل خود نصب کرده و دارایی‌های خود را به کمک آن مدیریت کنید. کیف پول تراست ولت دارای 12 عبارت بازیابی است که هنگام راه‌اندازی کیف پول در اختیار شما قرار می‌دهد. با محافظت از این عبارت‌ها می‌توانید کیف پول خود را به‌راحتی بازیابی کرده و به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید.

تراست ولت

مزایای تراست ولت

  • از ارزهای دیجیتال متنوعی پشتیبانی می‌کند.
  • رابط کاربری ساده‌ای دارد.
  • کنترل کلیدهای خصوصی به عهده کاربران است.
  • مبادله توکن‌ها و قراردادهای داخلی را به‌صورت رایگان انجام می‌دهد.
  • از 70 بلاک چین مختلف پشتیبانی می‌کند.

معایب تراست ولت

  • پشتیبانی آنلاین ندارد.
  • از مرور وب پشتیبانی نمی‌کند.

کوین بیس

کوین بیس ولت یک کیف پول تحت وب است که ویژگی‌های امنیتی بسیار زیادی دارد. امنیت بالای این کیف پول ثابت می‌کند که کیف پول‌های گرم گزینه مناسبی برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستند. نقطه قوت کیف پول کوین بیس اجباری بودن تکمیل احراز هویت دو مرحله‌ای قبل از ورود به کیف پول است. این کیف پول قدرتمند از بیش از 100 رمز ارز مختلف پشتیبانی می‌کند و به‌صورت مستقیم به صرافی coinbase متصل می‌شود. با توجه به این ویژگی کاربران می‌توانند خرید، مبادله و نقل و انتقال ارزهای دیجیتال را به‌راحتی انجام دهند. کوین بیس ولت امکان کسب درآمد از طریق استیکینگ را نیز برای کاربران فراهم کرده است. با توجه به این تفاسیر طبیعی است که کوین بیس ولت در لیست بهترین کیف پول های گرم قرار بگیرد.

کوین بیس یکی از بهترین کیف پول های گرم ارز دیجیتال

مزایای کیف پول کوین بیس

  • سطح امنیتی بالایی دارد.
  • به‌صورت مستقیم به صرافی کوین بیس متصل می‌شود.
  • از ارزهای دیجیتال متنوعی پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت استیکینگ بیش از 90 رمز ارز با بازدهی سالانه بالا دارد.

معایب کیف پول کوین بیس

  • برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال 1.49 درصد کارمزد دریافت می‌کند.
  • تکمیل فرآیند احراز هویت برای همه حساب‌ها اجباری است.

اکسودوس

اکسودوس یک کیف پول گرم محبوب است که در سال 2015 راه‌اندازی شده است. این کیف پول قدرتمند از بیش از 260 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و با انواع دستگاه‌ها سازگار است. شما می‌توانید کیف پول اکسودوس را در دسکتاپ، موبایل و مرورگر وب استفاده کنید. از طرفی این کیف پول از قابلیت‌هایی همچون استیکینگ، ابزار مدیریت پورتفولیو و مبادله ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. با توجه به این تفاسیر شما به‌راحتی می‌توانید از کیف پول اکسودوس برای برطرف کردن نیازهای خودتان استفاده کنید.

اکسودوس ولت

مزایای کیف پول اکسودوس

  • امنیت بالایی دارد.
  • از سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله دسکتاپ، مرورگر وب و موبایل پشتیبانی می‌کند.
  • از بیش از 260 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند.

معایب کیف پول اکسودوس

  • کاملا متن باز نیست.
  • امکان سفارشی‌سازی کارمزد اتریوم و آلت کوین‌ها وجود ندارد.
  • از مبادله ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند.

کوینومی

کوینومی یک کیف پول چند زنجیره‌ای است که در سال 2014 به بازار عرضه شده است. این کیف پول جذاب در گوشی‌های موبایل و دسکتاپ قابل دسترس است و کاربران به‌راحتی می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. در حال حاضر کیف پول کوینومی از بیش از 125 بلاک چین مختلف پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است و وظیفه نگهداری از کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کارمزد پایین تراکنش‌ها و سرعت بالای آن‌ها سبب شده است که کوینومی در لیست بهترین کیف پول‌های کریپتو قرار بگیرد و گزینه مناسبی برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال باشد.

کوینومی ولت

مزایای کی ف پول کوینومی

  • برای استفاده در گوشی موبایل و دسکتاپ مناسب است.
  • از ارزهای دیجیتال متنوع و 125 بلاک چین مختلف پشتیبانی می‌کند.
  • رابط کاربری ساده‌ای دارد و استفاده از آن راحت است.
  • به dApp هایی همچون سوشی سواپ و یرن فایننس متصل می‌شود.

معایب کیف پول کوینومی

  • کیف پول کوینومی از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند.
  • به‌صورت متن باز یا اوپن سورس طراحی نشده است.

بهترین کیف پول گرم بیت کوین

الکتروم

کیف پول الکتروم یکی از بهترین کیف پول های گرم است که برای ذخیره بیت کوین طراحی شده است. کیف پول الکتروم برای دسکتاپ ساخته شده و از سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌کند. اگر چه این کیف پول به‌صورت گرم طراحی شده ولی به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند کلیدهای خصوصی خود را در فضای سرد نگهداری کنند. بهره‌مندی از این ویژگی سبب می‌شود که الکتروم امنیت بیشتری داشته باشد و یک گزینه ایده‌آل برای نگهداری بیت کوین شناخته شود. کارمزدهای دریافتی توسط این کیف پول به‌طور مستقیم به استخراج کنندگان بیت کوین پرداخت می‌شود.

مزایای الکتروم ولت

  • امنیت بسیار زیادی دارد.
  • بهترین کیف پول دسکتاپ بیت کوین است.
  • از سیستم‌عامل‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند.

معایب الکتروم ولت

  • تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت استیکینگ و فارمینگ را پوشش نمی‌دهد.
  • از سیستم‌عامل ios پشتیبانی نمی‌کند.

کیف پول گرم، امکانات بیشتر دربرابر امنیت کمتر

کیف پول گرم نوعی ولت رمزنگاری است که به‌صورت آنلاین کار می‌کند و کاملا وابسته به اینترنت است. این نوع از کیف پول‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و با رابط کاربری ساده‌ای ساخته می‌شوند. این ویژگی در کنار رایگان بودن هات ولت به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند برای مدیریت دارایی‌های خود از کیف پول گرم استفاده کنند. کیف پول‌های گرم امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سرد دارند ولی در صورتی که بتوانید اقدامات امنیتی لازم برای افزایش امنیت کیف پول را انجام دهید هیچ خطری دارایی‌های شما را تهدید نخواهد کرد. پس شما می‌توانید از هات ولت برای ذخیره و انتقال دارایی‌های دیجیتال استفاده کنید. در این مقاله بررسی کردیم که کیف پول گرم (Hot wallet) چیست، چگونه کار می‌کند و چه تفاوتی با کیف پول سرد دارد. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول
Request for Quote

با نگهداری کلیدهای خصوصی، به‌روزرسانی مداوم و تعیین رمز عبور قدرتمند برای کیف پول می‌توانید امنیت آن را افزایش دهید.

کیف پول سرد و گرم دو ولت متفاوت با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد هستند که طرفداران خاص خود را دارند. انتخاب بین کیف پول سرد و کیف پول گرم یک انتخاب شخصی است و نمی‌توان نظر قطعی درباره آن داد.

بله کیف پول‌های گرم دارای تدابیر امنیتی مختلفی هستند و یک محیط امن برای ذخیره ارزهای دیجیتال فراهم می‌کنند.

نسخه افزونه آن بسیار امن است با این حال در نسخه موبایلی آن بدافزار وجود دارد و کاربران زیادی اعلام کرده‌اند که رمزارزهای آن‌ها به سرقت رفته است. بنابراین بهتر است از نسخه وب متامسک استفاده کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...