دانستنی های گیفت کارت

آیتونز چیست + آشنایی با روش کار و ویژگی‌های Itunes

آیتونز چیست + آشنایی با روش کار و ویژگی‌های Itunes

کسانی که گوشی آیفون دارند و هنوز نمی‌دانند آیتونز چیست، در مدیریت بهتر دستگاه با مشکل مواجه می‌شوند. شرکت اپل برای اینکه کار با محصولات خود را راحت‌تر کند، همواره نرم‌افزارهای مخصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از این برنامه‌های مخصوص که کار با گوشی آیفون و سایر محصولات اپل را راحت‌تر می‌کند، آیتونز نام دارد.

برنامه آیتونز یک نرم‌افزار مدیریت رسانه است که توسط متخصصین اپل ساخته شد تا ارتباط و هماهنگی دیوایس‌های مختلف این شرکت مانند آیفون، آیپد و آیپاد راحت‌تر و سریع‌ انجام شود. نرم‌افزار کاربردی آیتونز به‌عنوان یک پخش‌کننده چند رسانه‌ای، امکانات و ویژگی‌های مختلفی را به کاربران سیستم‌عامل ios می‌دهد، اما در برخی از مواقع خطاهای خاصی را نیز نشان می‌دهد. البته که کاربران ایرانی، برای اینکه بتوانند از خدمات این نرم افزار استفاده کنند، باید نسبت به خرید گیفت کارت آیتونز اقدام کنند تا دیگر مشکل و چالشی در زمان استفاده نداشته باشند.

در ادامه این مطلب بررسی می‌کنیم که آیتونز چیست و چه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین نحوه کار Itunes، آموزش فعال‌سازی و نصب، معرفی آیتم‌ها، خطاهای رایج، مهم‌ترین موضوعات این حوزه هستند که مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آیتونز چیست؟

بسیاری از افراد، محصولات اپل مانند گوشی آیفون را برای قابلیت‌های خاص آن خریداری می‌کنند و آشنایی زیادی با نرم‌افزارهای کاربردی آن ندارند؛ آیتونز یکی از همین برنامه‌هاست. این نرم افزار، به دلیل قابلیت‌هایی که دارد، به‌عنوان یک برنامه بسیار کاربردی شناخته می‌شود، اما معمولاً کاربران اپل با این سؤال مواجه می‌شوند که آیتونز چیست؟

بدون آیتونز امکان انتقال اطلاعات در بین محصولات اپل سخت است؛ اما زمانی که این نرم‌افزار را نصب کنید، به‌راحتی اطلاعات را در بین آیفون، آیپاد و آیپد جابه‌جا می‌کنید. البته باید بدانید که نسخه آیتونز برای ویندوز و مک هم ارائه شده است تا در صورت نیاز از آن‌ها نیز استفاده کنید. به‌طورکلی می‌توان گفت که آیتونز به‌عنوان یک پل ارتباطی بین محصولات اپل و کامپیوتر قرار می‌گیرد تا مدیریت اطلاعات و انتقال آن‌ها را راحت‌تر کند.

البته این برنامه، تنها برای راحت‌ کردن انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. شما می‌توانید با نصب آن از ویژگی‌ها و امکانات دیگری مانند خرید از اپل استور، دانلود فیلم، سریال و… نیز استفاده کنید.

آشنایی با برنامه آیتونز

آشنایی با امکانات و ویژگی‌های آیتونز در اپل

برای اینکه به طور دقیق‌تر بدانید آیتونز چیست، باید با بهترین امکانات و ویژگی‌های آن آشنا شوید. همان‌طور که گفتیم، تنها ویژگی آیتونز ارتباط و مدیریت بهتر محصولات اپل نیست و شما با این برنامه به امکانات دیگری هم دسترسی پیدا می‌کنید که یکی از بهترین و برجسته‌ترین آن‌ها فروشگاه iTunes است.

فروشگاه آیتونز استور یا همان اپل استور در این برنامه قابل دسترسی است و شما می‌توانید انواع محتواهای مختلف مانند موسیقی، فیلم، سریال، کتاب صوتی، نرم‌افزار و… را تهیه کنید. البته محتواهای رایگان زیادی در این فروشگاه وجود دارند که با داشتن یک اکانت آیتونز یا همان اپل آیدی (Apple ID) می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

«یکی دیگر از ویژگی‌ها و امکانات بسیار عالی این برنامه، قابلیت Genius یا نابغه است؛ این قابلیت می‌تواند ساخت لیست‌های پخش آهنگ را بر اساس الگوریتم‌های خاصی انجام دهد. در واقع قابلیت Genius باتوجه‌به آهنگ‌های ذخیره شده توسط شما، انواع لیست پخش را برایتان ایجاد می‌کند.»

نحوه کار با Itunes

برخلاف تصور افراد که فکر می‌کنند نحوه کار با Itunes سخت و پیچیده است، شما می‌توانید به راحتی از این محصول و امتیازاتی که در اختیارتان قرار می‌دهد، استفاده کنید. برای اینکه بهتر و کامل‌تر نحوه کار با Itunes را یاد بگیرد و درک بهتری درباره این موضوع داشته باشید، در ادامه نحوه نصب، ایجاد لیست و آیتم‌های آن را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

آموزش فعال‌سازی و نصب برنامه آیتونز

برای اینکه بتوانید از امکانات و ویژگی‌های آیتونز استفاده کنید، باید ابتدا به سایت رسمی کمپانی اپل رفته و سپس برنامه آیتونز را دانلود کنید. پس از تکمیل مراحل نصب، باید اقدامات لازم برای برقراری ارتباط بین دو دستگاه را انجام دهید. انجام این کار به کمک یک کابل لایتنینگ آیفون انجام می‌شود، اما در صورت تمایل می‌توانید به‌صورت بی سیم و یا به کمک وای فای نیز ارتباط را برقرار کنید. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، اصلی‌ترین مراحل هستند:

  • وصل کردن یک سر کابل Lightning به مک بوک و سمت دیگر آن به گوشی آیفون
  • انتخاب گزینه continue پس از اجرای برنامه
  • دریافت پیامی مبنی بر اتصال دیوایس دوم روی گوشی؛ در این بخش، باید گزینه Allow یا trust را انتخاب کنید.
  • وارد کردن پسورد عبور آیفون
  • پس از برقراری ارتباط بین دو دستگاه، آیکون کوچکی در قسمت سمت چپ پنجره آیتونز نمایش داده می‌شود که با دیدن آن باید از اتصال بین دو دستگاه اطمینان حاصل کنید.

آموزش فعال‌سازی و نصب

آیتم‌های مختلف برنامه

برای اینکه بهتر بدانید آیتونز اپل چیست، باید با آیتم‌های مختلف صفحه اصلی آشنا شوید. در صفحه اصلی این برنامه، آیتم‌های مختلفی وجود دارند که هریک از آن‌ها کاربرد خاصی دارند. موارد زیر مهم‌ترین آیتم‌هایی هستند که باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید:

  • گزینه File: مدیریت فایل‌ها
  • گزینه Edit: ارائه گزینه‌های مختلف مانند ویرایش اطلاعات، کپی پیست و سایر تنظیمات نرم‌افزار iTunes
  • گزینه Songs: دانلود آهنگ‌های خریداری شده و مدیریت پلی لیست
  • گزینه View: شخصی‌سازی منوها
  • گزینه Controls: پیدا کردن ابزارهای مربوط به کنترل پخش فایل‌های رسانه‌ای
  • گزینه Account: دسترسی کامل به تنظیمات اکانت
  • گزینه Help: کسب اطلاعات درباره دستورالعمل‌های نحوه کار با نرم‌افزار

آیتم‌های مختلف برنامه

آموزش ایجاد پلی لیست

ساخت پلی لیست از آن دسته کارهای محبوب و پرطرفداری است که معمولاً در هنگام نصب آیتونز انجام خواهید داد. برای اینکه پلی لیست خود را بسازید، کافی است مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • باز کردن برنامه آیتونز و انتخاب مربع کوچکی که در قسمت بالای نرم‌افزار وجود دارد
  • انتخاب آیتم New Playlist از بخش New
  • کلیکی بر روی گزینه Done، پس از انتخاب اسم برای لیست آهنگ‌ها
  • مشاهده لیست ایجاد شده از تب Playlist

خطاهای رایج آیتونز در اپل چیست؟

خطاهای رایج آیتونز در اپل چیست؟ هنگام کار با آیتونز احتمالاً با ارورهای مختلفی روبرو می‌شوید که هریک از آن‌ها راه‌حل خاص خود را دارند. در جدول زیر می‌توانید مهم‌ترین و اصلی‌ترین این خطاها را به همراه راه‌حل آن‌ها مشاهده کنید.

خطای آیتونز دلیل خطا راه‌حل رفع خطا
Error 50 ناتوانی ایتونز برای انتقال و یا کپی فایل در دستگاه بررسی کابل USB، تعمیر فایل‌های معیوب، تعمیر نرم‌افزار و سخت‌افزار
Error 53 ایجاد مشکل در Touch ID، مشکل سخت‌افزاری و نرم‎‌افزاری تعمیر دستگاه توسط Apple، ریستور دستگاه با استفاده از iTunes
Error 2003 ناتوانی آیتونز در اتصال به سرور MySQL بررسی اتصال به اینترنت، بررسی تنظیمات کانکشن به دیتابیس MySQL
Error 2005 عدم توانایی iTunes در اتصال به دستگاه بررسی کابل USB، بررسی تنظیمات شبکه و سیستم‌عامل کامپیوتر
خطای 3194 ناتوانی آیتونز در اتصال به سرورهای به‌روزرسانی نرم‌افزار اپل بررسی وضعیت اینترنت خود و سرورهای اپل
ارور 4013 ایجاد مشکل سخت‌افزاری، خرابی پورت USB یا کابل USB بررسی پورت USB یا کابل USB
خطای 20733 استفاده از نسخه قدیمی iTunes، نسخه قدیمی سیستم‌عامل، تنظیمات نادرست تاریخ و زمان و… به‌روزرسانی آیتونز و سیستم‌عامل رایانه

خطاهای رایج آیتونز در اپل

گیفت کارت آیتونز چیست و برای کاربران ایرانی چه فایده‌ای دارد؟

یکی دیگر از سؤالات رایچ و پرتکراری که معمولاً کاربران اپل با آن مواجه می‌شوند این است که گیفت کارت آیتونز چیست؟ این کارت، یک نوع کارت اعتباری به شمار می‌آید که توسط شرکت اپل به کاربران ارائه می‌شود تا بهتر و راحت‌تر خدمات آیتونز را خریداری کنند.

همان‌طور که می‌دانید، تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث شده است که کاربران ایرانی نتوانند از سایت‌های خارجی خرید خاصی را به صورت مستقیم انجام دهند. از آنجایی هم که طرفداران اپل در کشور ایران زیاد هستند و باید بیشتر خدمات را از طریق فروشگاه اصلی تهیه کنند، خرید گیفت کارت مانند یک فرشته نجات آن‌ها را دغدغه بزرگی نجات می‌دهد.

گیفت کارت آیتونز در اعتبارهای مختلفی ارائه می‌شود تا افراد بر اساس نیاز خود آن‌ها را خریداری کنند. همچنین آن‌ها در ریجن یا مناطق مختلفی ارائه می‌شوند که باید قبل از خرید، ریجن اکانت خود را با ریجن گیفت کارت مطابقت دهید.

شما بعد از خرید گیفت کارت آیتونز می‌توانید از فروشگاه آن انواع خدمات را خریداری کرده و به امکانات بیشتر و پیشرفته‌تری دسترسی داشته باشید. برای انجام این کار کافیست از طریق شرکت‌های واسطه معتبر مانند ایرانیکارت گیفت کارت مورد نظر را خریداری کنید و به کمک اطلاعات آن (شماره کارت)، اقدامات لازم برای شارژ حساب خود در اپل آیتونز را انجام دهید. به‌طورکلی گیفت کارت آیتونز یک راه‌حل عالی برای دور زدن تحریم‌ها و دسترسی کامل به خدمات شرکت اپل است.

سخن نهایی

معمولاً بیشتر کاربران اپل اطلاعات خاصی درباره برنامه آیتونز ندارند، به همین دلیل با این سوال مواجه می‌شوند که آیتونز چیست؟ برنامه آیتونز یکی از بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های شرکت اپل به شمار می‌آید که متخصصان این شرکت برای برقراری ارتباط بین دستگاه‌های این کمپانی (آیفون، آیپاد، آیپد) و ارسال سریع اطلاعات در بین آن‌ها تولید کرده است.

البته باید بدانید که ایتونز تنها به ارتباط سریع بین دستگاه‌های اپل محدود نمی‌شود، این نرم‌افزار قابلیت‌ها و ویژگی‌های دیگری هم دارد که می‌توانید از تمام آن‌ها استفاده کنید. در این مطلب به طور کامل نرم‌افزار آیتونز را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با نحوه کار Itunes، آموزش فعال‌سازی نصب آیتونز، معرفی آیتم‌ها، خطاهای رایج و خرید گیفت کارت آیتونز آشنا شوید. اگر همچنان درباره این برنامه سؤال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
Request for Quote

بله؛ استفاده از سرویس آیتونز رایگان است و شما بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید آن را دانلود و نصب کنید. البته برای دسترسی به برخی از امکانات آن باید مبلغ مشخصی را بپردازید.

آیتونز امکان مدیریت رسانه را به شما می‌دهد و اشتراک آن نیز رایگان است. همچنین این برنامه، با استفاده از اپل آی دی روی 10 دستگاه مختلف اجرا خواهد شد؛ در حالی که اپل موزیک تنها روی 6 دستگاه اجرا می‌شود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...