دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

کسب درآمد از یوتیوب | درآمدزایی از یوتیوب چگونه است؟

کسب درآمد از یوتیوب | درآمدزایی از یوتیوب چگونه است؟

چیزی از درآمد چندمیلیون دلاری یوتیوبرها شنیده‌اید؟ پلتفرم جذاب یوتیوب YouTube با هزاران کانال و ویدئوهای کاربردی و سرگرم‌کننده، روزانه پای میلیون‌ها بازدیدکننده را به شبکه خود باز می‌کند! جذابیت و استقبال فوق‌العاده کاربران در این شبکه، یک فرصت عالی برای یوتیوبرهاست تا با ساخت و اشتراک ویدئوهای خود، به درآمدهای شگفت‌انگیزی برسند! درآمدزایی از یوتیوب یکی از بهترین فرصت‌های پولساز در دنیای اینترنت است که حتی کودکان هم مثل آناستازیای 5 ساله روسی توانسته‌اند درآمدهای میلیون دلاری بدست آورند! کسب درآمد از یوتیوب از طریق نمایش تبلیغات در کانال، شورت ویدئو، سرویس‌های Super Chat ،Super Stickers و Super Thanks، عضویت در کانال، فروش کالا و خدمات، افیلیت مارکتینگ و ده‌ها راه دیگر امکان‌پذیر است و درآمدهای میلیونی باورنکردنی را برای شما به دنبال خواهد داشت؛ برای این کار، فقط کافیست کانال خود را در یوتیوب ایجاد کرده و برای ساخت ویدئوهای پربازدید آماده شوید!
اگر به دنبال یک راه عالی برای کسب درآمد دلاری هستید، فرصت درآمدزایی از یوتیوب را از دست ندهید! اما چگونه از یوتیوب پول دربیاوریم؟! اصلا درامد یوتیوب چقدر است؟ با ما همراه باشید تا صفر تا صد داستان کسب درامد از YouTube و نحوه نقد کردن آن در ایران را بررسی کنیم.

چگونه از یوتیوب پول در بیاوریم ؟

آیا می‌شود از یوتیوب، آن هم در ایران، پول درآورد؟ قطعا بله! جالب است بدانید که تعداد کاربران فعال روزانه یوتیوب، در سال 2023 به بیش از 2 میلیارد نفر رسیده است و در هر روز، بیش از 5 میلیون ویدئو در این شبکه آپلود می‌شود! این آمار جذاب و استقبال گسترده کاربران، قطعا می‌تواند یک فرصت پولساز برای هرکسی باشد که چنل یوتیوب دارد! اما کسب درآمد از یوتیوب واقعا چگونه است؟!

تمام افراد می‌توانند با فعالیت در یوتیوب و ساخت ویدئوهای جذاب و خلاقانه، یک یوتیوبر پردرآمد باشند! فقط کافیست یک موضوع جذاب را برای فعالیت چنل خود انتخاب کنید و با تولیدمحتوا و ایجاد تعامل با کاربران، تعداد سابسکرایبر و بازدید ویدئوهای چنل خود را بالا ببرید! فراموش نکنید که اصلی‌ترین راه درآمدزایی از یوتیوب، فعال کردن تبلیغات در چنل است که اولین شرط آن داشتن 1000 سابسکرایبر یا دنبال کننده و 4000 ویو در 12 ماه گذشته است! البته درآمدزایی در YouTube از طریق راه‌های دیگری هم امکان‌پذیر است که شرایط متفاوت‌تری از لحاظ تعداد ویو و دنبال‌کننده دارد!

youtubeفراموش نکنید که داشتن سابسکرایبرها و بازدیدهای میلیونی، تنها راه درآمدزایی از یوتیوب نیست! این شبکه جذاب، راه‌های مختلفی را برای کسب درآمد از یوتیوب ارائه داده است که با استفاده از هرکدام از آن‌ها می‌توانید درآمد دلاری ایده آلی را برای خود رقم بزنید! می‌پرسید چگونه؟ ادامه مطلب را از دست ندهید!

چگونه از یوتیوب پول در بیاوریم ؟

چرا یوتیوب بهترین پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو است؟

بعد از Google، یوتیوب YouTube پربازدیدترین وبسایت پرطرفدار در کل دنیاست! این پلتفرم ویدئویی جذاب، متعلق به کمپانی گوگل است. ویژگی‌ها و قابلیت‌های فوق‌العاده یوتیوب دلیلی شده است تا این شبکه، به عنوان بهترین پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو، برای آموزش، سرگرمی و مهم‌تر از همه درآمدزایی در سراسر کشورها شناخته شود.

  • میلیون‌ها بازدیدکننده
    یوتیوب حتی از شبکه‌های مشهوری مثل اینستاگرام و فیس بوک هم بازدیدکنندگان بیشتری دارد! روزانه هزاران نفر به صورت منظم از کانال‌های یوتیوب بازدید می‌کنند! اگر به دنبال کسب درامد در یک پلتفرم آنلاین هستید، تمامی این بازدیدها یک فرصت درامدزایی عالی برای شما خواهند بود!
  • رایگان و پربازده
    یوتیوب یک پلتفرم رایگان است! تمام کاربران به راحتی می‌توانند در این شبکه چنل‌های خود را ساخته و با تولید محتوا، ترافیک و بازدید کانال خود را افزایش داده و به درآمد برسند. فعالیت و بازاریابی در این شبکه کاملا رایگان است.
  • دسترسی آسان
    این شبکه در تمامی دنیا قابل دسترس است. البته با اینکه یوتیوب در ایران با مشکلات فیلترینگ روبرو است، اما این چالش، مشکل جدی برای یوتیوبرها و بازدیدکنندگان این پلتفرم ایجاد نکرده است.
  • امکان اشتراک گذاری
    تولیدمحتوا و اشتراک گذاری ویدئو در این پلتفرم، یک فرصت عالی برای کسب درآمد دلاری تمام یوتیوبرهاست.
  • امکان تحلیل و بررسی کانال‌ها
    یوتیوب با ارائه ابزار و سرویس‌های مختلف، امکان تحلیل و بررسی کانال‌ها را برای بهبود عملکرد و افزایش درآمد یوتیوبرها ارائه داده است.

کسب درآمد از یوتیوب در ایران!

کسب درآمد از یوتیوب در ایران مانند سایر کشورها انجام می‌شود؛ البته، با وجود اینکه درآمدزایی از یوتیوب در ایران به دلیل اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها، کمی دشوار است، اما غیرممکن هم نیست و بسیاری از یوتیوبرهای ساکن ایران توانسته‌اند درآمد دلاری فوق العاده‌ای را بدست آورند! درواقع، یکی از مزیت‌های اصلی این راه درآمدزایی، کسب درآمد دلاری آن است. با توجه به ارزش ارز دلار در ایران، کسب درامد ارزی یک فرصت عالی و پولساز خواهد بود! به قول معروف، وقت آن است که دلاری دربیاورید و ریالی خرج کنید! 

شاید فکر کنید که درآمدزایی از یوتیوب، کمی دور از ذهن است و دردسرهای زیادی را به خاطر تحریم‌ها و محدودیت‌های ایران دارد! تمام این چالش‌ها و غیرممکن‌ها صحیح است؛ اما اگر ایرانیکارت و افراک را نداشته باشید!! اگر به ساخت ویدئو علاقمندید و یا در موضوع خاصی تخصص دارید و می‌توانید محتوای خوبی را در مورد آن بسازید، کارتان را در چنل خود شروع کنید و نقد کردن درآمد یوتیوب را به دپارتمان تخصصی افراک در ایرانیکارت بسپارید.

در ادامه مراحل شروع کسب درآمد از یوتیوب در ایران آورده شده است:

یوتیوبمراحل شروع کسب درامد از یوتیوب
ساخت کانال یوتیوب
برای قدم اول، کانال یوتیوب خود را ایجاد کنید. سپس یک حساب گوگل ادسنس بسازید تا بتوانید درآمد خود را دریافت کنید. واریز درآمد یوتیوب فقط از طریق حساب گوگل ادسنس صورت می‌گیرد.
تولید محتوای باکیفیت
محتوایی بسازید که بتواند مخاطبان زیادی را جلب کند. این محتوا می‌تواند ویدئوهای آموزشی، سرگرمی، نقد و بررسی یا هر موضوع دیگری باشد.
پاسخ نیاز کاربر
سعی کنید با تولید محتوای متنوع، مفید و جذاب توقعات مخاطبان خود را برآورده کنید.
تأیید حساب یوتیوب برای درآمدزایی
برای شروع کسب درآمد، باید حساب یوتیوب خود را تأیید کنید.  البته این مورد شامل تأیید کردن حساب گوگل ادسنس نیز می‌باشد.
پیشنهاد تبلیغات
پس از تأیید حساب، می‌توانید شروع به انجام تبلیغات در ویدئوهای خود کنید. این تبلیغات می‌توانند تبلیغات ویدئویی یا نمایشی باشند.
رعایت قوانین و سیاست‌های یوتیوب
مطمئن شوید که محتوای شما با سیاست‌ها و قوانین یوتیوب هماهنگ است. این قوانین انقدر مهم هستند که در صورت عدم رعایت هریک از آن‌ها، ممکن است کانال شما تعلیق یا حذف حساب شود و نتیجه تمام تلاش‌هایتان از بین برود!
دریافت درآمد از یوتیوب با ادسنس پرداخت درآمد از یوتیوب تنها از طریق گوگل ادسنس انجام می‌گیرد. با توجه به اینکه ساخت اکانت ادسنس برای کاربران ایرانی با محدودیت مواجه است، شما می‌توانید به سایت رسمی افراک مراجعه کرده و درخواست نقدکردن درآمد خود و حتی افتتاح حساب گوگل ادسنس را ثبت کنید.

برای کسب درآمد از یوتیوب به چند بازدید نیاز دارید؟

تمام داستان کسب درآمد از یوتیوب، در تعداد بازدید ویدئوهای چنل شما خلاصه می‌شود! بطور خلاصه، تمام اهداف و چالش‌هایی مثل انتخاب موضوع‌های جذاب و کاربردی، سناریونویسی‌های تخصصی، تهیه تجهیزات فیلمبرداری و صدابرداری، تدوین‌و ادیت حرفه‌ای و در نهایت، ساخت یک ویدئو عالی، همه و همه برای جلب توجه کاربران و گرفتن بازدید است؛ چراکه استراتژی سیستم پرداخت یوتیوب، بر روی تعداد بازدید چنل‌ها، برای نمایش تبلیغات در آن‌ها تمرکز دارد؛ به همین دلیل، هرچه چنل شما پتانسیل و بازدید بیشتری داشته باشد، پرداخت یوتیوب به شما هم بیشتر خواهد بود!

اصلی‌ترین راه کسب درآمد از یوتیوب فعال کردن تبلیغات کانال است که برای فعالسازی آن، داشتن 1000 سابسکرایبر و حداقل 4000 ساعت تماشا (واچ تایم) در طی 12 ماه گذشته، الزامی است. این یعنی کل تعداد ساعات تماشا در ویدیوهای شما از سوی تماشاگران، در یک سال گذشته باید حداقل 4000 ساعت باشد. این شرایط، اهمیت تعداد تماشاگران، جذب کاربران بیشتر و تولید محتوای جذاب و متنوع برای جلب توجه و بازدیدهای بیشتر را نشان می‌دهد.

البته شرط میزان بازدید کانال یوتیوب در روش‌های مختلف درآمدزایی از آن متغیر است؛ به عنوان مثال برای کسب درآمد از شورت ویدئو، کافی است از آخرین ویدیوی کوتاه شما کمتر از 180 روز گذشته باشد و 10 میلیون بازدید ظرف مدت ۹۰ روز به دست آورده باشید! و یا حتی، برای کسب درامد از طریق سرویس‌های Super Chat ،Super Stickers و Super Thanks، فقط به 500 سابسکرایبر و 3000 بازدید و البته آپلود 3 ویدئو در 3 ماه گذشته نیاز خواهید داشت!

بطورکلی شرایط کسب درامد از یوتیوب به راهی که برای درآمدزایی خود انتخاب می‌کنید، بستگی دارد! اما اصلی‌ترین راه آن که درآمد فوق‌العاده‌ای را برای شما خواهد داشت، فعال کردن تبلیغات کانال است. در ادامه با سایر روش‌های کسب درامد در این شبکه جذاب، به صورت کامل آشنا می‌شوید.

روش های کسب درآمد از یوتیوب

روش های کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب می‌تواند از طریق چندین روش مختلف صورت بگیرد. در این قسمت، روش‌های متداول برای کسب درآمد از یوتیوب توضیح داده می‌شود:

  • کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات

کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات در یوتیوب یکی از راه‌های اصلی درآمدزایی برای سازندگان محتواست. یوتیوبرها می‌توانند در ویدیوهای خود تبلیغاتی را نمایش داده و درآمد کسب کنند. تبلیغات ممکن است به صورت پیش‌نمایش یا تبلیغات درون ویدیو باشند که در طول اجرا ویدیوها نمایش داده می‌شوند. درآمد این تبلیغات براساس تعداد کلیک و یا تعداد بازدید پرداخت می‌شود. این روش علاوه‌بر اینکه، امکان کسب درآمد از یوتیوب را برای یوتیوبرها امکان‌پذیر کرده است، برای تماشاگران هم فرصتی ایجاد می‌‌کند تا محتوای مورد علاقه‌شان را رایگان تماشا کرده و در عوض تبلیغات را نیز مشاهده کنند.

برای انجام این کار قبل از هرچیز باید عضو برنامه پارتنر یوتیوب باشید. برای اینکه پارتنر یوتیوب شوید باید در سرویس Partner Program ثبت نام کنید. بعد از آن یوتیوب به بررسی میزان بازدید کانال شما در یک سال گذشته می‌پردازد. در صورتی‌که در طول یک سال گذشته میزان بازدید از محتواهای شما به بیش از 4000 ساعت رسیده باشد، می‌توانید از طریق گرفتن تبلیغ، کسب درآمد اینترنتی داشته باشید! پس از اینکه به عنوان یک پارتنر شروع به کار کردید و تبلیغ گرفتید، برای نقد کردن درآمد خود باید حساب ادسنس بسازید. همچنین می‌توانید کانال خود را به حساب ادسنس وریفای شده‌ی ایرانیکارت متصل کنید و درآمد خود را مستقیما، به صورت ریالی دریافت کنید.

نحوه انجام تبلیغات در یوتیوب

برای شروع تبلیغات در یوتیوب وارد بخش YouTube Studio شده و از قسمت monetization درخواست تبلیغات خود را ثبت کنید. یوتیوب به بررسی اطلاعات شما می‌پردازد و اینکه آیا شرایط کسب درآمد از یوتیوب را دارید یا خیر؟ آیا بر اساس اصول و قوانین یوتیوب محتوا تولید کرده‌اید یا خیر؟ پروسه تایید اطلاعات شما توسط یوتیوب حدود 1 ماه زمان می‌برد. در صورتی که توسط یوتیوب تایید شوید، می‌توانید روی ویدئوهای خود تبلیغ بگذارید. البته توجه داشته باشید که برای فیلم‌های کمتر از 10 دقیقه تنها 1 تبلیغ می‌توانید داشته باشید. شرایط تبلیغات در یوتیوب به این صورت است که نباید از ad blocker یا یوتیوب پرمیوم استفاده کنید تا کاربر بتواند تبلیغات شما را ببیند. درآمد شما هم  اینگونه محاسبه می‌شود که 45 درصد درآمد حاصل از تبلیغات به یوتیوب و 55 درصد آن به شما تعلق دارد. البته می‌توانید به ازای هر 1000 ویو مبلغ خاصی را هم از یوتیوب دریافت کنید (مثلا حدود 2 دلار).

  • کسب درآمد از طریق سرویس Super Chat ، Super Stickers و Super Thanks

سرویس‌های Super Chat، Super Stickers و Super Thanks ابزارهایی هستند که به ایجاد تعاملات مالی بین یوتیوبرها و تماشاگران در یوتیوب کمک می‌کنند. این ابزارها به تماشاگران اجازه می‌دهند تا با پرداخت مبالغ خاصی به تولیدکنندگان محتوا، نظرات یا پیام‌های خود را به وضوح بیان کنند. درواقع، این سرویس برای نشان دادن چت و استیکر سابسکرایبر در لایو است. سرویس‌های Supers یکی از راه‌های مهم درآمدزایی یوتیوبرها هستند!

این روش به این صورت است که وقتی شما لایو برگزار می‌کنید و به طور زنده با سابسکرایبرهای خود در ارتباط هستید، آن‌ها مبلغی به شما پرداخت می‌کنند تا پیام‌ها یا استیکرهایشان با ظاهر خاص و مدت زمان مشخصی بالای صفحه لایو شما دیده شود. یوتیوب از این مقدار درآمد 30 درصد را برداشت کرده و 70 درصد آن به شما تعلق می‌گیرد. فعال کردن این تنظیمات هم از قسمت monetization  انجام می‌شود. فراموش نکنید که برای کسب درامد از طریق این راه به حداقل 500 سابسکرایبر، 3000 بازدید و آپلود 3 ویدئو در 3 ماه گذشته، نیاز خواهید داشت. در ادامه، با هریک از این سرویس‌ها آشنا شوید.

  • Super Chat

در حین پخش زنده یا نمایش ویدیوها، تماشاگران می‌توانند با پرداخت مبلغ مشخصی، نظرات خود را به صورت برجسته در چت نمایش دهند. مقداری که تماشاگران پرداخت می‌کنند، برجستگی نظر آن‌ها را در چت افزایش می‌دهد. این سرویس در طول پخش زنده ویدیوها فعال است و به یوتیوبرها این امکان را می‌دهد که با تشویق تماشاگران به استفاده از Super Chat، درآمد بیشتری کسب کنند.

  • Super Stickers

تماشاگران می‌توانند در حین تماشای ویدیوها یا پخش زنده، استیکرهای ویژه‌ای را برای سازنده یا تولیدکننده محتوا ارسال کنند. هر استیکر متناسب با مبلغی است که تماشاگران پرداخت می‌کنند.

  • Super Thanks

Super Thanks که قبلاً به عنوان Viewer applause شناخته می‌شد، به یوتیوبرها اجازه می‌دهد از طریق بینندگانی که می‌خواهند برای فیلم‌های کوتاه و بلندشان قدردانی بیشتری نشان دهند، درآمد بیشتری کسب کنند. بینندگان می‌توانند یک انیمیشن سرگرم‌کننده به نام Super Thanks را در یک ویدیوی بلند یا کوتاه بخرند.

  • کسب درآمد با شورت ویدیو (Short Video)

کسب درآمد از شورت ویدیوها یا ویدئوهای کوتاه در یوتیوب به عنوان یک فرصت عالی برای یوتیوبرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ویدیوها توجه بیشتری از تماشاگران را جلب کرده و امکان کسب درآمد از طریق تبلیغات، اشتراک‌گذاری و استفاده از سرویس‌های Supers را فراهم می‌کند. هدف اصلی از این روش درآمدزایی، مشاهده سریع و بی‌وقفه ویدئوها توسط کاربرها است و یوتیوب می‌خواهد شما بتوانید به صورت مختصر و مفید ویدئوهای خود را تولید کرده و به درآمد برسید. به این صورت زمان بسیار کمتری نیز به پخش تبلیغات اختصاص داده می‌شود.

برای درآمدزایی از شورت ویدیو در یوتیوب، مانیتایز شدن کانال الزامی نیست، فقط کافی است از آخرین ویدیوی کوتاه شما کمتر از 180 روز گذشته باشد و ۱۰ میلیون بازدید ظرف مدت ۹۰ روز به دست آورده باشید.

  • کسب درآمد از عضویت در کانال

گرفتن حق عضویت از سابسکرایبرها، یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از یوتیوب است که می‌توانید در ازای ارائه محتوای خاصی، از سابسکرایبر‌ها یا همان فالوورها مبلغی را دریافت کنید. مثلا یوتیوبرها از کاربران خود حق عضویت گرفته، در قبالش محتواهایی مربوط به زندگی شخصی خودشان در یوتیوب می‌گذارند (مانند بلاگرهای اینستاگرام) و یا از فعالیت مفیدی فیلم گرفته و در معرض دید سابسکرایبرهای خود قرار می‌دهند. مبلغ این حق عضویت 4.99 دلار در هر ماه است که البته می‌توانید بر اساس محتوایی که در اختیار کاربرانتان قرار می‌دهید، مبلغ را هم تغییر دهید. یوتیوب در قبال هر حق عضویت 30 درصد کارمزد برداشت می‌کند. البته این ارقام، ممکن است در زمان‌های مختلف و بر اساس شرایط مختلف چنل، کاملا متفاوت باشد. کسب درآمد از عضویت در کانال یوتیوب از طریق اشتراک YouTube Partner Program امکان‌پذیر است. توجه کنید که برای استفاده از این روش، باید بیش از 3000 سابسکرایبر داشته باشید.

youtubeاگر قصد دارید یک یوتیوبر موفق باشید، پیش از هرچیز، یک نگاهی به مقاله قوانین جدید یوتیوب برای مانیتایز شدن بیندازید!

  • کسب درآمد از طریق فروش کالا و خدمات

فروش محصولات و خدمات در یوتیوب هم یکی از راه‌های کسب درآمد در یوتیوب است. در حال حاضر برای فروش اینترنتی کالا در سطح بین المللی، روش‌های مختلفی وجود دارد که برخی از رایج‌ترین‌شان استفاده از سایت‌های واسطی مانند آمازون، ایبی و Etsy است. اما اگر به دنبال روشی هستید که در آن نیازی به حضور واسطه نداشته باشید، پس بهتر است که یوتیوب را امتحان کنید!

اگر محصولات یا خدماتی ارائه می‌دهید، می‌توانید از یوتیوب برای تبلیغات و فروش آن‌ها استفاده کنید. مثلاً، اگر شما یک کانال آموزشی دارید، می‌توانید دوره‌های آموزشی را بفروشید. برای این کار، کافی است که از قسمت monetization، تنظیمات مربوط به فروش را فعال کنید و در ویدئوهای خود، محصولات و خدماتتان را هم تبلیغ کنید.

  • کسب درامد از طریق همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

همکاری با برندها و تبلیغ‌دهندگان در یوتیوب youtube، برای ارائه تبلیغات مستقیم در ویدئوهای شما، می‌تواند یک راه دیگر برای کسب درآمد باشد. بطورکلی، افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش، به معنای فروش واسطه‌ای محصولات است. با توجه به فضای تبلیغاتی قدرتمند یوتیوب، چنل شما می‌تواند پتانسیل بالایی برای همکاری با برندهای مطرح ایرانی یا خارجی جهت فروش محصولات یا خدمات آن‌ها داشته باشد. این همکاری می‌تواند سود و درآمدزایی قابل توجهی را برای شما و سایر برندها به وجود آورد.

  • کسب درآمد از طریق تولید محتوا با جذب اسپانسر

یکی از روش‌های مناسب برای رسیدن به درآمد از طریق محتوای ویدئویی، جذب اسپانسر است. اسپانسر می‌تواند شرکت‌ بزرگی باشد که هزینه مناسبی را به ‌عنوان جبران برای قرار دادن نام لوگو یا نام تجاری خود در بخشی از ویدئو شما و معرفی برند خود، پرداخت کند. هرچه ترافیک کانال شما بیشتر باشد، اسپانسر ممکن است تمایل بیشتری به پرداخت هزینه داشته باشد که نهایتاً شما از درآمد قابل توجهی بهره‌مند خواهید شد. به عنوان مثال، اگر یک کانال آشپزی دارید که هفته‌ای چند بار ویدئوهای مرتبط با آشپزی را منتشر می‌کنید، شرکت‌های غذایی یا رستوران‌های بزرگ ممکن است به عنوان اسپانسر به شما بپیوندند و لازم باشد که در بخشی از ویدئو خود به معرفی آن‌ها بپردازید. این به شما امکان می‌دهد که هزینه‌های مرتبط با تولید محتوای ویدئویی را تأمین کرده و تجربه خوبی را از کسب درآمد از یوتیوب به دست آورید. معرفی برندها می‌تواند شامل نام بردن از آن‌ها، تبلیغ محصولات یا خدمات آن‌ها و… باشد، که هر اسپانسر می‌تواند بسته به اهداف خود یک یا چند مورد را از طریق محتوای کانال شما معرفی کند.

با ایرانیکارت درآمد دلاری خود را نقد کنید!

نقد کردن درامد ارزی

  • آموزش آنلاین در یوتیوب

با توجه به افزایش دغدغه‌های روزمره، امکان شرکت حضوری افراد در کلاس‌های مختلف تقریبا صفر است. اما این مسئله به این معنا نیست که روش دیگری برای آموزش وجود ندارد! خوشبختانه با استفاده از آموزش‌های آنلاینی که این روزها در انواع سایت‌ها قرار دارد، هنوز هم شرایط یادگیری و آموزش وجود دارد. برای کسب درآمد از یوتیوب به وسیله آموزش آنلاین می‌توانید تنها خلاصه‌ای از آموزش مد نظرتان تهیه کنید و در این رسانه اجتماعی قرار دهید. سپس از مخاطبین‌تان بخواهید برای استفاده از تمام محتوای تهیه شده هزینه مد نظرتان را پرداخت کرده و ویدئو آموزشی را دریافت نمایند.

  • بازاریابی وابسته در یوتیوب

اگر در حال حاضر کانال یوتیوبی دارید که محتوای موجود در آن به اندازه کافی بازدید دارد، می‌توانید با پذیرفتن تبلیغ از سوی دیگر کانال‌ها، درآمد ارزی داشته باشید! زمانی که شما به عنوان شخص ثالث از این کانال برای قرار دادن تبلیغ دیگران استفاده می‌کنید، به نوعی در حال استفاده از روش‌های بازاریابی وابسته هستید. (البته از این تکنیک در جاهای دیگری مانند سایت، وبلاگ و … نیز می‌توان استفاده کرد.)

  • برگزاری وبینارها و جلسات آنلاین در یوتیوب

اگر تخصص خاصی دارید، می‌توانید وبینارها یا جلسات آنلاین را برگزار کرده و هزینه‌های شرکت را از طریق فروش یا اشتراک دریافت کنید.

  • اجاره کانال یوتیوب

شاید برای شما عجیب باشد ولی باید بدانید که بسیاری از افراد بعد از اینکه به اندازه کافی در یوتیوب مخاطب پیدا کردند، کانالشان را به کسب و کارهای دیگر اجاره می‌دهند تا از این بازدید زیاد و البته واقعی برای معرفی خدمات و محصولاتشان استفاده کنند.

  • تبلیغ آمازون در یوتیوب

علی‌رغم اینکه نمایندگی آمازون در ایران وجود ندارد، اما استفاده از سرویس‌های مختلفی که توسط این کمپانی ارائه می‌شود هنوز امکان‌پذیر است! جالب است بدانید که آمازون برای جلب نظر افراد از روش‌های مختلفی مانند سرویس آمازون پرایم، سرویس تبلیغات آمازون و… استفاده می‌کند. یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد از یوتیوب تبلیغ محصولات آمازون است! شما اگر بتوانید به عنوان یک اینفلوئنسر موفق در یوتیوب فعالیت کنید، می‌توانید محصولات مختلف آمازون را به دنبال کنندگانتان معرفی کرده و از آمازون هزینه انجام این کار را دریافت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کانال یوتیوب خود را به آمازون معرفی کنید و منتظر بمانید تا توسط این کمپانی بررسی گردد.

کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو

کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو

استراتژی کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو ممکن است چالش برانگیز باشد، اما برخی از راهکارها وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام کنید:

  • تبلیغات و بازاریابی
    شما می‌توانید از یوتیوب برای نمایش تبلیغات یا ویدیوهای دیگران استفاده کنید. اگر شما یک فرد با تجربه در زمینه بازاریابی یا تبلیغات هستید، می‌توانید به شرکت‌ها یا افراد دیگر پیشنهاد کنید که ویدیوهای تبلیغاتی خود را در کانال یوتیوب شما نمایش دهند.
  • پخش ویدیوهای مستقل
    اگر دسترسی به یک محتوای ویدیویی خوب دارید، می‌توانید ویدیوهای مستقلی را از منابع دیگر به اشتراک بگذارید و از تبلیغات آن‌ها درآمد کسب کنید.
  • موسیقی یا پادکست
    اگر شما یک موسیقی‌دان یا پادکستر هستید، می‌توانید موسیقی‌ها یا پادکست‌های خود را در یوتیوب منتشر کنید و از تبلیغات ویدیویی درآمد کسب کنید.
  • پخش زنده
    اگر دارای مهارت در زمینه‌های خاصی مثل بازی‌های ویدیویی، آموزش‌های زنده یا اجرای موسیقی هستید، می‌توانید از قابلیت پخش زنده یوتیوب استفاده کنید و از طریق تبلیغات در آن درآمد کسب کنید.
  • استفاده قانونی از محتوای دیگران
    یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌های کسب درآمد از یوتیوب این است که به صورت قانونی و رعایت حق مالکیت از محتوای دیگران استفاده کنید. درواقع شما می‌توانید با بهره‌گیری از یک استراتژی به نام Aggregation محتوای یوتیوبرهای دیگر را منتشر کنید. به این صورت شما می‌توانید به جای این که وقت خود را صرف ساخت ویدیو کنید، از طریق محتوای دیگران به درآمد برسید.

اگر به دنبال درآمدزایی هستید، مقاله انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین را از دست ندهید!

شرایط و قوانین کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب دارای شرایط خاصی‌است که لازم است نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید. از جمله مهم‌ترین شرایط کسب درآمد از یوتیوب در جدول زیر خلاصه شده است:

یوتیوبشرایط و قوانین کسب درآمد از یوتیوب

قابلیت تبلیغات محتوایی را تولید کنید که توانایی جذب تبلیغات را داشته باشد.
تعهد به رعایت قوانین یوتیوب با قوانین و شرایط یوتیوب و سیاست‌های آن موافقت کرده و آن‌ها را رعایت کنید. این قانون شامل عدم استفاده از محتوای خشونت‌آمیز، تبلیغات تقلبی یا نقض حقوق دیگران است
رعایت سیاست تبلیغات یوتیوب سیاست‌های تبلیغات گوگل ادسنس را رعایت کرده و از هرگونه فعالیت تبلیغاتی غیرمجاز خودداری کنید. همچنین استفاده از تبلیغات در ویدیوها باید با سیاست تبلیغات یوتیوب سازگار باشد. مطمئن شوید که مطالب تبلیغاتی شما مطابق با سیاست‌ها باشد.
توجه به کپی‌رایت و حق مالکیت محتوای شما باید با حق کپی‌رایت و حقوق مالکیت متعلق به دیگران هماهنگ باشد. همچنین نباید از محتوایی استفاده کنید که حق مالکیت دیگران را نقض کند.
تعداد بازدیدها و سابسکرایبرها حداقل ۱۰۰۰ سابسکرایبر و ۴۰۰۰ ساعت تماشا در طی 1 سال گذشته داشته باشید. البته این شرط تنها برای کسب درامد از طریق تبلیغات کانال است. برای درامدزایی از راه‌های دیگر مثل شورت ویدئو، عضویت در کانال و… به تعداد بازدیدهای متفاوتی نیاز خواهید داشت که در بخش قبلی به آن پرداختیم.
حساب ادسنس برای دریافت درآمد، شما باید حساب Google AdSense داشته باشید و آن را به حساب یوتیوب خود وصل کنید.

۵ فاکتور تاثیرگذار درآمد از یوتیوب

تعرفه کسب درآمد از یوتیوب

از آنجاییکه اصلی‌ترین راه کسب درآمد از یوتیوب، تبلیغات کانال است، برای محاسبه و بررسی تعرفه کسب درآمد از بازدیدها، این روش را معیار قرار می‌دهیم. هر ویدیوی ساخته شده که حدود 1 میلیون بار دیده شود بین 2 تا 3 هزار دلار درآمد به آن تعلق می‌گیرد. البته برای رسیدن به این رقم باید تلاش بسیاری کرد و این رقمی است که سرشناس‌ترین یوتیوبرها به آن دست می‌یابند. در ادامه تعرفه های کسب درامد از Youtube را بیان می‌کنیم.

تعرفه کسب درآمد از یوتیوب

  • تعرفه کسب درامد به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید

یوتیوبرها تقریباً 55 درصد از درآمد ایجاد شده در کانال‌های خود را دریافت می‌کنند، به این معنی که به ازای هر 100 دلاری که تبلیغ کننده هزینه می‌کند، گوگل 55 دلار آن را به تولید کننده محتوا پرداخت می‌کند.

متوسط درآمد یک یوتیوبر به ازای هر بازدید 0.018 دلار است که معادل 18 دلار به ازای هر 1000 بازدید خواهد بود. این محاسبه بر اساس درآمدی است که از تبلیغات درون ویدیو (in-stream ads) و یا دیگر منابع درآمدی یوتیوب ناشی می‌شود. عوامل مؤثر بر این مبلغ شامل نوع تبلیغ، تماشاگران و محتوای ویدیویی می‌باشد. این آمار نشان‌دهنده اهمیت جذب تماشاگران و ایجاد محتوای جذاب برای سابسکرایبرهاست تا یوتیوبرها بتوانند بهترین درآمد را از تبلیغات و منابع مختلف یوتیوب به دست آورند.

  • تعرفه کسب درامد به ازای تعداد سابسکرایبر

تعداد سابسکرایبرهای چنل یوتیوب، مستقیما تعرفه مشخصی ندارد! در واقع، هرچه تعداد سابسکرایبرها یا دنبال کنندگان کانال یوتیوب بیشتر باشد، ویدئوهای شما هم ویو بیشتری خواهد داشت! به همین ترتیب، هرچه بازدید کانال بیشتر شود، میزان کسب درآمد از یوتیوب هم افزایش می‌یابد. فراموش نکنید که، هرچه ویدئوهای جذاب‌تر و یا کاربردی‌تری داشته باشید، سابسکرایبرهای بیشتری هم جذب خواهید کرد! دنبال کنندگان بیشتر، باعث می‌شوند تا تبلیغات کانال شما پربازده‌تر باشد و به همان اندازه هم درآمد بالاتری داشته باشید.

  • تعرفه کسب درامد به ازای تعداد ویدیوها

تعرفه کسب درآمد از تعداد ویدیوها در یوتیوب به شدت متغیر است و به عوامل مختلفی چون تعداد بازدیدها، نوع تبلیغات و میزان تعامل سابسکرایبرها بستگی دارد. هر ویدیو ممکن است نتایج متفاوتی داشته باشد، ولی به طورکلی، یوتیوب از مدل سی‌پی‌ام (CPM) برای تعیین درآمد استفاده می‌کند که به معنای هر هزار نمایش تبلیغات، درآمد به سازنده محتوا پرداخت می‌شود. بنابراین، برای بهبود درآمد، یوتیوبرها باید کیفیت محتوا، جلب تماشاگران فعال و جلوگیری از مواردی که باعث از بین رفتن تعداد بازدیدها می‌شوند، را در نظر بگیرند.

5 فاکتور تاثیرگذار درآمد از یوتیوب

قطعا عوامل متعددی بر میزان درآمدزایی شما از یوتیوب تاثیرگذار خواهند بود، اما 5 فاکتور کلیدی وجود دارد که هر یوتیوبر برای مدیریت کانال، بهبود عملکرد و افزایش درامد خود، باید از آن‌ها مطلع باشد. این فاکتورها که تأثیر مستقیم بر کسب درآمد از یوتیوب دارند، عبارتند از:

  1. تعداد بازدید دریافتی از ویدیو شما
  2. تعداد کلیک های دریافتی از تبلیغات ویدیو شما
  3. نوع و کیفیت تبلیغات
  4. adblockers یا نرم‌افزارهای مسدود کننده تبلیغات
  5. طول ویدیو

با در نظر گرفتن این موارد، با در نظر گرفتن نکات و استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانید روند رشد کانال و درآمدزایی خود را افزایش دهید.

روش‌های افزایش کسب درآمد از یوتیوب

افزایش درآمد کانال یوتیوب بستگی به عوامل گوناگونی دارد. اولین و مهم‌ترین آنها افزایش تعداد سابسکرایبر و بازدیدهای چنل یوتیوب است که از شروط اصلی این پلتفرم برای درآمدزایی هستند. درواقع، افزایش تعداد دنبال کنندگان و واچ تایم کانال، افزایش احتمال نمایش تبلیغات و در نتیجه، افزایش درآمد را به همراه خواهد داشت. در ادامه به بررسی چند راهکار برای رشد کانال و افزایش میزان درآمد از یوتیوب می‌پردازیم:

youtubeعوامل افزایش بازدید و درامد کانال یوتیوب
ویدیوهای باکیفیت و محتوای جذاب ارائه محتوای جذاب و باکیفیت یک عامل کلیدی است که موجب جذب تماشاگران می‌شود. تلاش برای ارائه محتوای منحصر به فرد و ارزشمند می‌تواند به جذب سابسکرایبرهای وفادار و افزایش واچ تایم چنل کمک کند. مطمئن شوید که ویدیوهای شما مفید، به روز و جذاب هستند.
محتواهای متنوع از جمله ویدیوهای موشن گرافیک و انیمیشن، می‌توانند توجه تماشاگران را به خود جلب کنند و باعث افزایش بازدیدها شوند.
انتخاب کلمات کلیدی تحقیق در مورد کلمات کلیدی محبوب در حوزه محتوای شما می‌تواند در جلب تماشاگران جدید و افزایش بازدیدها کمک کند.
بهینه‌سازی عنوان، توضیحات و تگ‌ها برای هر ویدیو مطمئن شوید که این المان‌ها شامل کلمات مرتبط و جذاب هستند.
ارتباط موثر با دنبال کنندگان پاسخگویی به نظرات تماشاگران، تنظیم قرارداد‌ها (live streaming) و اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش تعامل با تماشاگران مؤثر است.
تبلیغ کانال در شبکه‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، وبلاگ یا ‌سایت شخصی می‌تواند به جذب دنبال‌کننده‌های جدید کمک کرده و درآمد شما را افزایش دهد.
استفاده از سرویس‌های ویژه یوتیوب بهره‌مندی از سرویس‌هایی مانند Super Chat، Super Stickers و Super Thanks برای اینکه تماشاگران بتوانند از خلاقیت و تلاش شما حمایت کنند و به طور مستقیم در بهبود کیفیت ویدیوها شریک شوند.
همکاری با برندها یا افیلیت مارکتینگ برقراری همکاری با برندها و جذب اسپانسرها می‌تواند به شما فرصت فراوانی برای کسب درآمد از طریق تبلیغات و همکاری‌های مشترک فراهم کند.

چه محتوایی در YouTube محبوب تر است؟

محتوایی که در یوتیوب محبوبیت زیادی دارد، معمولاً ویژگی‌های خاصی دارد که مخاطبان را جلب می‌کند. در این قسمت، انواع محتوایی که در یوتیوب محبوب است بیان می‌شود:

  • ویدئوهای آموزشی و آموزشی
    ویدئوهایی که به مخاطبان چیزی جدید یاد می‌دهند یا مهارت‌های جدیدی را به آن‌ها آموزش می‌دهند، معمولاً بسیار جذاب هستند. این ممکن است شامل ویدئوهای آموزش زبان، آشپزی، برنامه‌نویسی، آموزش مهارت‌های هنری و .. باشد.
  • ویدئوهای سرگرمی و کمدی
    ویدئوهایی که برای خنده و سرگرمی ساخته شده‌اند، همواره مورد توجه قرار می‌گیرند. این ویدئوها شامل کمدی استندآپ، پارودی، ویدئوهای خنده‌دار و حتی ویدئوهای چالشی می‌باشد.
  • ورزش و فعالیت بدنی
    ورزش، تمرینات بدنی، تاکتیک‌های ورزشی و حتی مسابقات ورزشی می‌توانند جذابیت زیادی داشته باشند.
  • بازی و گیمینگ
    ویدئوهای مرتبط با بازی‌های ویدئویی، بررسی بازی و گیمینگ از محتواهای محبوب در یوتیوب هستند.
  • ویدئوهای تفریحی و سفر
    محتواهایی که تجربیات سفر، ماجراجویی‌ها و فعالیت‌های تفریحی را به نمایش می‌گذارند، مخاطبان را جذب می‌کند.
  • اخبار و تازه‌های روز
    ویدئوهای مربوط به اخبار روز، تحلیل‌ها، گزارش‌های خبری و بررسی مسائل روز نیز مورد توجه زیادی از افراد قرار می‌گیرند.
  • تجربیات روزمره
    روزمره افراد که تجربیات شخصی خود را به اشتراک می‌گذارند (بلاگری) ممکن است جذابیت زیادی داشته باشند.

تجهیزات موردنیاز برای کسب درآمد یوتیوب

تجهیزات موردنیاز برای کسب درآمد یوتیوب

برای کسب درآمد از یوتیوب، شما به تجهیزات مناسب برای تولید محتوای ویدئویی با کیفیت نیاز دارید. در ادامه به بررسی تجهیزات اساسی برای شروع کار در یوتیوب پرداخته می‌شود:

  • دوربین
    می‌توانید از دوربین‌های حرفه‌ای DSLR یا همراه با خود اسمارتفون‌های با دوربین عالی استفاده کنید.
  • میکروفون با کیفیت
    استفاده از یک میکروفون خارجی با کیفیت می‌تواند کیفیت صدا را بهبود بخشد و به تولید محتوای حرفه‌ای کمک کند.
  • نورپردازی
    تجهیزات نورپردازی مانند softbox یا rim light می‌توانند به بهبود نورپردازی و روشنایی ویدیوها کمک کنند.
  • ویرایشگر تصویر
    نرم‌افزارهایی مانند Adobe Premiere Pro، Final Cut Pro یا DaVinci Resolve از جمله گزینه‌های محبوب برای ویرایش تصویر هستند.
  • تراپود یا استند
    برای نگهداری دوربین یا میکروفون، استفاده از تراپود یا استند مناسب ضروری است.
  • پس‌زمینه یا صحنه
    انتخاب پس‌زمینه یا صحنه مناسب برای ویدیوها اهمیت دارد. مطمئن شوید که پس‌زمینه یا صحنه شما مناسب و جذاب است.
  • پایه میکروفون
    برای استفاده از میکروفون خارجی، از یک پایه میکروفون با امکان تنظیم ارتفاع مفید استفاده کنید.

با توجه به نوع محتوایی که می‌خواهید تولید کنید، ممکن است به تجهیزات اضافی نیز نیاز داشته باشید. همچنین، ایجاد یک مکان مناسب و خلاق برای تولید محتوا اهمیت دارد.

تنظیمات لازم برای درآمدزایی در یوتیوب

تنظیمات یوتیوب برای درآمدزایی بیشتر شامل موارد زیر است:

  1. به YouTube Studio بروید.
  2. در منوی سمت چپ، Content را انتخاب کنید.
  3. در کنار ویدیوی مربوطه، روی Monetisation کلیک کنید.
  4. در منوی کشویی کسب درآمد روی On کلیک و سپس تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید.

ابزارهای تحلیل درآمدزایی Youtube

یک یوتیوبر موفق، برای کسب درآمد از این شبکه، قطعا به تجزیه و تحلیل چنل خود نیاز خواهد داشت. ابزارهای تحلیل کانال یوتیوب، به ما کمک می‌کنند تا دیتاهای چنل خود را به صورت دقیق تحلیل و بررسی کنیم و با در نظر گرفتن رفتار کاربران و شناسایی علایق آن‌ها، تولیدمحتوای خود را هدفمندتر کرده و بازدیدهای بیشتری را بدست آوریم. استفاده از ابزارهای تحلیل یوتیوب، تاثیر مستقیمی بر طراحی یک استراتژی درست برای تولید محتوای کانال و در نهایت درآمدزایی ما از یوتیوب خواهد داشت.

از جمله داده‌هایی که ابزارهای تحلیل درآمدزایی یوتیوب به ما می‌دهند عبارتند از:

  • تعداد بازدیدها
  • شناخت مخاطب و سلیقه آن‌ها
  • تعداد مشترکین به دست آمده و از دست رفته
  • میزان محبوبیت هر ویدیو
  • موضوعات مورد علاقه سابسکرایبرها
  • تحلیل و بررسی لایک‌ها و دیسلایک‌ها
  • نظرات کاربران
  • مکان و جنسیت بازدیدکننده‌ها
  • میزان اشتراک‌گذاری ویدئوها
  • تحلیل میزان درآمد چنل
  • و…

تمام این موارد، به یوتیوبرها کمک می‌کند تا مخاطبین خود را شناخته و بر اساس سلیقه و موضوعات پرطرفدار برای آن‌ها تولید محتوا کنند. با این کار، علاوه‌بر اینکه نقاط ضعف و قدرت چنل خود را متوجه می‌شوند، می‌توانند درآمد خود را بررسی کرده و استراتژی مناسبی را برای افزایش آن برنامه‌ریزی کنند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین سایت‌ها و ابزارهای تحلیل کانال یوتیوب می‌پردازیم.

youtube

بهترین ابزارهای تحلیل درآمدزایی کانال Youtube

سایت Social Blade  سایت محاسبه درآمد یوتیوب Social Blade یک ابزار رایگان برای تحلیل کانال یوتیوب و حتی اینستاگرام است. با تحلیل کانال در این سایت، اطلاعاتی مثل میزان بازدید ویدئوها در هر روز، هفته و ماه، تعداد دنبال کننده‌ها، میزان بازدید در ماه گذشته، درآمد دلاری چنل به صورت ماهانه و سالانه و… را می‌توان مشاهده کرد.
سایت Tube Buddy Tube Buddy یک افزونه کاربردی برای تحلیل دقیق کانال یوتیوب است که بر روی مرورگر اجرا می‌شود. با این افزونه می‌توان آمار دقیقی از رفتار کاربران و نحوه عملکرد کانال بدست آورده و از اطلاعات مهمی مثل موضوعات پرطرفدار کاربران، بهترین زمان انتشار چنل، درآمدزایی کانال و… مطلع شد.
سایت Unbox Social Unbox Social یکی از دیگر از بهترین ابزارهای تحلیل کانال یوتیوب است که آمار دقیقی از نرخ عملکرد و نرخ تبدیل کانال را به شما ارائه می‌دهد. با بررسی این اطلاعات به راحتی می‌توانید نقاط ضعف و نقاط قوت کانال را بررسی کرده و میزان درآمد خود را تخمین بزنید.

5 یوتیوبر پولساز در 2023 و درآمدهای آن‌ها!

5 یوتیوبر پولساز در 2023 و درآمدهای آن‌ها!

به بخش جذاب مقاله‌مان رسیدیم! تمام داستان کسب درآمد از یوتیوب زمانی کامل می‌شود که بتوان از یوتیوبرهای موفق و کسانی که درآمدهای فوق‌العاده‌ای از این شبکه دریافت کرده‌اند نام برد و بیش از پیش، در مورد این فرصت درآمدزایی فکر کرد! محبوب‌ترین یوتیوبرهایی که در یوتیوب به درآمدهای میلیون دلاری رسیده‌اند، عبارتند از:

  1. PewDiePie
    PewDiePie، یکی از معروف‌ترین یوتیوبرهای جهان است. او مختصراً محتوای گیمینگ و تفریحی ایجاد می‌کند. درآمد او از طریق تبلیغات، محصولات مرتبط با بازی، و حمایت مخاطبان از طریق Patreon و YouTube Memberships به دست می‌آید. درآمد PewDiePie به میلیون‌ها دلار می‌رسد.
  2. jake Paul
    یکی از یوتیوبرها و ستاره‌های مد اجتماعی معروف، jake Paul است؛ او محتوای چندگانه‌ای ایجاد می‌کند که شامل ویدئوهای استندآپ می‌باشد. منبع درآمد او از تبلیغات، محصولات مرتبط با برندهای مختلف و حمایت مخاطبان است. درآمد او به میلیون‌ها دلار می‌رسد.
  3. DanTDM
    دن تی‌دی اِم، یک یوتیوبر معروف در زمینه بازی‌های ویدئویی است. او محتوای گیمینگ خود را بر روی بازی‌های محبوب مانند Minecraft و Roblox متمرکز کرده است. درآمد او از طریق تبلیغات، سرورهای بازی و فروش محصولات مرتبط با بازی‌های ویدئویی به دست می‌آید.
  4. Anastasia Radzinskaya
    آنا کنیک، یک یوتیوبر کودک روسی است که ویدئوهای مرتبط با بازی‌ها، اسباب‌بازی‌ها و تجارب روزمره خود را به اشتراک می‌گذارد. او مخاطبان بسیاری در سنین پایین دارد و درآمد اصلی او از تبلیغات و همکاری با برندهاست.
  5. Ryan Kaji
    رایان خوا، یک یوتیوبر کودک آمریکایی است که با کانال Ryan’s World شناخته می‌شود. وی محتوایی مرتبط با اسباب‌بازی‌ها، تجربیات خانوادگی و بازی‌های آموزشی ایجاد می‌کند. درآمد اصلی او ناشی از تبلیغات، همکاری با برندها و فروش محصولات مرتبط با برند است.

نقد کردن درآمد یوتیوب چگونه است؟

اگر شما هم یوتیوبر هستید و می‌خواهید نسبت به نقد کردن در آمد یوتیوب خود اقدام کنید و نمی‌توانید آن را به راحتی دریافت کنید، ایرانیکارت می‌تواند به شما کمک کند تا درآمد خود را به ریال تبدیل کنید. تمامی افرادی که به طریقی درآمد دلاری دارند، می‌توانند با استفاده از خدمات ایرانیکارت نسبت به نقد کردن درآمد خود اقدام کنند. برای نقد کردن درامد کانال یوتیوب خود می‌توانید به سایت افراک (دپارتمان تخصصی یوتیوب ایرانیکارت) مراجعه کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درامد خود را به صورت ریالی دریافت کنید.

یوتیوب و درآمد دلاری در ایران!

تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی بین‌المللی باعث شده‌اند تا کسب درامد دلاری برای افراد عادی، به صورت مستقیم وجود نداشته باشد! با اینکه کسب درآمد از یوتیوب در ایران هم از طریق راه‌های مختلفی مثل تبلیغات در کانال قابل اجراست، اما از نظر قانونی و تحریم‌ها، کاربران ساکن ایران، مستقیما نمی‌توانند برای کسب درآمد از کانال یوتیوب خود، حساب گوگل ادسنس داشته باشند! اما خوشبختانه، این چالش هم قابل حل است و شما می‌توانید از طریق خدمات شرکت‌های واسط داخلی مانند افراک ساخت حساب گوگل ادسنس را انجام دهید. افراک، دپارتمان تخصصی یوتیوب در ایرانیکارت است که تمامی خدمات نقد کردن درآمد چنل شما را به صورت صفر تا صد ارائه می‌دهد.

با اینکه مسئله دریافت درآمد دلاری از یوتیوب، برای افراد ایرانی یک چالش حقوقی و مالی است، ولی افراد زیادی از همین راه به درآمد دلاری قابل توجهی رسیده‌اند. اگر شما هم می‌‌خواهید از طریق یوتیوب به درآمد برسید، هرچه زودتر اقدام کرده و راه امروز را به فردا نسپارید! اگر در زمینه یوتیوب و راه‌های درآمدزایی از آن، تجربه‌ای دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

کسب درآمد از یوتیوب | درآمدزایی از یوتیوب چگونه است؟
چیزی از درآمد چندمیلیون دلاری یوتیوبرها شنیده‌اید؟ پلتفرم جذاب یوتیوب YouTube با هزاران کانال و ویدئوهای کاربردی و سرگرم‌کننده، روزانه پای میلیون‌ها بازدیدکننده را به شبکه خود باز می‌کند! جذابیت و استقبال فوق‌العاده کاربران در...
4.78 از 18 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. بسیار مفید بود ممنون از آموزش شما

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، از دیدگاه شما متشکریم
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام وقتتون بخیر استاد من میخوام یک کانال کسب درامد یوتیوب بزنم چون قبلش نیازه که حساب جیمیل بسازم جیمیل برای اعتبار سنجی و بفهمه ما ربات نیستیم از ما شماره میخواد که کد بفرسته باتوجه بااینکه کد ایران98+ هستش بعدا که کانالمون مانی تایز بشه بخاطر همین شماره ایرانی، یوتیوب حسابمون رو نمیبنده؟ راهکارش چیه؟ و درامدمون رو قطع نمیکنه؟ خواهش میکنم جواب بدین

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، شما می‌توانید از طریق شماره ایران در یوتیوب حساب بسازید و در حال حاضر مشکلی برای کاربران ایرانی ایجاد نشده است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی اگر می‌خواهید آموزش کافی برای کسب درآمد از یوتیوب داشته باشید، پیشنهاد مقالات مرتبط در این زمینه سایت افراک و ایرانیکارت را مطالعه کنید. برای نقد کردن درآمد حاصل از یوتیوب و افتتاح حساب گوگل ادسنس نیز می‌توانید از خدمات افراک بهره‌مند شوید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام ایرانی کارت برای نقد کردن درامد یوتیوب چند درصد کارمزد میگیره؟

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          کاربر گرامی، خدمات نقد کردن درآمد ارزی در دپارتمان افراک، با کارمزد 18درصد انجام می‌شود.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1402)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1402)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...