دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

قوانین جدید یوتیوب برای مانیتایز شدن – آپدیت 2024

قوانین جدید یوتیوب برای مانیتایز شدن – آپدیت 2024

اگر می‌خواهید از طریق یوتیوب کسب درآمد کنید و به درآمد بالایی برسید، حتما می‌دانید که باید از شرایط آن مطلع باشید و قوانین جدید یوتیوب را رعایت کنید. در سال 2024 یوتیوب قوانین جدیدی را برای کسب درآمد وضع کرده که شاید دانستن آن‌ها باعث شود که شما حتی سریع‌تر به درآمد برسید.  مثلا علاوه بر این شرط که تعداد سابسکرایبرهای کانال شما 1000 نفر باشند یا در طی 12 ماه 4000 ساعت ویدئوهای شما بازدید خورده باشد؛ این پلتفرم چندوقتیست اعلام کرده است که حتی اگر به ۵۰۰ ساب و ۳۰۰۰ ساعت واچ تایم برسید هم امکانات دیگری مثل سوپرتنکس و… را برای شما فعال می‌کند که از طریق آن‌ها می‌توانید کسب درآمد داشته باشید. بطورکلی، در سال جاری یوتیوبرها با تغییرات جدید YPPهمراه بودند و مانیتایز یوتیوب از طریق راه‌های مختلفی امکان‌پذیر شده است. در ادامه با قوانین جدید مانیتایز شدن کانال یوتیوب آشنا خواهید شد. 

چرا باید قوانین یوتیوب را بخوانیم؟

خواندن قوانین یوتیوب برای هر فردی که قصد کسب درآمد از آن را دارد از اهمیت بسیاری برخوردار است. از جمله مهم‌ترین دلایل دانستن قوانین یوتیوب موارد زیر می‌باشد:

  1. جلوگیری از مسدود شدن کانال: با خواندن و درک قوانین ساخت کانال یوتیوب، شما مطمئن می‌شوید که فعالیت‌های شما در کانال با قوانین این پلتفرم سازگار است. این کمک می‌کند تا از بسته شدن کانال خود جلوگیری کنید.
  2. مانیتایز کردن کانال: قوانین یوتیوب می‌توانند شرایط و معیارهای لازم برای مانیتایز کردن کانال شما را تعیین کنند. با خواندن قوانین، اطمینان حاصل می‌کنید که کانال شما در حال رعایت این شرایط است و قادر به کسب درآمد از ویدیوهای خود می‌باشید.
  3. مطلع شدن از تغییرات: یوتیوب ممکن است قوانین و مقررات خود را به‌روز کند و تغییراتی در سیاست‌های مالی، شرایط برنامه یا قوانین موسیقی اعمال کند. با خواندن قوانین، شما اطلاعات دقیق درباره تغییرات جدید و شیوه استفاده از ویژگی‌ها و ابزارهای جدید را خواهید داشت.

به طور کلی، خواندن قوانین یوتیوب از اهمیت بالایی برخوردار است و به شما کمک می‌کند تا کانال خود را به درستی مدیریت کنید، به درآمدزایی مناسب برسید و همچنین از مشکلات حقوقی و بسته شدن کانال جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید: کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

مهمترین قوانین یوتیوب چیست؟ خط قرمزهای یوتیوب

قوانین جدید یوتیوب برای مانیتایز شدن

در سال 2024 قوانین جدیدی از طرف یوتیوب برای کسب درآمد وضع شده که منجر به انعطاف‌پذیری بیشتر برای کسب درآمد از این پلتفرم شده‌ است. این قوانین یوتیوب بر مدت زمان بازدید ویدئو برای کسب درآمد، تعداد سابسکرایبر لازم برای کسب درآمد از یوتیوب، میزان بازدیدهای یوتیوب و… اعمال شده است. در ادامه با آپدیت قوانین مانیتایز شدن کانال یوتیوب آشنا می‌شوید.

قوانین مانتیایز یوتیوب با تبلیغات

قوانین مانتیز(Monetization) یوتیوب به منظور درآمدزایی از تبلیغات بر روی ویدئوهای شما استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین قوانینی که برای مانیتایز شدن یوتیوب می‌توان برشمرد، موارد زیر است:

  • تعداد سابسکرایبرها و ساعات تماشا
  1. باید در ۱۲ ماه گذشته، میزان تماشا برابر ۳۰۰۰ باشد.
  2. می‌بایست حداقل ۵۰۰ سابسکرایبر در کانال یوتیوب خود داشته باشید.
  • محتوای مطلوب

ویدئوهای شما باید با استانداردهای محتوای یوتیوب سازگار باشد. محتوای توهین‌آمیز، خشونت‌آمیز یا غیرقانونی ممکن است توسط یوتیوب حذف شود.

  • حق تکثیر و مالکیت محتوا

مطمئن شوید که دارای حق تکثیر و استفاده از تمام محتوایی که در ویدئوهایتان استفاده می‌کنید، هستید.

  • بررسی ویدئوهای تبلیغاتی

ویدئوهایی که از تبلیغات استفاده می‌کنند باید به قوانین تبلیغات یوتیوب پایبند باشند.

قوانین مانیتایز با سوپر چت، سوپر استیکر و Super Thanks

برای واجد شرایط بودن در جهت Super Chat و Super Stickersابتدا مطمئن شوید که شرایط لازم برای تأمین مالی طرفداران را دارید. سپس تأیید کنید که از سایر معیارهای ذکر شده در ادامه برای Super Chat و Super Stickers برخوردار هستید.

  • یکی از لوکیشن‌های زیر را داشته باشید:

قوانین مانیتایز با سوپر چت، سوپر استیکر و Super Thanks

  • ماژول محصول تجاری مربوطه را پذیرفته‌ و از آن پیروی کنید.

Super Chat و Super Stickers در ویدیوهای با شرایط زیر در دسترس نیستند:

  • دارای محدودیت سنی
  • نداشتن فهرست
  • محتوای خصوصی
  • محتوای ساخته شده برای بچه ها

همچینین هنگامی که چت زنده یا نظرات غیرفعال است، Super Chat و Super Stickers نیز در دسترس نیستند.

Super Chat و Super Stickers ویژگی‌های تامین مالی طرفداران هستند. مانند هر چیز دیگری در یوتیوب؛ Super Chats و Super Stickers نیز که بینندگان ارسال می‌کنند باید با دستورالعمل‌ها مطابقت داشته باشند. اگر Super Chat یا Super Sticker به دلیل نقض حذف شود، YouTube بخشی از درآمد را به امور خیریه اهدا می‌کند.

قوانین مانیتایز با شورت ویدیو

برای کسب درآمد از یوتیوب شورت باید از قوانین زیر پیروی کنید:

  • در ۹۰ روز اخیر حداقل ۱۰۰۰ سابسکرایبر داشته باشید.
  • شورت ویدیوهای شما ۱۰ میلیون بار دیده شده باشد.

قوانین یوتیوب برای تولید محتوا

یوتیوب دارای سیاست‌ها و قوانینی برای تولید محتوا است. برخی از مهمترین قوانین یوتیوب برای تولید محتوا عبارتند از:

  • محتوای قابل قبول محتوای تولیدی باید مطابق با قوانین و سیاست‌های یوتیوب باشد. محتوای تحریک کننده به خشونت، توهین، ترویج تروریسم، موارد جنسی ناهنجار، تبلیغات تقلبی یا غیرقانونی ممنوع است.
  • ارائه اطلاعات درست:از انتشار محتواهایی که پایه علمی ندارند، خودداری کنید. یوتیوب به شدت با ویدئوهایی که اطلاعات غلط به کاربران می‌دهند، برخورد کرده و محتوای مورد نظر را حذف یا آن را بلاک می‌کند.
  • محتوای مناسب برای کودکان: اگر محتوای شما برای کودکان است، باید محتوا را در قالبی مناسب و بدون ارائه هر گونه اطلاعات نامناسب (مانند خشونت یا موارد جنسیتی) باشد.
  • حفظ حریم شخصی: باید حقوق حریم شخصی دیگران را رعایت کنید و از انتشار اطلاعات شخصی بدون مجوز خودداری کنید.
  • استفاده از موسیقی: می‌توانید از موسیقی‌های بدون حق کپی رایت استفاده کنید یا مجوزهای لازم را دریافت کنید.

قوانین یوتیوب برای تولید محتوا

مهمترین قوانین یوتیوب برای کپی رایت

همانطور که گفته شد قوانین کپی رایت باید رعایت شود. یوتیوب از سیستم تشخیص حق کپی رایت که به عنوان Content ID شناخته می‌شود، استفاده می‌کند. این سیستم برای تشخیص و ردیابی محتوایی استفاده می‌شود. در صورتی که محتوای شما با محتوایی که توسط سیستم Content ID شناسایی می‌شود تطابق داشته باشد، حذف می‌شود. علاوه بر این یوتیوب امکان گزارش کپی رایت برای صاحبان حق نشر را فراهم می‌کند. اگر حس می‌کنید که محتوای شما بدون مجوز در یوتیوب منتشر شده است، می‌توانید از فرم شکایت DMCA (Digital Millennium Copyright Act) استفاده کنید تا شکایت خود را به یوتیوب اعلام کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

قوانین یوتیوب برای کسب درآمد

قوانین جدید یوتیوب برای یوتیوبرها در جهت کسب درآمد شامل مواردی است که در این قسمت به آن‌ها شاره می‌شود.

  • کیفیت محتوا

محتوای شما باید منحصر به فرد و با کیفیت باشد. یعنی محتوای شما در مورد موضوع خاصی اورجینال بوده و از محتوای دیگران استفاده نشده باشد. 

  • میزان بازدید و تماشا

برای کسب درآمد قابل توجه از یوتیوب، باید تعداد بازدیدهای مناسب (4000 ساعت در طی 1 سال) و زمان تماشای متناسب را داشته باشید. همچنین، ویدئوهای تبلیغاتی در کانال شما نیز باید معتبر باشد. 

در صورتی که کانال یوتیوب شما به درآمدزایی رسید و خواستید درآمد خود را نقد کنید می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمد یوتیوب استفاده کرده و درخواست خود را در این سایت ثبت کنید.

قوانین یوتیوب برای کسب درآمد

قوانین آپلود فیلم در یوتیوب

آپلود یک ویدیو در یوتیوب دارای محدودیت‌ها، الزامات و قوانین جدید برای یوتیوبرها است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • نوع فایل

یوتیوب فقط از ویدئو در فرمت‌های خاصی پشتیبانی می کند. آپلود شما باید با یکی از فایل‌های MOV، MPEG4، AVI، WMV، MPEG-PS، FLV، 3GPP یا WebM انجام شود. اگر ویدیوی شما از فایل دیگری استفاده کند، باید آن را با استفاده از یک برنامه ویرایش ویدیو تبدیل کنید تا YouTube آپلود آن را بپذیرد.

  • محتوا

گوگل محدودیت‌های محتوایی خاصی را برای ویدئوهای YouTube اعمال می‌کند. محتوایی که در یوتیوب آپلود می‌کنید باید مطابق با سیاست‌های یوتیوب و قوانین آن باشد. محتوای تحریک به خشونت، توهین، ترویج تروریسم، تبلیغات تقلبی یا غیرقانونی ممنوع است.محتوایی که دارای حس خشونت، صحنه‌های خونریزی، آزار و اذیت فردی یا گروهی، تنفر، یا ایجاد احساس تهدید و نگرانی باشد، ممکن است توسط یوتیوب حذف شود. همچنین یوتیوب سیاست‌های سختی نسبت به محتوای جنسی دارد. تصاویر جنسی، توصیفات جنسی اغراق‌آمیز، محتوای خودکشی و خودزنی و انتشار هرگونه محتوای جنسی ناهنجار در یوتیوب ممنوع است.

  • حفظ حریم شخصی و حق کپی رایت

باید به حریم شخصی دیگران احترام بگذارید و از انتشار اطلاعات شخصی آن‌ها بدون مجوز خودداری کنید. همچنین باید قوانین کپی رایت را رعایت کرده و محتوای بدون مجوز را آپلود نکنید.

بیشتر بخوانید: چگونه یوتیوب گیمر شویم؟

چرا باید قوانین یوتیوب را بخوانیم؟

خط قرمزهای یوتیوب چیست؟

مهمترین قوانین جدید یوتیوب برای یوتیوبرها که باید به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از:

  • اسپم و اطلاعات غیرواقعی در یوتیوب

شما باید محتوایی ارائه دهید که قانونی باشد و با قوانین حق نشر و حق مالکیت همخوانی داشته باشد. محتوای خشونت‌آمیز، توهین‌آمیز یا غیرقانونی مورد پذیرش نیست. همچنین در صورتی که اطلاعات غلط و غیرواقعی در مورد موضوع خاصی را ارائه دهید، پذیرفته نمی‌شود. 

  • محتوای حساس از نظر یوتیوب

شما نباید از محتوای توهین‌آمیز، تهاجمی، تمسخر و نژادپرستانه استفاده کنید. همچنین، تشویق به دشنام‌، تهدید یا اذیت دیگران نیز ممنوع است. یوتیوب محتوای جنسی یا پورنوگرافی را نیز ممنوع کرده است. از ارائه هرگونه محتوای جنسی، نمایش ناهنجاری‌های جنسی یا تبلیغات جنسی در کانال‌ها نیز خودداری کنید.

  • محتوای خطرناک و خشونت آمیز

 شما نباید محتوایی را منتشر کنید که شامل خشونت و آزار فیزیکی باشد. محتوایی که به ایجاد آسیب جسمانی یا روانی دیگران منجر شود، مجاز نیست.

  • تبلیغ و فروش محصولات غیر قانونی یا غیر اخلاقی

هر گونه تبلیغ و فروش محصولات غیرقانونی یا غیراخلاقی در کانال‌ها ممنوع است. انتشار محتوای تبلیغی در مورد مواد مخدر، سلاح‌ها، اسلحه‌های شخصی، سرقت یا تقلب، اسکناس‌های جعلی، کارت‌های اعتباری تقلبی غیرقانونی است و اجازه تبلیغ آن‌ها توسط یوتیوب داده نمی‌شود. 

  • نشر اکاذیب و اطلاعات مشوش کننده

منتشر کردن اطلاعات نادرست، توهین به شخصیت‌ها یا سازمان‌ها یا ارائه محتوایی که به طور عمدی اذهان را مشوش کرده و از این طریق به تضعیف صحت و قابل اعتماد بودن اطلاعات منتشر شده در یوتیوب می‌انجامد، ممنوع است. یوتیوب به منظور حفظ صحت و قابل اعتماد بودن محتوا، سیاست‌هایی برای تشویق اطلاعات صحیح دارد. کاربران نیز می‌توانند اطلاعات نادرست یا مشوش کننده را به تیم یوتیوب گزارش دهند.

  • کپی رایت در یوتیوب

یکی از مهمترین قوانین مانیتایز یوتیوب، قانون کپی رایت است. قوانین کپی رایت می‌تواند محتوای صوتی، تصویری، موسیقی، نوشتاری، نرم‌افزاری و سایر انواع اثرها را در برگیرد. یوتیوب معمولاً از سیستم تشخیص و مدیریت حق مالک که به عنوان Content ID شناخته می‌شود، برای تشخیص و ردیابی محتوا استفاده می‌کند. اگر محتوایی که شما بارگذاری می‌کنید، با محتوایی که توسط سیستم Content ID شناسایی می‌شود، تطابق داشته باشد، محتوای شما غیرفعال یا حذف می‌شود.

اگر  قوانین جدید یوتیوب را نپذیریم چه اتفاقی می‌افتد؟

همه افرادی که قصد دارند از طریق یوتیوب کسب درآمد کنند، باید شرایط جدید یوتیوب را بررسی و آن را بپذیرند. پذیرش این شرایط برای مانیتایز شدن الزامی است. برای ادامه فعالیت در یوتیوب و کسب درآمد از آن، لازم است شرایط جدید را بررسی کرده و و آن‌ها را بپذیرید. اگر این شرایط پایه را نپذیرفتید، کانال شما از برنامه یوتیوب حذف و قرارداد کسب درآمد شما فسخ می‌شود. پس از این اتفاق، باید دوباره واجد شرایط شوید و دوباره برای فعالیت در یوتیوب درخواست دهید.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله توانستید با  قوانین جدید یوتیوب برای مانیتایز در سال 2024 آشنا شوید. همچنین قوانین مختلف یوتیوب برای کسب درآمد را آموختید. در صورتی که سوالی در زمینه یوتیوب، نقد کردن درآمد آن و ساخت حساب گوگل ادسنس دارید با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت راهنمایی‌های کامل و جامعی در اختیار شما خواهند گذاشت.

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

سوالات متداول
Request for Quote

یوتیوب ممکن است محتوای شما را محدود یا به صورت کامل حذف کند، این بدان معناست که ویدئوهای شما در دسترس کاربران نخواهند بود یا حتی ممکن است اکانت شما مسدود شود. همچنین در موارد خاص، اگر قوانین را جدی نگیرید و مرتکب تخلفات جدی شوید، ممکن است با جریمه‌های مالی مواجه شوید.

قوانین جدید یوتیوب برای مانیتایز شدن – آپدیت 2024
اگر می‌خواهید از طریق یوتیوب کسب درآمد کنید و به درآمد بالایی برسید، حتما می‌دانید که باید از شرایط آن مطلع باشید و قوانین جدید یوتیوب را رعایت کنید. در...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام.
    اگر یک فیلم درست کنم و در دو کانال بگذارمش، کپی رایت میخورم? یه بار در کانال یوتیوب فارسی با زیرنویس فارسی میزارم و یه بار در کانال انگلیسی با زیرنویس انگلیسی.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، مسئله کپی‌رایت یک موضوع پیچیده است و به عوامل مختلفی اعم از نوع محتوا، مجوزهای مرتبط، و قوانین بستگی دارد. در بیشتر موارد اگر شما صاحب حقوق مالکیت فیلم باشید یا اجازه دریافت کرده باشید، می‌توانید فیلم را در کانال‌های مختلف با زیرنویس‌های متفاوت به اشتراک بگذارید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام خسته نباشید. این درسته که ویدیوهامون باید صدا یا تصویر خودمون روش باشه وگرنه یوتیوب قبول نمیکنه برای درآمدزایی؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، در تولید محتوا از طریق یوتیوب قوانین مربوط به حق کپی رایت باید رعایت شوند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. من دورزه ی آموزشی داشتم و از طریق سایت شخصی درحال فروش این دوره بودم الان دوره ام روی یوتوب پابلیک شده
    چه اقدامی میتونم انجام بدم؟؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      1- ابتدا با فرد یا سازمانی که دوره شما را بدون اجازه‌ی شما منتشر کرده است، تماس بگیرید. ممکن است این امر ناشی از یک اشتباه یا عدم آگاهی باشد. درخواست کنید تا محتوای شما از یوتیوب حذف شود.
      2- اگر تماس با ناشر محتوا به نتیجه نرسید، می‌توانید از حقوق مالکیت خود استفاده کنید. با ارائه‌ی مدارکی که نشان دهنده مالکیت شما بر روی دوره است، می‌توانید این کار را انجام دهید. پس مدارک را برای یوتیوب ارسال کنید تا محتوای مورد نظر شما حذف شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...