دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی

کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی

اگر برنامه‌نویسی بلد هستید، بهتر است به فکر کسب درآمد دلاری از طریق برنامه نویسی باشید. با کار کردن برای کارفرماهای خارجی و کسب درآمد دلاری، می‌توانید بیشتر از آنچه که تصورش می‌کنید، درآمد داشته باشید. فقط کافیست بدانید چطور و از کجا می‌توانید با برنامه‌نویسی به دلار پول بیاورید. از جمله راه‌های کسب درآمد ارزی با کدنویسی می‌توان به اخذ پروژه‌های برنامه‌نویسی در سایت‌های فریلنسری، مشارکت در پروژه‌های خارجی، آموزش کدنویسی و یا توسعه اپلیکیشن‌های شخصی اشاره کرد. در ادامه مقاله، سایر روش‌های کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی را معرفی می‌کنیم و به سوالات رایج درباره این موضوع، پاسخ خواهیم داد.

 

روش های کسب درآمد دلاری از طریق برنامه نویسی

در همین ابتدای مقاله، بدون فوت وقت، قرار است روش‌های مختلف کسب درآمد دلاری از طریق برنامه نویسی را به شما معرفی کنیم. مقاله را با دقت بخوانید. به نظرتان کدام یک از این روش‌ها برای شما مناسب است؟

  • فریلنسر باشید

با دانش برنامه‌نویسی، شما به راحتی می‌توانید یک فریلنسر شوید و پروژه‌های ایرانی و خارجی بگیرید. کافیست در سایت های فریلنسری خارجی مانند Upwork پروفایلی بسازید و خودتان را به دیگران معرفی کنید. در این سایت‌ها، کارفرماهای مختلف پروفایل شما را می‌بینند و به شما پیشنهاد همکاری می‌دهند. به همین راحتی! با فریلنسری شما می‌توانید پروژه‌ها را قبل از انتخاب، به صورت ریزبینانه بررسی کنید. همینطور ساعات منعطف کاری داشته باشید و تجربه‌های زیادی به دست بیاورید.

راه های کسب درامد دلاری با برنامه نویسی

  • معلم باشید

آموزش و یاد دادن همیشه جذاب است. اگر زبان انگلیسی‌تان خوب است، از آن استفاده کنید. یک دوره برنامه‌نویسی ضبط کنید و زبان‌های برنامه‌نویسی که در آن تخصص دارید را آموزش بدهید. حالا این دوره‌ها را در سایت‌های خارجی مناسب آپلود کنید تا بتوانید از فروششان، درآمد دلاری کسب کنید.

  • توسعه‌دهنده باشید

آیا ایده‌های فوق‌العاده دارید و هر روز چیزهای جدید به ذهنتان می‌رسد؟ خلاقیتتان را با دانش برنامه‌نویسی ترکیب کنید و یک توسعه دهنده شوید. شما می‌توانید با ایده‌های خلاقانه خود، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مختلف را توسعه بدهید و از طریق فروش آن، به درآمد دلاری برسید.

  • کارفرما باشید

یک شرکت برنامه‌نویسی تاسیس کنید! شما می‌توانید کار خود را توسعه بدهید و با ثبت یک شرکت برنامه‌نویسی و استخدام چند برنامه‌نویس دیگر، به یک کارفرما تبدیل شوید. پروژه‌های مختلف خارجی بگیرید و با همکاری برنامه‌نویسان دیگر، آن‌ها را پیش ببرید تا به یک شرکت برنامه‌نویسی مطرح تبدیل شوید و پروژه‌ها و دلارها، به سمت شما سرازیر شوند.

  • برنده باشید

اگر دوست دارید به درآمد دلاری برسید، ولی دوست ندارید کار فریلنسری انجام بدهید، یک راه دیگر پیش پای شما وجود دارد؛ می‌توانید در مسابقات برنامه‌نویسی شرکت کنید. به عنوان مثال، Topcoder یک مسابقه برنامه‌نویسی معتبر است که جوایز قابل توجه‌ای نیز به برنده خود می‌دهد. در این مسابقات شرکت کنید، دانش خود را محک بزنید، رزومه بسازید، برنده شوید و جایزه بگیرید.

  • یوتیوبر باشید

تولید دوره آموزشی برنامه‌نویسی را یادتان است؟ می‌توانید با یک تولید محتوا، دو نشان بزنید. یعنی ویدئوهای آموزشی خود را در یوتیوب بارگذاری کنید و یوتیوبر شوید. از طریق بازدیدهای یوتیوب، درآمد دلاری به دست بیاورید. از طرف دیگر، می‌توانید در کنار این ویدئوها، ویدئوهای اختصاصی‌تری بگیرید و به عنوان بسته آموزشی در یوتیوبتان بفروشید.

سایت های مناسب برای کسب درامد از طریق برنامه نویسی

اگر می‌خواهید از طریق انجام پروژه‌های فریلنسری به درآمد دلاری برسید، پس به مکانی نیاز دارید که روزانه هزاران آگهی همکاری پروژه در آن بارگذاری شود و دست شما در انتخاب پروژه باز باشد. به همین منظور، در ادامه سایت‌هایی را معرفی می‌کنیم که در آن، می‌توانید به پروژه‌های متعدد برنامه‌نویسی دسترسی داشته باشید و به درآمد دلاری برسید:

  • Upwork
  • PeoplePerHour
  • Guru
  • Freelancer
  • Fiverr

تمامی سایت‌های بالا، ساز و کار تقریبا مشابهی دارند. شما می‌توانید در آن‌ها یک حساب کاربری ایجاد کنید، رزومه خودتان را معرفی کنید و پروژه‌های مختلف را ببینید. در بعضی از این سایت‌ها می‌توانید آگهی‌های مختلف را مشاهده کنید و برای آن‌ها رزومه بفرستید. برای استفاده بهتر از این سایت‌ها، بهتر است از VPSهای خارجی استفاده کنید. به دلیل تحریم‎‌های ایران، اگر با IP ایران وارد برخی از این سایت‌ها شوید، گرفتن پروژه برایتان چندان راحت نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد با گوش دادن به موزیک

چگونگی نقد کردن درآمد دلاری برنامه نویسی

یکی از چالش‌هایی که در فریلنسری و دریافت پروژه خارجی قطعا با آن روبه‌رو خواهید شد، نحوه نقد کردن درآمد دلاری است. همانطور که می‌دانید، به دلیل وجود تحریم‌ها، نمی‌توانید در بانک‎های خارجی یا بین‌المللی حساب داشته باشید؛ به همین‌ خاطر، باید از وبسایت‌های واسطه یا بعضی روش‌های دیگر برای نقد کردن درآمد دلاری خود اقدام کنید.

ایرانیکارت یکی از وبسایت‌هایی است که به شما کمک می‌کند بتوانید درآمد حاصل از انجام پروژه را دریافت و وارد حساب خودتان در ایران بکنید. می‌توانید یک حساب پی‌ پال، پرفکت‌مانی یا اسکریل بسازید. سپس در حساب کاربری ایرانیکارت خود، درخواست نقد کردن درآمد ارزی را ثبت کنید. حالا کافیست اطلاعات لازم را وارد کرده تا درآمد شما نقد و به حسابتان واریز شود. به همین راحتی، مشکل نقد کردن درآمد دلاری شما حل خواهد شد و دیگر لازم نیست نگران این چالش باشید.

نکات مهم برای کسب درآمد با برنامه نویسی

نکات مهم برای کسب درآمد با برنامه نویسی

برای اینکه بتوانید درآمد دلاری بیشتری داشته باشید، باید چند نکته را رعایت کنید. اول به خاطر بسپارید که برنامه‌نویسان زیادی در دنیا وجود دارند و همه آن‎ها رقبای شما محسوب می‌شوند. پس، تا جایی که می‌توانید یک رزومه قوی بسازید و کیفیت کارتان را بالا نگه دارید تا کارفرماهای بیشتری سراغ شما بیایند.

  • استمرار داشته باشید

 زود از تلاش کردن دست برندارید. دریافت اولین پروژه فریلنسری شما ممکن است مدتی طول بکشد. اما دست از تلاش برندارید و برای کارفرماهای بیشتری درخواست همکاری بدهید. مطمئن باشید که به زودی پروژه مناسب خود را پیدا خواهید کرد.

  • مسیر درستی انتخاب کنید

مطمئن شوید مسیر درستی را برای کسب درآمد دلاری انتخاب کرده‌اید. ممکن است شما اهل کار کردن مداوم در یک شرکت برنامه‌نویسی نباشید و به ساعت‌های منعطف کاری نیاز داشته باشید. اما این دلیل کافی برای رها کردن شغل کارمندی و فریلنسر شدن نیست. باید شخصیتتان برای یک فریلنسر موفق شدن مناسب باشد. باید بتوانید درست برنامه‌ریزی کنید و صبر کافی داشته باشید. اگر از کارمندی و فریلنسری ناامید شدید، سراغ مسیر شغلی دیگری بروید. آموزش را امتحان کنید!

  • به برنامه‌ریزی خود پایبند باشید

درست است که می‌توانید هر زمانی که دوست دارید کار یا تفریح کنید. اما این انعطاف زمانی نباید به مسیر شغلی شما آسیب بزند. اگر بیشتر از زمانی که روی کار کردن می‌گذارید، سراغ تفریح کردن بروید، مطمئنا شکست خواهید خورد. یک برنامه‌ریزی منسجم و منظم داشته باشید و تا جایی که می‌توانید، به آن پایبند بمانید.

  • از یاد گرفتن دست برندارید

علم و تکنولوژی هر روز پیشرفت می‌کند. نباید از این پیشرفت عقب بمانید. اگر می‌خواهید به عنوان یک برنامه‌نویس مطرح شناخته شوید، باید دانشتان را به روز نگه دارید. در برنامه‌ریزی خود، زمانی را برای یادگیری بیشتر اختصاص بدهید. لزوما این یادگیری درباره برنامه‌نویسی نیست! شما می‌توانید درباره پرسونال برندینگ یاد بگیرید تا بتوانید برند شخصی  خود را شروع و راه‌هایی برای معرفی کردن خود پیدا کنید.

  • به اهداف بزرگ‌تر فکر کنید

قرار نیست همیشه و تا ابد یک فریلنسر بمانید. این تفکر انگیزه‌تان را از بین می‌برد و شما را بی‌انرژی می‌کند. اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت مشخص کنید تا هیچ‌گاه انگیزه خود را از دست ندهید. به رویاهای خود فکر کنید و اهداف بزرگی را در نظر بگیرید. بعد از فریلنسر موفق شدن، مرحله بعدی زندگی کاری شما چیست؟

 

کلام اخر

با روش های کسب درآمد دلاری از طریق برنامه نویسی آشنا شدید. روشی که مناسب روحیات و شخصیت شماست را انتخاب کنید. در انتخاب مسیر شغلی، فقط به فکر درآمد نباشید! همه جنبه‌های کار را در نظر بگیرید و بعد انتخاب کنید. نگران چالش‌های پیش رو نباشید. همیشه راه‌حلی برای گذشتن از این چالش‌ها و حل کردن آن‌ها وجود دارد. کافیست صبور باشید و به راه‌حل فکر کنید. درآمدی دلاری منتظر شماست! دست بجنبانید و فرصت‌ها را از دست ندهید.

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. به طور میانگین با تجربه کاری کم اما رزومه خوب از را فریلنسری برای هر پروژه خارجی چقدر دستمزد دلاری میدن؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، روند اخذ پروژه و تعیین دستمزد در سایت های فریلنسری بین شما و کارفرما مشخص خواهد شد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...