دانستنی های گیفت کارت

بهترین ریجن استیم + انتخاب بهترین ریجن استیم برای ایران

بهترین ریجن استیم + انتخاب بهترین ریجن استیم برای ایران

بهترین ریجن استیم کدام است؟ چگونه ریجن استیم را تغییر دهیم؟ نحوه بررسی قیمت بازی در ریجن‌های مختلف چگونه است؟ این‌ها سوالات بسیار مهمی هستند که گیمرها در هنگام خرید گیفت کارت استیم با آن مواجه می‌شوند و تا جواب دقیقی برای آن‌ها پیدا نکنند، اقدام خاصی برای خرید گیفت کارت انجام نمی‌دهند.

استیم یک پلتفرم دیجیتالی برای بازی‌های کامپیوتری به شمار می‌آید که شرکت ولو برای گیمرها راه‌اندازی کرده است. معمولاً گیمرهای ایرانی برای دسترسی به این بازی‌ها باید از گیفت کارت استیم استفاده کنند. هنگام خرید گیفت کارت استیم باید به نکات مهمی توجه کنید که بهترین ریجن‌های استیم یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید.

در واقع انتخاب ریجن گیفت کارت، مرحله بسیار مهمی است که اگر به‌درستی انجام نگیرد، امکان استفاده از گیفت کارت و دسترسی به بازی‌های استیم را نخواهید داشت. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین ریجن استیم را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم و به شما بگوییم که بهترین ریجن برای ایرانیان کدام است.

انتخاب بهترین ریجن استیم

انتخاب بهترین ریجن برای استیم زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانید قیمت بازی‌ها در ریجن‌های مختلف باهم تفاوت دارند. معمولاً زمانی که تفاوت قیمت بازی در ریجن‌ها را مشاهده کنید، با این سوال مواجه می‌شوید که چگونه بهترین ریجن را انتخاب کنیم؟

مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتوری که ریجن مناسب‌تر را تعیین می‌کند، ارزش پول کشور مورد نظر است. در پلتفرم استیم اگر از ریجن آمریکا و اروپا استفاده کنید، قیمت بازی‌ها با دلار و یورو تعیین می‌شوند؛ بنابراین استفاده از آن برای بیشتر افراد به‌صرفه نیست. برای اینکه بتوانید بهترین ریجن را انتخاب کنید، باید به سراغ کشورهایی بروید که نرخ ارز آن‌ها به نسبت دلار و یورو ارزان‌تر است.

نکته مهمی که باید در اینجا به آن توجه کنید، تطابق ریجن کشور مورد نظر با ریجن شما است، یعنی اگر از ریجن آمریکا استفاده می‌کنید، باید از آی پی سیستم شما متعلق به آمریکا باشد تا بتوانید از گیفت کارت خود استفاده کنید.

منظور از ریجن برای steam چیست؟

ازآنجایی‌که استیم از آی پی ایران پشتیبانی نمی‌کند، باید با آی پی کشورهای دیگر حساب کاربری بسازید. هنگامی که بخواهید در استیم ثبت‌نام کنید، ریجن شما بر اساس IP سیستم شما تعیین می‌شود؛ یعنی اگر با ای پی ترکیه در پلتفرم استیم حساب کاربری بسازید، کشور اکانت شما ترکیه خواهد بود.

برای خرید بازی از استیم و دسترسی به سایر امکانات، باید پرداخت درون برنامه‌ای انجام دهید، در اینجا هم به دلیل وجود تحریم‌ها، امکان انجام این کار با کارت بانکی امکان‌پذیر نیست و باید گیفت کارت استیم را تهیه کنید. گیفت کارت‌ها هم ریجن خاص خود را دارند که شما باید بهترین آن را تهیه کنید. یعنی اگر با ای پی ترکیه ثبت‌نام کرده‌اید، باید گیفت کارت استیم ترکیه را بخرید. البته برای خرید بازی‌ها با قیمت پایین می‌توانید ریجن خود را تغییر دهید.

بهترین ریجن استیم برای ایرانیان

تاثیر ریجن گیفت کارت و ریجن سیستم باعث شده است که این سوال برای بیشتر گیمرها پیش بیاید که بهترین ریجن استیم برای ایرانیان کدام است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که قیمت بازی‌های استیم بر اساس منطقه محل زندگی شما تعیین می‌شود؛ بنابراین تمامی ریجن‌ها برای ایرانیان مناسب نیستند.

در هنگام انتخاب بهترین ریجن برای ایرانیان باید به دو فاکتور مهم و اساسی توجه داشته باشید. اولین فاکتور مربوط به نرخ ارزش کشور مورد نظر است، اگر ریجن آمریکا و کشورهای اروپایی را انتخاب کنید، قطعاً قیمت بازی‌ها با دلار و یورو محاسبه می‌شود و هزینه‌هایتان حسابی بالا می‌روند. بهترین ریجن برای مردم ایران کشورهایی مانند ترکیه، آرژانتین، روسیه و برزیل هستند که نرخ ارز آن‌ها به نسبت سایر کشورها پایین‌تر است

دومین فاکتوری که باید برای انتخاب بهترین ریجن اکانت استیم در نظر داشته باشید، سرعت دانلود بازی است. در واقع اگر ای پی شما و حساب استیم روی مناطق آسیایی تنظیم شده باشد، فاصله نزدیکی با سرورهای استیم دارید و در نتیجه سرعت دانلود حسابی بالا می‌رود. برای مثال ریجن روسیه و ترکیه در مقایسه با ریجن کانادا سرعت دانلود بیشتری دارند.

نحوه‌ بررسی قیمت بازی در ریجن‌های مختلف

برای اینکه بتوانید قیمت بازی‌ها در ریجن‌های مختلف را بررسی کنید و اطلاعات کاملی درباره قیمت آن‌ها به دست بیاورید، باید به سایت SteamDB بروید. در واقع هنگامی که به این وب‌سایت مراجعه کنید، فهرستی از قیمت عناوین مختلف ارائه شده است تا به کمک آن مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه مراحل انجام این کار را بیان خواهیم کرد:

  • مراجعه به سایت SteamDB
  • جستجوی نام بازی موردنظر در بالای صفحه
  • کلیک روی بازی مورد نظر از میان عناوین انتخاب شده
  • مراجعه به بخش Steam price history و مشاهده قیمت بازی موردنظر در کشورهای مختلف
  • کلیک روی Set Your Currency برای تغییر واحد پول

آموزش تغییر ریجن

همان‌طور که گفتیم، باید ریجن سیستم و ریجن گیفت کارت تطابق داشته باشند تا به بازی‌ها و امکانات مختلف استیم دسترسی داشته باشید. در برخی از مواقع برای اینکه بتوانید بازی‌ها را با قیمت کمتر خریداری کنید، باید ریجن استیم را تغییر دهید. انجام این کار سخت و پیچیده نیست، تنها کاری که باید بکنید این است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ورود به اکانت استیم و انجام عملیات لاگین

  • ورود به بخش تنظیمات
  • کلیک روی گزینه view account details
  • کلیک روی update store country برای انتخاب کشور جدید
  • انتخاب کشور جدید با ورود به بخش please select country of residence
  • انتخاب گزینه apply country change برای اعمال تغییرات در حساب کاربری شما

سخن پایانی

بهترین ریجن استیم به شما کمک می‌کند که بازی‌های پلتفرم استیم را با قیمت مناسبی خریداری کنید و دانلود آن‌ها را با سرعت بالاتری انجام دهید. در این مطلب به طور کامل بهترین ریجن‌های استیم را از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از قبل با آن‌ها آشنا شوید.

همچنین در نهایت بهترین ریجن‌ها برای گیمرهای ایرانی را معرفی کردیم و به شما گفتیم که در صورت نیاز چگونه ریجن اکانت استیم را تغییر دهید. اگر همچنان درباره بهترین ریجن برای اکانت استیم سؤال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...