اخبار ارز دیجیتال

یک صرافی ارز دیجیتال دیگر زیر تیغ SEC / ریزش بازار ادامه دارد؟!

یک صرافی ارز دیجیتال دیگر زیر تیغ SEC / ریزش بازار ادامه دارد؟!

Coinbase در 6 ژوئن توسط SEC به دلیل نقض قوانین توسط SEC مورد شکایت قرار گرفت. این درحالی است که فقط یک روز از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه صرافی بایننس می‌گذرد.

SEC در حال محدود کردن یک پلتفرم ارز دیجیتال دیگر است و این بار کوین بیس را به دلیل فعالیت ظاهراً به عنوان یک کارگزار ثبت نشده و نقض قوانین مختلف اوراق بهادار هدف قرار داده است. در حالی که کوین‌بیس دارایی‌های رمزنگاری خاص را برای انطباق با تست Howey بررسی کرده است، SEC ادعا می‌کند که این شرکت چندین ارز دیجیتال را فهرست کرده است که در این آزمون مردود شده‌اند یا به عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری طبقه‌بندی می‌شوند.

برایان آرمسترانگ، مدیر عامل Coinbase گفت:

کوین بیس 30 بار در سال 2022 با SEC ملاقات کرد و به دنبال راهنمایی های نظارتی بود و همچنین در ماه مارس دادخواستی برای وضع قوانین در مورد سهام ارائه کرد. کوین بیس اکنون به شدت از خود دفاع خواهد کرد. ما به حقایق و قانون خود اطمینان داریم.

پل گروال، مدیر ارشد حقوقی صرافی، در 6 ژوئن به کنگره ایالات متحده گفت: «کوین بیس از زمانی که بیش از یک دهه پیش تاسیس شد، مقررات را پذیرفته است. SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار) به ما اجازه داد تا به یک شرکت سهامی عام تبدیل شویم. 

گروال در کمیته مجلس نمایندگان به این نکته اشاره کرد که Coinbase در حال حاضر غیرقانونی نیست. این یک پلتفرم خدمات مالی ثبت شده در وزارت خزانه داری است و Coinbase Asset Management یک مشاور سرمایه گذاری ثبت شده در SEC و یک بازار قرارداد تعیین شده دارای مجوز است که توسط کمیسیون معاملات آتی کالا تنظیم می شود.

Coinbase همچنین دارای مجوز انتقال پول در 45 ایالت است. به هر حال، 10 ایالت با هم متحد شدند تا یک دستور Show Cause علیه کوین بیس صادر کنند، همچنین در 6 ژوئن، به صرافی 28 روز فرصت داده شد تا نشان دهد چرا رگولاتورهای این ایالت ها نباید دستور توقف و توقف علیه آن را برای اوراق بهادار صادر کنند. 

پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بایننس، اکنون یک پرونده حقوقی علیه صرافی مستقر در سانفرانسیسکو، کوین بیس، تشکیل داده است. SEC ادعا می کند که Coinbase چندین مقررات اوراق بهادار را نقض کرده است و از سال 2019 به عنوان یک کارگزار ثبت نشده فعالیت می کند.

با توجه به طبقه بندی دارایی های فردی به عنوان اوراق بهادار، نهاد نظارتی ادعا می کند که کوین هایی مانند ICP، AXS، CHZ، FLOW، DASH، VGX، FIL، NEXO، NEAR، ADA، SAND، SOL و MATIC معیارهای لازم برای قرارداد سرمایه گذاری را ندارند. 

 SEC گفت که این شرکت هرگز اسناد کافی را برای ارائه چنین خدماتی نزد قانونگذاران ثبت نکرده است. در نتیجه، Coinbase متهم به پنهان کردن اطلاعات است. به دنبال این اخبار، بازارهای ارزهای دیجیتال به طور کلی افت کرده اند و ارزش آن تا 4.4 کاهش یافته است.

سهام کوین بیس از زمان انتشار این خبر تقریباً 16 درصد سقوط کرده است و به 58.71 دلار به ازای هر سهم سقوط کرده است. با این وجود، سهام در ماه گذشته 1.04 درصد و در شش ماه گذشته 38.42 درصد افزایش یافته است. 

اهمیت خبر : منفی

منبع: cointelegraph

نظر شما در مورد اقدامات قانونی SEC علیه کوین بیس چیست؟ نظرات و نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...