دانستنی های گیفت کارت

گیفت کارت اپل یا آیتونز چیست؟

گیفت کارت اپل یا آیتونز چیست؟

حتما تاکنون برای شما هم پیش آمده که بخواهید از اپ استور خرید کنید، اما به دلیل تحریم‌های موجود و عدم دسترسی به حساب‌های بین المللی برای پرداخت هزینه آن به مشکل خورده باشید. یکی از راه‌حل‌هایی که برای رفع این مشکل وجود دارد، استفاده از کردیت کارت‌هایی مانند ویزا کارت و مستر کارت است؛ اما راه حل مناسب‌تر و کم‌هزینه‌تر، نیز وجود دارد؛ خرید گیفت کارت اپل. اما گیفت کارت اپل چیست؟ چگونه می‌توان آن را تهیه و استفاده کرد؟ این کارت جذاب، همانند یک کارت اعتباری اختصاصی اپل است که با خرید آن می‌توانید هزینه سرویس‌های موردنظر خود در کمپانی را پرداخت کرده و از آن‌ها استفاده کنید. برای بررسی بیشتر این کارت جذاب، ادامه مطلب را از دست ندهید.

گیفت کارت اپل چیست؟

عموما افراد تصور می‌کنند که فعالیت شرکت اپل تنها به ساخت محصولات دیجیتال محدود است؛ اما باید بدانید که این شرکت در ساخت نرم‌افزار و ارائه خدمات مختلف در این زمینه نیز اعتبار بالایی دارد. متاسفانه دسترسی به این نوع از خدمات و امکانات اپل برای ایرانیان غیرممکن است؛ به همین دلیل خرید گیفت کارت یکی از جمله راه‌هایی است که کاربران از آن استفاده می‌کنند.

گیفت کارت اپل یا آیتونز نوعی کارت هدیه است که می‌توانید به کمک اطلاعات آن، شارژ حساب کاربری یا اپل آیدی خود را انجام دهید. این کارت‌ها به دو دسته فیزیکی و مجازی تقسیم می‌شوند که کاربران ایرانی تنها می‌توانند نسخه مجازی را خریداری کنند. خرید این کارت حاوی اطلاعات خاصی است که با وارد کردن آن‌ها، می‌توانید حساب و یا آیدی خود را شارژ کنید تا امکان خرید محصولات و خدمات اپل بدون نیاز به حساب‌های بین‌المللی فراهم شود.

شما با استفاده از این کارت، دیگر نیازی به حساب‌های بین المللی مانند پی پال نداشته و می‌توانید به راحتی، از خدمات اپل مانند آیتونز، Apple Music، اپ استور (App Store)، اپل بوک‌ (iBook) ، آی کلود (iCloud)، اپل تی وی (Apple TV) و اپل آرکید (Apple Arcade) استفاده کنید.

آشنایی با گیفت کارت اپل

ویژگی‌های گیفت کارت آیتونز

گیفت کارت آیتونز چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ این سوال یکی از سوالات پرتکرار است که معمولاً ذهن کاربران اپل را درگیر می‌کند. در پاسخ به این سوال باید گفت که گیفت کارت آیتونز یکی از گیفت کارت‌های اپل است که امکان دسترسی به محتواهای مختلف این شرکت را خواهد داد. گیفت کارت اپل آیتونز ویژگی‌های مختلفی دارد که موارد زیر مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند:

  • جایگزینی مناسب برای وجه نقد
  • قابل شارژ نبودن و یکبار مصرف بودن آن‌ها
  • امکان خرید تمام محصولات و خدمات شرکت اپل
  • گزینه‌ای مناسب برای هدیه به دوستان و آشنایان
  • قابلیت خرید در مبالغ مختلف و با ارزهای متفاوت
  • نداشتن تاریخ انقضا و امکان استفاده در زمان موردنظر
  • صدور کارت بدون نام و امکان استفاده از آن به صورت ناشناس

کاربردهای گیفت کارت اپل

برای اینکه بهتر و جامع‌تر متوجه شویم که گیفت کارت چیست، باید کاربردهای آن را به طور کامل بررسی کنیم. خرید این کارت، کاربردهای زیادی دارد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • خرید سکه و جم برای بازی‌های آنلاین
  • پرداخت درون برنامه‌ای با شارژ حساب اپل و اپل آیدی
  • دسترسی به دنیایی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف
  • دسترسی کامل به پلتفرم‌های مختلف موسیقی، فیلم و سریال
  • خرید اکانت‌های پریمیوم برای دسترسی کامل به خدمات تمام برنامه‌های اپل
  • خرید فضای ابری بیشتر در iCloud در صورت اتمام فضای ابری خود (امکان خرید فضای ابری در حجم‌های مختلف وجود دارد.)

آشنایی با کاربردها

آموزش استفاده از گیفت کارت Apple

نحوه استفاده و فعال سازی گیفت کارت اپل، معمولا با چالش‌هایی برای کاربران همراه است. با پیشبرد مراحل زیر می‌توانید این کار را به سادگی و بدون چالش پیش ببرید:

  • باز کردن اپلیکیشن App Store و انتخاب گزینه Featured از منوی پایین صفحه
  • ورود به بخش اکانت با انتخاب گزینه Sign in یا Sign up
  • انجام مراحل ردیم کردن گیفت کارت با کلیک روی گزینه Redeem Gift Card or Code
  • ورود کد و اطلاعات کد: برای انجام این کار دو روش مختلف دارید؛ روش اول اجازه دادن به دوربین گوشی برای اسکن کد و روش دوم وارد کردن کد 16 رقمی به‌صورت دستی است. بعد از اینکه کد را وارد کردید، باید گزینه Redeem را بزنید.

با انجام تمام این مراحل، حساب شما شارژ شده است و می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید.

نحوه شارژ اپل آیدی با استفاده از گیفت کارت آیتونز

بعد از پی بردن به سؤال کارت آیتونز چیست، باید بتوانید به کمک آن اپل آیدی خود را شارژ کنید. برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ورود به اکانت خود و باز کردن برنامه App Store
  • ورود به بخش پروفایل؛ اگر به‌جای تصویر پروفایل‌تان، تصویر آدمک نشان داده شد، یعنی شما وارد اکانت خود نشده‌اید. در چنین حالی باید نام کاربری (Apple ID) و رمز ورود را وارد کنید.
  • انتخاب گزینه‌ Redeem Gift Card or Code و You can also enter your code manually برای وارد کردن کد 16 رقمی کارت و شارژ کردن اپل آیدی

نحوه شارژ اپل آیدی

نکات مهم برای خرید گیفت کارت اپل

در زمان خرید این کارت باید به موارد متعددی توجه داشته باشید: این نکات مهم عبارت‌اند از:

  • تطابق ریجن کارت با ریجن اکانت: یعنی اگر ریجن اکانت شما ترکیه است، باید ریجن گیفت کارت هم ترکیه باشد.
  • وجود تمدید خودکار در برخی سرویس‌ها؛ یعنی اگر به آن توجه نداشته باشید، بعد از اتمام سرویس دوباره به‌صورت خودکار شارژ شده و هزینه آن از حسابتان کسر می‌شود.
  • ارائه گیفت کارت اپل به دو شکل مجازی و فیزیکی؛ کاربران داخل ایران تنها توانایی خرید گیفت کارت مجازی را دارند. البته نکران نباشید! این دو کارت هیچ تفاوت خاصی باهم ندارند.
  • ارائه با اعتبارهای مختلف؛ قبل از خرید گیفت کارت باید نیاز خود را محاسبه کنید و سپس بر اساس آن، گیفت کارت اپل آیتونز مورد نظر را خریداری کنید. برای مثال، اگر خرید شما 50 دلار هزینه دارد، باید گیفت کارت 50 دلاری خریداری کنید.

«البته ممکن است در زمان جستجو شما با عناوینی مانند گیفت کارت رایگان اپل مواجه شوید. این کارت بدون پرداخت هزینه همین خدمات را در اختیار شما قرار می‌دهد اما مشکلات و ریسک‌هایی که ممکن است ایجاد شود، به‌گونه‌ای است که کاربران ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده نکنند.»

راهنمای خرید

راه‌هایی برای خریدی مطمئن

متاسفانه برخی از گیفت کارت‌های اپل موجود در بازار دزدی هستند و به محض اینکه حساب کاربری خود را به وسیله آن شارژ کنید، حساب کاربری شما مسدود می‌شود. از طرف دیگر به دلیل وجود محدودیت‌ها، امکان خرید مستقیم برای کاربران ایرانی وجود ندارد و برای خرید آن به یک واسطه مورد اطمینان و ایمن نیاز داریم تا دیگر دغدغه‌ای بابت پرداخت پول نداشته باشیم. در این میان، ایرانیکارت یکی از معتبرترین شرکت‌های واسطه است که امکان خرید انواع کارت‌های بین المللی مانند گیفت کارت اپل را برای کاربران خود فراهم کرده است. شما می‌توانید برای خرید کارت، درخواست خود را در سایت ثبت کنید.

سخن پایانی

اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید، برای نصب برنامه‌های مختلف باید سراغ اپ استور بروید. بسیاری از برنامه‌های اپ استور و آیتونز رایگان نیستند و شما برای استفاده از آن‌ها، باید مبلغی را پرداخت کنید. استفاده از گیفت کارت اپل، ساده‌ترین راه برای خرید از فروشگاه اپل و فروشگاه‌های وابسته به آن است. اگر شما هم تجربه استفاده از گیفت کارت آیتونز را دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...