ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال رادیکال چیست ؟

ارز دیجیتال رادیکال چیست ؟

رمز ارز رادیکال Radicle یک ارز نو ظهور است که مبتنی بر بلاکچین اتریوم ساخته شده است. قیمت فعلی توکن رادیکال 16 دلار است و در لیست وبسایت Coinmarketcap از نظر ارزش بازار در رتبه 246 قرار دارد. پروتکل رادیکال Radicle یک شبکه غیرمتمرکز برای همکاری در کد می باشد و توسعه دهندگان را قادر می سازد تا بدون تکیه بر واسطه در زمینه کدنویسی همکاری کنند. در این مطلب شما را با ارز دیجیتال رادیکال و همچنین آینده قیمت این ارز تا سال 2030 آشنا خواهیم کرد. اگر شما هم به خرید و فروش ارز دیجیتال می پردازید این مقاله را مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر: بلاکچین چیست ؟

ارز رادیکال چیست ؟

مأموریت این پروژه توسعه زیرساخت‌های مقاوم برای جوامع منبع باز است که امن، حاکم و منحصراً بر اساس پروتکل‌های باز ساخته شده است. شبکه همتا به همتا با یک سیستم قرارداد هوشمند اتریوم opt-in تکمیل می‌شود که سازمان‌های غیرمتمرکز را فعال می‌کند. با استفاده از شبکه اتریوم، رادیکال از قدرت اتریوم و دیفای استفاده می‌کند تا توسعه‌دهندگان را قادر سازد تا واقعاً مالک زیرساخت همکاری خود شوند.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق ایرانیکارت

خرید و فروش ارز دیجیتال

از زمان راه‌اندازی نسخه آزمایشی در دسامبر گذشته، پلتفرم رادیکال Radicle شاهد بیش از 1000 پروژه منتشر شده در شبکه بوده و توجه قابل قبولی را از سراسر اکوسیستم Web3 به دست آورده است. ارز رادیکال که نشانه حکمرانی پلتفرم است، شبکه رادیکال را به اولین شبکه منبع باز، تحت رهبری جامعه برای همکاری نرم‌افزاری تبدیل می‌کند. کد شبکه و خزانه دارایی‌های عمومی به طور عمومی به صورت متن باز اداره می‌شود و به هر توسعه دهنده‌ای اجازه می‌دهد که در پروژه مشارکت داشته باشد و بر آن تأثیر بگذارد.

ایجاد کوین های جدید در بستر و شبکه اتریوم باعث می شود ارزش ذاتی این کوین افزایش پیدا کند. از طرفی با افزایش ارزش ذاتی باید منتظر افزایش قیمت اتریوم نیز باشیم که به خریداران آن امید دریافت سود مناسبی می دهد.

رمز ارز Radicle (RAD) به عنوان یک ارز حکمرانی برای سیستم رادیکال طراحی شده است. توکن RAD در تعدادی از صرافی‌های ارز دیجیتال شده لیست شده است. برخلاف بعضی ارز‌های دیجیتال اصلی، نمی‌توان آن را مستقیماً با پول فیات خریداری کرد. با این حال، شما هنوز هم می‌توانید به راحتی این ارز را با خرید بیت کوین از هر صرافی با جفت فیات به ارز دیجیتال و سپس انتقال به صرافی که این توکن را پشتیبانی می کند، به راحتی خریداری کنید.

مدل اقتصادی توکن Radicle برای کاربران هنگام تراکنش در شبکه اتریوم هزینه هایی دارد. مگر اینکه کاربران جزو دارندگان توکن (هولدرها یا به عبارتی سرمایه گذاران بلندمدت) باشند. با خرید (یا دریافت پاداش) و نگهداری مقداری توکن، کاربران می‌توانند در هزینه‌های تراکنش ها تخفیف بگیرند و همچنین در اداره شبکه مشارکت کنند(حق رای داشته باشند). سهام داران پلتفرم رادیکال، کلیه قرارداد‌های هوشمند مبتنی بر اتریوم و مهم تر از همه، خزانه داری رادیکال را که بیش از 50% از کل توکن را در اختیار دارد، کنترل می کنند.

بنابراین به عبارت ساده تر هر کسی می‌تواند با خرید و نگهداری مقداری از توکن های Radicle شامل مزایای زیر شود:

تخفیف در تراکنش های میتنی بر شبکه اتریوم

حق مشارکت در حکمرانی (از طریق رای‌گیری و پیشنهادات) سیستم قرارداد هوشمند رادیکال Radicle

کاربران می‌توانند مزایای حکمرانی را تجربه کنند و اگر به هر دلیلی از شبکه ناراضی هستند، می‌توانند با مشارکت در حکومت، نگرانی خود را ابراز کنند یا با فروش توکن از سیستم آن خارج شوند.

نحوه عملکرد پلتفرم رادیکال Radicle چگونه است؟

نحوه عملکرد پلتفرم رادیکال Radicle چگونه است؟

شبکه رادیکال از پروتکل تکرار همتا به همتا که بر روی Git ساخته شده و Radicle Link نامیده می‌شود، پشتیبانی می‌کند. Radicle Link با انتشار داده‌ها از طریق فرآیندی به نام gossip، Git را با کشف همتا به همتا گسترش می‌دهد. به این معنا که شرکت‌کنندگان در شبکه داده‌های مورد علاقه خود را با نگهداری نسخه‌های اضافی در محلی و به اشتراک‌گذاری داده‌های محلی خود با همتایان منتخب به اشتراک می‌گذارند. با استفاده از پروتکل انتقال هوشمند Radicle Link کارآیی Git را در مورد تکرار داده‌ها حفظ می‌کند و در عین حال ذخیره‌سازی غیر متمرکز جهانی را از طریق لایه شبکه همتا به همتا ارائه می‌دهد. از آن جا که همه داده‌های موجود در شبکه به صورت محلی توسط همتایان در شبکه ذخیره می‌شوند، توسعه‌دهندگان می‌توانند بدون تکیه بر واسطه‌هایی مانند سرور‌های میزبان، در مخازن Git کدها را به اشتراک بگذارند و همکاری کنند.

خزانه داری رادیکال

خزانه داری رادیکال به طور کامل توسط دارندگان رمز ارز رادیکال از طریق Radicle DAO کنترل می‌شود. اعضا با هماهنگی توزیع منابع خزانه داری از طریق برنامه‌ها و ابتکارات اجتماعی، از پایداری طولانی مدت شبکه حمایت خواهند کرد. این برنامه‌های اجتماعی (به عنوان مثال استخراج توسعه‌دهندگان، پاداش مشارکت‌کنندگان، کمک‌های مالی و …) به صورت ارگانیک از طریق جامعه رادیکال ایجاد می‌شود زیرا اعضای سیستم از خزانه برای حمایت مداوم از رشد و انعطاف‌پذیری شبکه استفاده می‌کنند. کد منبع شبکه و خزانه دارایی‌ها به صورت عمومی مدیریت می‌شود و به هر توسعه دهنده‌ای اجازه می‌دهد در پروژه مشارکت داشته باشد و بر آن تأثیر بگذارد.

تفاوت های پلتفرم رادیکال Radicle با پلتفرم گیت هاب GitHub

پلتفرم رادیکال Radicle چه تفاوتی با پلتفرم گیت هاب GitHub دارد؟

پلتفرم Radicle به گونه‌ای طراحی شده است که عملکرد‌های مشابهی را برای سیستم عامل‌های متمرکز همکاری کد ارائه می‌دهد در حالی که طبیعت همتا به همتای Git را حفظ می‌کند و بر اساس آن کنترل نسخه توزیع شده در وهله اول بسیار قدرتمند است. همکاری در Radicle کمی متفاوت از همکاری در سیستم عامل‌های کد متمرکز مانند GitHub و GitLab است. در ادامه تعدادی از این تفاوت ها را شرح داد ایم.

  • پلتفرم رادیکال Radicle منبع باز است. هر جزء از پلتفرم رادیکال قابل سنجش، اصلاح و قابل توسعه است.
  • از آن جایی که رادیکال به طور کامل به صورت منبع باز ساخته شده است. هیچ سرور ویژه، کاربر خاص یا شرکتی در کنترل همکاری شما وجود ندارد.
  • رادیکال Radicle بر اساس یک مدل peer-to-peer به جای یک مدل سرویس گیرنده عمل می کند.
  • رادیکال به طور پیش فرض جهانی نیست. در عوض، نمودار اجتماعی همتایان و پروژه‌هایی که شما ردیابی می‌کنید تعیین می‌کند که چه محتوایی را می‌بینید، با آن تعامل دارید و تکرار می‌کنید.
  • Radicle برای توسعه سبک بازار طراحی شده است. این بدان معناست که در پروژه‌ها، یک شاخه اصلی واحد وجود ندارد که مشارکت‌کنندگان در آن ادغام شوند.
  • Radicle یک شبکه مستقل و متعلق به جامعه است نه یک شرکت. مدیریت آن توسط توکنی به نام RAD که بر روی اتریوم ساخته شده، سازماندهی شده است.

ارز دیجیتال رادیکال را از کجا بخریم؟

با توجه به نوظهور بودن رمز ارز رادیکال هنوز در کیف پول ها و صرافی های مطرح زیادی قابل معامله و نگهداری نیست. با این حال رادیکال را مخی توان در صرافی های بایننس Binance، کوین بیس coinbase، هیوبی Huobi و یونی سواپ Uniswap معامله و یا خرید و فروش کرد. همچنین تنها کیف پول های نرم افزاری متامسک Metamask و تراست ولت Trustدر حال حاضر از این ارز پشتیبانی می کنند.

بررسی آینده ارز رادیکال Radicle

بررسی آینده ارز رادیکال Radicle

کارشناسان قیمت‌های قبلی ارز دیجیتال رادیکال Radicle (RAD) را تجزیه و تحلیل کرده و از این طریق متوجه خواهند شد که قیمت آن در آینده تا چه اندازه می تواند افزایش یا کاهش یابد. لطفاً به خاطر داشته باشید که این پیش‌بینی‌ها تنها پیشنهاد برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار است. ناگفته نماند که پیش‌بینی دقیق کاملاً غیرممکن است. کارشناسان PricePrediction.Net ادعا می کنند با استفاده از تجزیه و تحلیل فنی عمیق به کمک هوش مصنوعی بر روی داده‌های قیمت گذشته Radicle، آینده رادیکال را پیش‌بینی می‌کنند. آن ها تمام تلاش خود را برای جمع‌آوری حداکثر داده‌های تاریخی برای توکن RAD انجام می‌دهند که شامل پارامتر‌های متعددی مانند قیمت گذشته، مارکت بازار، حجم رادیکال و چند مورد دیگر است. از نظر آن ها رادیکال پتانسیل برجسته‌ای برای رسیدن به قیمت های جدید دارد. در ادامه شما عزیزان پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال رادیکال در سال های 2021، 2022، 2023، 2024، 2025 و 2030 را مشاهده خواهید کرد.

پیش‌بینی قیمت ارز رادیکال از 2021 تا 2025

طبق تجزیه و تحلیل فنی در مورد داده‌های قیمت قبلی رادیکال، پیش‌بینی می‌شود که در سال 2021 قیمت رادیکال تا حداقل سطح 8.62 دلار برسد. قیمت RAD می‌تواند تا حداکثر 9.46 دلار با میانگین قیمت 9.03 در این سال معامله شود. در سال 2022 تا حداقل سطح 12.64 دلار احتمال رشد قیمتی وجود دارد. قیمت رادیکال در این سال می تواند تا حداکثر سطح 15.46 دلار با میانگین قیمت 13.00 دلار باشد. در سال 2023 قیمت Radicle احتمالا تا حداقل سطح 18.42 دلار می‌رسد. قیمت هر واحد آن می‌تواند تا حداکثر 22.21 دلار ارزش گذاری شود. برای سال 2024 انتظار می‌رود قیمت 1 رادیکال به حداقل 20.29 دلار برسد به صورتی که حداکثر قیمت آن 32.34 دلار و متوسط قیمت آن 28.25 دلار می تواند باشد. پیش‌بینی می‌شود قیمت این ارز در سال 2025 تا حداقل سطح 39.52 دلار برسد. طبق یافته‌های این شرکت، قیمت RAD می‌تواند تا حداکثر سطح 47.48 دلار با میانگین قیمت  40.65 دلار تا سال 2025 معامله شود.

پیش‌بینی قیمت ارز رادیکال از 2026 تا 2030

بر اساس تجزیه و تحلیل فنی کارشناسان PricePrediction.Net در سال 2026 قیمت رمز ارز رادیکال می تواند حداقل 55.18 دلار و حداکثر تا 69.61 دلار با میانگین ارزش معاملاتی 65.81 باشد. پیش‌بینی می‌شود در سال 2027 قیمت رادیکال بتواند تا حداکثر 95.38 دلار با میانگین قیمت معاملات 81.76 دلار برسد. بعد از آن انتظار می‌رود در سال 2028 قیمت Radicle به حداقل قیمت 111.28 دلار رشد کند. قیمت RAD می‌تواند تا حداکثر قیمت 135.55 دلار نیز معامله شود. کارشناسان قیمت رادیکال را در سال 2029 حداقل 159.78 دلار می دانند. پیش‌بینی می‌شود قیمت رادیکال در سال 2030 حداقل تا 228.34 دلار و حداکثر تا 277.9 دلار با میانگین قیمت  236.56 دلار باشد.

سخن آخر

کاربران عزیز توجه کنید که بازار ارزهای دیجیتال همانطور که سوددهی فراوان دارد، خطرات بسیاری را هم به همراه دارد. قبل از سرمایه گذاری در هر ارز و یا بازار مالی بهتر است که با اطلاعات کافی اقدام کنید. چرا که هزینه بی تجربگی در بازارهای مالی از دست دادن سرمایه است!

این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. ممنونم که مارو با پروزه های جدید اشنا میکنین

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی هستیم که ماهیت پول، سریع‌تر از آن چیزی که ما تصور می‌کردیم، در حال تکامل است. ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از پول را برای دنیا تعریف کردند....
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...