ارز های دیجیتال

تفاوت تتر ERC20 و TRC20 چیست ؟

تفاوت تتر ERC20 و TRC20 چیست ؟

تاکنون با تفاوت انواع تتر آشنایی داشته اید؟ تفاوت تتر اتریوم و تتر ترون را می‌دانید؟ هنگام انجام یک انتقال ارز دیجیتال تتر USDT، بسیاری از کاربران با انتخاب 2 نوع بلاکچین مختلف رو به رو می‌شوند. در این مرحله کاربران ممکن است با این وضعیت مواجه شوند که ندانند کدام نوع بلاکچین را هنگام واریز و برداشت انتخاب کنند. تفاوت تتر TRC20 و ERC20 را در ادامه به تفضیل بررسی کرده ایم.

بیشتر بخوانید : بلاکچین چیست؟

مختصری درباره تتر USDT

تتر (USDT) یک استیبل کوین است که طراحی شده تا با یک دلار آمریکا برابر باشد. هر توکن USDT به یک دلار آمریکا متصل می‌شود که در موجودی ذخیره Tether Limited نگهداری می‌شود و می‌توان آن را از طریق پلتفرم Tether دریافت کرد. تتر در بلاک چین‌های Omni ،Ethereum ،Tron ،EOS و Algorand منتشر شده است.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال تتر می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید فروش تتر

استیبل کوین‌ها ارزهای رمزپایه‌ای هستند که برای به حداقل رساندن حرکت نوسان قیمت در محیط ارزهای دیجیتال از طریق پیوند دادن هر توکن به یک ارز رمزنگاری شده، پول فیات یا کالای مبادله‌ای مانند فلزات گرانبها طراحی شده اند.

منظور از استاندارد توکن چیست؟

یک استاندارد توکن شامل مجموعه‌ای از قوانین است که بر اساس آن همه توکن‌های موجود در آن استاندارد خاص، کنترل می‌شوند. به عبارت دیگر، یک استاندارد توکن مکانیسم ایجاد، صدور و استقرار توکن‌های جدید را در یک بلاکچین مشخص می‌کند.

به عنوان مثال، توکن ERC20 یک استاندارد توسعه توکن اتریوم است که راه آسانی را برای توسعه دهندگان برای ساخت توکن‌های جدید بر اساس بلاکچین اتریوم فراهم می‌کند. تمام توکن‌های ERC20 دارای ویژگی‌های مشترک خواهند بود و توسط قوانین یکسانی اداره می‌شوند. BEP2 ،BEP20 و TRC20 برخی دیگر از استانداردهای رایج رمز ارزها هستند. هر بلاک چین می‌تواند استاندارد توکن مخصوص به خود را داشته باشد و گاهی اوقات این ممکن است بیش از یک استاندارد باشد. به عنوان مثال اتریوم دارای چندین استاندارد توکن از جمله ERC-10 ،ERC-20 و ERC-721 است.

TRC20 استانداردی است که برای صدور توکن‌های جدید در بلاک چین TRON استفاده می‌شود. از آن جایی که TRON یک بلاکچین عمومی است، به هر کسی اجازه می‌دهد تا توکن‌های خود را طبق قوانین مشخص‌شده در استاندارد TRC20 ایجاد و صادر کند. همه توکن‌های TRC20 می‌توانند به‌طور یکپارچه با سایر نشانه‌ها و برنامه‌های ایجاد شده در شبکه TRON تعامل داشته باشند.

تفاوت تتر ERC-20 و TRC-20

بررسی تفاوت تتر ERC20 و TRC20

برخلاف اتریوم که از مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند، شبکه TRON از روش اجماع اثبات سهام (DPoS) استفاده می‌کند که نه تنها از نظر سرعت تراکنش سریع و هزینه کم کارآمدتر است، بلکه با بسیاری از موارد ساخته شده است. نوآوری‌های منحصر به فرد برای مطابقت با آخرین نیازها ایجاد شده است. شبکه TRON دارای میانگین زمان بلاک 3 ثانیه در هر بلوک است که بسیار بهتر از زمان بلوک 15 ثانیه‌ای اتریوم می‌باشد.

بیشتر بخوانید: دامیننس تتر

شبکه TRON به عنوان یک شبکه کارآمدتر از اتریوم با کارمزد کمتر و سرعت تراکنش سریعتر ایجاد شد. USDT صادر شده در TRC20 و ERC20 هر دو یکسان هستند اما هزینه‌های انتقال این USDT اغلب می‌تواند در شبکه Tron با استفاده از TRC20 ارزان‌تر باشد. در جدول زیر تفاوت تتر ERC20 و TRC20 را از جهات مختلف مشاهده می‌کنید.

ERC20 TRC20 انواع تتر
       با ‘0’ و‘x’ سروع می شود. برای مثال:

….0xbd7e                                

         با  ‘ T ’ شروع می شود. برای مثال:

….T9zP14                            

سبک آدرس
اتریوم ترون شبکه
از چند دقیقه تا ده ها دقیقه سریع (از چند ثانیه تا چند دقیقه) سرعت تراکنش
30 تتر 1 تتر کارمزد
بالا متوسط امنیت

سخن آخر

همانطور که در مقاله تفاوت تتر ERC20 و TRC20 خواندید، هر نوع زنجیره مزایا و معایب خاص خود را دارد که کاربران می‌توانند با توجه تفاوت انواع تتر و با توجه دارایی‌های خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. شایان ذکر است از آن جایی که USDT در شبکه‌های مختلف قابل تعامل نیست، کاربران باید هنگام واریز و برداشت، به دقت بررسی کنند که آیا آدرس صحیح است یا خیر. به منظور جلوگیری از تلفات غیر ضروری به دلیل آدرس اشتباه، باید به سبک‌های مختلف آدرس بلاکچین‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
ارز های دیجیتال
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
اگرچه معامله گران بازارهای کریپتو به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته با هزاران توکن در حال فعالیت هستند، اما کسب سود ثابت کار ساده‌ای نیست. به همین...
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
آموزش ارز دیجیتال
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
قیمت لحظه ای بیت کوین را از کجا رصد کنیم؟ چگونه از نوسانات قیمتی بیت کوین مطلع شویم؟ این دو سوال، از سوالات مهم علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است؛ آن...
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل تکنیکال
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
به طور کلی اندیکاتورها شاخص‌هایی هستند که با استفاده از داده‌هایی مانند قیمت،حجم معاملات و … روندهای آینده و حرکات قیمتی را پیش‌بینی می‌کنند. در ادامه بیشتر به این موضوع...
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...