سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

روش های کسب درآمد از ارز دیجیتال (۶روش واقعی و تست شده)

روش های کسب درآمد از ارز دیجیتال (۶روش واقعی و تست شده)

بازار رمزارز در دهه گذشته به طور فزاینده‌ای محبوبیت یافته است؛ دامنه تعداد کاربرانی که به خرید ارزهای دیجیتال مشغول هستند، امروزه گستردگی وسیعی دارد. اما آیا تنها روش کسب درآمد از صنعت ارزهای دیجیتال، خرید بیت کوین، اتریوم یا سایر آلت‌کوین‌ها و نگهداری آن‌ها است؟ قاعدتاً پاسخ منفی است. بیش از ده‌ها روش و استراتژی وجود دارد که کاربران می‌توانند از طریق آن‌ها به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازند؛ برخی از این روش‌ها سرمایه اولیه نیاز دارند و برخی دیگر نه! هدف از نوشتن این مقاله در صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت، بررسی نحوه کسب درآمد و معرفی بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال است.

انواع روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

از آنجایی که فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال یک دستاورد جدید در سیستم مالی سنتی محسوب می‌شود، بدیهی است که پذیرش آن توسط کشورها و عموم مردم کمی زمان‌بر خواهد بود و نیازمند توسعه و گسترش بیشتر عملکرد آن است. از اصلی‌ترین مواردی که به پذیرش هرچه سریع‌تر این نوآوری کمک می‌کند، نحوه کسب درآمد از آن است؛ به ویژه هر فناوری که بتواند درآمد غیرفعال (Passive Income) برای افراد جامعه ایجاد کند، خواسته یا نخواسته افراد به آن جذب خواهند شد.

درآمد غیرفعال به هیچ وجه مفهوم جدیدی نیست. صنعت مالی برای مدت‌هاست که روش‌های مختلفی برای کسب درآمد غیرفعال ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، با استفاده از یک حساب پس‌انداز، کاربران به سادگی وجوهی را به حساب خود واریز می‌کنند و سود دریافت می‌کنند. در بازار ارزهای دیجیتال نیز ابزارها و راه‌حل‌های متعددی نظیر شرکت در بازی‌ها، پلتفرم‌های تبلیغاتی، فعالیت‌های اجتماعی و… وجود دارد که به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد به شیوه‌ای مشابه درآمد غیرفعال کسب کنند؛ تاکتیک‌هایی را در نظر بگیرید که با دخالت کمی از طرف کاربر، بازدهی ایجاد می‌کنند و گاهی اوقات می‌توانند به آسانی نگه‌داشتن دارایی‌های رمزارزی او در یک صرافی برای یک دوره زمانی خاص باشند.

روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار منحصر به فرد برای ایجاد درآمد بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه قابل توجه است. در این بخش، استراتژی‌ها و روش‌های مختلفی را بررسی می‌کنیم که به شما امکان می‌دهد بدون اینکه پول خود را در معرض ریسک قرار دهید، از ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنید.

روش میزان سختی نیاز به سرمایه اولیه نحوه و میزان بازدهی
فریلنسری در پلتفرم‌های خارجی پیشرفته ندارد پرداخت دوره‌ای یا پروژه‌ای، زیاد
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی دیفای ساده ندارد به صورت ایردراپ و قرعه‌کشی، نامشخص
کسب درآمد از ایجاد NFT ها پیشرفته ندارد پروژه‌ای، متغییر
آربیتراژ متوسط دارد بازدهی لحظه‌‌ای و بدون ریسک، بسته به میزان سرمایه‌ اولیه
هولد کردن ساده دارد سرمایه‌گذاری بلند‌مدت، زیاد
ییلد فارمینگ (Yield Farming) متوسط دارد پرداخت سالانه، متوسط
وام دادن متوسط دارد دوره‌ای و مشخص، متوسط

۱. فریلنسری در پلتفرم‌های خارجی

فریلنسری در پلتفرم‌های خارجی یک راه مناسب برای افراد در راستای ایجاد درآمد بدون نیاز به سرمایه‌گذاری مالی اولیه است. کاربر در این روش می‌تواند با برخی از پلتفرم‌های مختلف جهانی که انواع خدمات مربوط به بازار ارزهای دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌دهند، همکاری کند. سپس در ازای آن، ارز دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت دریافت کند و از این طریق کسب درآمد کند.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال از طریق همکاری با پروژه‌های کریپتو

در واقع، اغلب پلتفرم‌ها و سایت‌های خارجی که به تراکنش‌های ارزهای دیجیتال اختصاص داده شده‌اند، یک بازار جهانی برای فریلنسرهای این حوزه فراهم کرده‌اند. پلتفرم‌هایی مانند لبروکس (LaborX)، کریپتو گرایند (CryptoGrind)، ازلنس (Ethlance) و بلاکلنسر (Blocklancer) مواردی هستند که فریلنسرها را با مشتریان در سراسر جهان متصل می‌کنند و اکوسیستمی بدون مرز برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کنند.

۲. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی دیفای

پلتفرم‌هایی مانند دیسکورد (Discord)، تلگرام و انجمن‌های غیرمتمرکز فضاهایی را برای علاقه‌مندان به وجود آورده‌اند که بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. از طرفی هم شبکه‌های اجتماعی فعال در صنعت دیفای (DeFi) جوامعی پر جنب و جوش در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز ایجاد کرده‌اند که در آن کاربران می‌توانند در بحث‌ها شرکت کنند، نظرات خود را به اشتراک بگذارند و در فعالیت‌های مختلف شرکت کنند.

مشارکت فعال در گروه‌ها و کانال‌های این دسته از شبکه‌های اجتماعی که مربوط به پروژه‌های بخش دیفای هستند، می‌تواند فرصت‌هایی برای کسب پاداش‌های ارز دیجیتال برای شما ایجاد کند؛ برخی از پروژه‌ها به کاربران برای مشارکت در معرفی پروژه، کمک به تازه‌واردان یا انجام برخی فعالیت‌های مشابه پاداش می‌دهند. این فرآیند به عنوان ایردراپ نیز شناخته می‌شود. پیگیری تحولات پروژه و مطلع ماندن از آن‌ها می‌تواند این احتمال کسب درآمد را بیشتر کند.

برخی از پروژه‌های DeFi هم بین کاربرانی که فعالانه در اداره جامعه طرف‌داران مشارکت دارند، توکن‌های حاکمیتی توزیع می‌کنند. با شرکت در فرآیندهای تصمیم گیری، رأی دادن به پیشنهادها یا ارائه بازخورد، می‌توانید توکن‌های حاکمیتی به دست آورید. توکن‌هایی که قابل نقد هستند و می‌توانید آن‌ها را به دلار یا دیگر رمزارزهای برتر تبدیل کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که در این روش‌ احتمال کلاهبرداری نیز وجود دارد.

۳. کسب درآمد از  NFT ها

روش‌هایی از کسب درآمد از ارزهای دیجیتال که به فضای توکن‌های غیر قابل‌ تعویض (NFT) مربوط می‌شوند، از محبوب‌ترین و جدید‌ترین نمونه‌های در نوع خود هستند. به ویژه، روش خلق و فروش آثار هنری دیجیتال که در قالب NFT ها ایجاد می‌شوند و به طرف‌داران آن‌ها فروخته خواهند شد.

هنرمندان می‌توانند آثار خود را به صورت توکن‌های منحصربه‌فرد NFT عرضه کنند و از طریق فروش آن‌ها کسب درآمد داشته باشند. نوازندگان و طراحان دیجیتال می‌توانند موسیقی و طراحی خود را توکن کنند و به خریداران حقوق مالکیت منحصر به فرد بدهند. در این زمینه، پلتفرم‌های آنلاین مانند اوپن‌ سی (Open Sea)، راریبل (Rarible) و مینتبل (Mintable) نقش ابزاری را ایفا می‌کنند که به هنرمندان امکان می‌دهند، آثار NFT خود را به مخاطبان جهانی معرفی کنند و بفروشند.

کاربران صنعت گیمینگ نیز از این روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، به خوبی می‌توانند استفاده کنند؛ زیرا این صنعت NFT ها را پذیرفته است و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا دارایی‌های درون ‌بازی را به عنوان NFT خریداری کنند، بفروشند و معامله کنند. گیمرها می‌توانند با بازی کردن، جمع‌آوری آیتم‌های ارزشمند درون بازی و فروش یا معامله آن‌ها به عنوان NFT درآمد کسب کنند. استفاده از NFT در بازی به سرعت در حال رشد است و فرصت‌های هیجان‌انگیزی را برای بازیکنان و توسعه‌دهندگان این بخش ایجاد خواهد کرد.

بازار NFTها: روشی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال

روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال با سرمایه

دنیای ارزهای دیجیتال برای افرادی که سرمایه و نقدینگی برای سرمایه‌گذاری در اختیار دارند نیز فرصت‌های مناسبی برای کسب سود ارائه می‌دهد. در این بخش، به معرفی برخی از بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال با استفاده از سرمایه خواهیم پرداخت.

۱. آربیتراژ

فرایند آربیتراژ یا آربیتراژ کردن، به کسب سود از تفاوت قیمت یک دارایی در صرافی‌های مختلف اشاره دارد. معامله‌گران می‌توانند دارایی را با قیمت پایین‌تری در یک بازار خریداری کنند و آن را با قیمت بالاتر در بازار دیگر بفروشند و از ناکارآمدی بازار کسب سود کنند. بررسی قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف برای شناسایی فرصت‌های آربیتراژ بسیار مهم است. از ربات‌های آربیتراژ، ابزارهای تجزیه و تحلیل بازار و داده‌های بلادرنگ هم می‌توانید برای شناسایی فرصت‌های خرید و فروش استفاده کنید.

وقتی که فرصت آبیتراژ شناسایی شد، به دلیل ماهیت بی‌ثبات بازارهای ارزهای دیجیتال، باید آن را سریع اجرا کنید تا کسب سود کنید. معامله‌گران در این روش به حساب‌هایی در صرافی‌های مختلف، قابلیت‌ انتقال سریع پول و استراتژی‌های معاملاتی کارآمد برای سرمایه‌گذاری روی شکاف‌های قیمتی نیاز دارند. استفاده از ابزارهای آربیتراژ خودکار و ربات‌های معاملاتی برای انجام معاملات فوری در صورت ایجاد شرایط مطلوب، می‌تواند فرآیند کسب درآمد از این روش را ساده‌تر کند.

۲. هولد کردن

استراتژی هولد کردن مترادف با سرمایه‌گذاری بلند‌مدت است. هولد کردن روشی است که به نوسانات کوتاه‌مدت توجهی ندارد و از آن جایی که بازار ارزهای دیجیتال در کوتاه‌مدت نوسان زیادی دارد، یکی از بهترین روش‌‌های کسب درآمد ارزهای دیجیتال است. این رویکرد مبتنی بر این باور است که با گذشت زمان، ارزش دارایی‌های دیجیتال با پتانسیل بالا رشد قیمتی خواهند داشت.

هولد کردن با انتخاب ارزهای دیجیتالی که دارای وضعیت بنیادی قوی هستند، شروع می‌شود؛ با تجزیه و تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال می‌توان بررسی کرد که کدام پروژه‌های رمزارزی دارای فناوری قوی، تیم توسعه اختصاصی، کاربرد در دنیای واقعی و چشم‌انداز روشنی برای آینده هستند. سپس به این ترتیب مناسب‌ترین‌ها را برای هولد کردن انتخاب کرد.

یکی از اصول کلیدی هولد کردن صبر است. بازارهای ارزهای دیجیتال می‌توانند بسیار نوسان داشته باشند و قیمت‌ها نوسانات قابل‌توجهی را تجربه کنند. هولدرها در شدیدترین ریزش‌ها صبر می‌کنند و دارایی خود را نمی‌فروشند و از طریق میانگین کم کردن، به هولد خود ادامه می‌دهند. میانگین کم کردن به معنای خرید یک دارایی با پتانسیل در بازه‌های زمانی ثابت بدون توجه به قیمت است. این رویکرد منظم به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا دارایی‌ها را در نقاط مختلف قیمتی در طول زمان انباشته کنند تا وقتی قیمت آن‌قدر رشد کند که کل خریدها سودآور شوند، سپس دارایی‌ را بفروشند.

هولد کردن: یکی از بهترین روش های کسب درآمد از ارز دیجیتال

۳. پلتفرم‌های دیفای

بسیاری از پروژه‌های DeFi بر اساس اثبات سهام یا مکانیزم‌های اجماع مشابه عمل می‌کنند. شما با قفل کردن توکن‌های خود، در عملیات شبکه شرکت می‌کنید و توکن‌های اضافی را به عنوان پاداش به دست می‌آورید. شما همچنین می‌توانید به شکل‌های متنوع‌تری مانند لندینگ و فارم کسب درآمد کنید. این روش‌ها بیشتر از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز قابل اجرا هستند و در بازارهای مالی دیگر دیده نمی‌شوند. در ادامه مروری بر روش‌های کسب درآمد ارزهای دیجیتال از طریق دیفای می‌پردازیم.

· ییلد فارمینگ (Yield Farming)

ییلد فارمینگ که اغلب به عنوان استخراج نقدینگی از آن یاد می‌شود، یکی از روش‌های کسب درآمد ارزهای دیجیتال است که در آن شرکت‌کنندگان در ازای پاداش، نقدینگی را به پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز ارائه می‌کنند. این پاداش‌ها می‌توانند به اشکال مختلف، از جمله توکن‌های اضافی، کارمزد درصدی یا حقوق حاکمیتی ارائه شوند. این فرآیند به کاربرانی وابسته است که دارایی‌های خود را وام می‌دهند یا توکن خود را برای کسب سود در اختیار بقیه قرار می‌دهند.

انتخاب استخرهای مناسب برای مشارکت در ییلد فارمینگ موفق بسیار مهم است. برای این کار اول باید ریسک و پاداش پروتکل‌های مختلف را با در نظر گرفتن عواملی مانند توکنومیکس، شهرت پروژه و بازده آن ارزیابی کنید. مشارکت در چند استخر می‌تواند به مدیریت ریسک کمک کند. فارمرها معمولاً در استیکینگ و تأمین نقدینگی شرکت می‌کنند. استیکینگ قفل کردن دارایی‌ها در پروتکل برای ایمن‎سازی شبکه و کسب پاداش است. تأمین نقدینگی، واریز دارایی به استخرهای نقدینگی، فعالیت در صرافی‌های غیرمتمرکز و کسب سهم از کارمزد معاملات است.

زمان‌بندی در این روش بسیار مهم است، زیرا شرایط بازار و هزینه‌های گس می‌تواند بر سودآوری کلی فرآیند فارم تأثیر بگذارد. فارمرها ممکن است بر اساس استراتژی خود پاداش‌های خود را مجدداً سرمایه‌گذاری کنند یا آن‌ها را به دارایی‌های دیگر تبدیل کنند.

· وام دادن

روش وام گرفتن ارز دیجیتال در فضای غیرمتمرکز مالی به یکی از روش‌های کسب درآمد بسیار محبوب تبدیل شده است تا هولدرها از ارزهای دیجیتال خود درآمد کسب کنند. وام دهندگان در این روش کاربرانی هستند که دارایی‌های ارز دیجیتال خود را از طریق پروتکل‌های وام غیرمتمرکز به دیگران وام می‌دهند. این پروتکل‌ها روی شبکه‌های بلاکچین کار می‌کنند و از قراردادهای هوشمند برای خودکارسازی فرآیندهای وام‌دهی و وام‌گیری استفاده می‌کنند و نیاز به واسطه‌های سنتی را از بین می‌برند.

شرکت‌کنندگان در فرآیند وام‌دهی DeFi می‌توانند در نقش هر دو طرف: وام‌دهنده یا وام‌گیرنده ظاهر شوند. وام دهندگان دارایی‌های خود را در اختیار استخرهای نقدینگی قرار می‌دهند و سود سپرده‌های خود را به دست می‌آورند. از سوی دیگر وام گیرندگان می‌توانند با وثیقه گذاشتن دارایی‌های خود به این استخرها دسترسی داشته باشند. در این نوع پلتفرم‌ها نرخ بازدهی توسط عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

لندینگ و استیکینگ: راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال

انتخاب پلتفرم وام دهی مناسب برای به حداکثر رساندن بازده و به حداقل رساندن ریسک بسیار مهم است. پلتفرم‌هایی مانند کامپاند (Compound)، آوه (Aave) و میکر دائو (MakerDAO) گزینه‌های محبوبی هستند که هر کدام ویژگی‌ها، نرخ بازدهی و دارایی‌های پشتیبانی شده منحصر به فردی را ارائه می‌دهند.

بهترین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال کدام است؟

هر یک از روش‌های کسب درآمد مزایا و معایب خاصی دارند؛ اینکه کدام یک می‌تواند برای شما بهترین باشد، به سرمایه اولیه و اهداف شما از ورود به بازار ارزهای دیجیتال بستگی دارد. برخی از افراد تبحر خاصی در زمینه فریلنسری این حوزه دارند، برخی دیگر علاقه‌مند به کسب سود از معامله‌گری بازار رمزارزها هستند و خیلی از افراد درآمد حاصل از استخراج برایشان جذاب‌تر است.

دنیای رمزارزها: فضایی که دارای متنوع‌ترین روش‌های کسب درآمد است

ارزهای دیجیتال روش‌های متنوعی را برای کسب درآمد در اختیار شما قرار می‌دهند که برخی از آن‌ها نیازمند صرف زمان و برخی دیگر نیازمند صرف هزینه هستند تا به شما سود برسانند. برای کسانی که سرمایه اولیه ندارند، شرکت در ایردراپ‌ها، برنامه‌های جایزه‌دار  و فریلنسینگ در پلتفرم‌های مناسب ارزهای دیجیتال نقطه ورود مناسبی به این بازار است. افرادی که قصد دارند از سرمایه خود استفاده کنند، می‌توانند از طریق ترید یا هولد و حتی روش‌های جالب‌تر مانند وام‌دهی کسب درآمد کنند. واقعیت این است که تعداد روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال زیاد است، اما فقط به افرادی سود می‌دهند که عمیقاً در مورد روش مورد نظرشان مطالعه کرده باشند و با احتیاط وارد این بازار شوند.

سؤالات متداول
Request for Quote

بله. برخی روش‌ها مانند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی پروژه‌ها و شرکت در ایردراپ‌ها می‌تواند برای شما درآمدزا باشد.

ترید، هولد و روش‌های مبتنی بر دیفای از جمله وام دادن از محبوب‌ترین این روش‌ها هستند.

بله. شما هم می‌توانید از خرید و هم از ساخت NFT کسب درآمد کنید.

روش های کسب درآمد از ارز دیجیتال (۶روش واقعی و تست شده)
بازار رمزارز در دهه گذشته به طور فزاینده‌ای محبوبیت یافته است؛ دامنه تعداد کاربرانی که به خرید ارزهای دیجیتال مشغول هستند، امروزه گستردگی وسیعی دارد. اما آیا تنها روش کسب...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...