اکانت های خارجی

ChatGPT چیست و چگونه کار می‌ کند؟

ChatGPT چیست و چگونه کار می‌ کند؟

اگر در گذشته به ما می‌گفتن که ربات‌ها می‌توانند در آینده تمامی کارهای انسان‌ها را انجام دهند، کمی غیر قابل تصور و اغراق آمیز به نظر می‌آمد. اما امروزه تا حدودی به این تصور نزدیک شده‌ایم و ربات‌ها کارهای تخصصی زیادی را بر عهده گرفته‌اند که یکی از آن‌ها چت جی پی تی (ChatGPT) می‌باشد. ولی  chatgpt چیست؟ ChatGPT که مخفف Chat Generative Pre-Trained Transformer است، نوعی ربات مبتنی بر هوش مصنوعی می‌باشد که می‌تواند به هر سوالی پاسخ دهید و حتی موضوعات و مباحث پیچیده در زمینه‌های مختلف را درک کند. چت جی پی تی توسط شرکت OpenAI براساس مدل زبانی GPT-3.5 و GPT-4 ساخته شده است. در ادامه بیشتر می‌توانید با این ربات شگفت انگیز آشنا شوید.

فناوری ChatGPT چیست؟

چت جی پی تی (ChatGPT)، نوعی ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که سازنده آن شرکت open ai بوده و بر اساس  GPT-3.5 توسعه یافته است. با استفاده از chatgpt می‌توانید به مفاهیم و متون قابل فهمی دست یابید. در واقع این ربات قدرتمند زبان انسان را متوجه شده و متون نوشتاری شبیه مکالمات انسانی را به ما تحویل می‌دهد.

 علاوه بر این جالب است بدانید که این ربات مباحث کدنویسی را به خوبی درک کرده و می‌تواند به مباحث پیچیده فیزیک، ریاضی و … بپردازد. همچنین اگر شما در نوشتن نامه‌های اداری ضعیف هستید و نمی‌دانید چگونه درخواست خود را به صورت اداری بیان کنید، می‌توانید از این ربات کمک بگیرید. کاربردهای زیاد دیگری برای این ربات در نظر گرفته شده است؛ مثل نوشتن متن آهنگ یا ساخت صفحات وب با زبان html از دیگر کاربردهای این ربات شگفت انگیز است. این ربات تا جایی پیش رفته است که برخی احتمال جایگزینی آن را به جای گوگل داده‌اند. 

فناوری chatgpt چیست؟

چگونه از‌ chatgpt استفاده کنیم؟

همانطور که پیش از این گفته شد، چت جی پی تی بر اساس هوش مصنوعی استوار بوده و با استفاده از Human Feedback آموزش داده شده تا بتواند انتظارات هر فرد را در زمانی که از وی سوالی می‌پرسد، برطرف کند. این ربات در زمان پاسخگویی به سوالات از جملات یا جواب‌های مناسبی استفاده می‌کند. برای استفاده از این ربات نیاز نیست برنامه خاصی را نصب کنید، بلکه تنها با استفاده از یک مرورگر می‌توانید از خدمات آن بهره‌مند شوید. البته برای دسترسی به این ربات لازم است که ابتدا در سایت OpenAI ثبت نام و بعد از آن با یک آی پی غیر ایرانی به این ربات دسترسی پیدا کنید. چرا که به دلیل اعمال تحریم‌ها نمی‌توان با یک آی پی ایرانی به ChatGpt دسترسی داشت. همچنین چون برای ساخت اکانت open ai نمی‌توان شماره ایرانی وارد کرد، شما می‌توانید برای استفاده از این ربات هوشمند، از طریق ایرانیکارت به خرید اکانت چت جی پی تی اقدام کنید، یا از طریق خرید شماره مجازی open ai ، مراحل ساخت اکانت را انجام دهید.

نحوه استفاده از ChatGPT

آموزش نحوه ثبت نام در سایت open ai برای استفاده از چت جی پی تی

برای ساخت اکانت open ai می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا آی پی خود را تغییر داده، وارد صفحه رسمی open ai شده و از طرسق وبسایت رسمی این شرکت به چت جی پی تی دسترسی پیدا کنید.
  • کمی به سمت پایین صفحه اسکرول کنید، اسم chat gpt را مشاهده خواهید کرد. روی try chat gpt کلیک کرده و وارد صفحه آن شوید. 

آموزش نحوه ثبت نام در سایت open ai برای استفاده از چت جی پی تی

  • به این صفحه وارد شده و برای ثبت نام روی sign up کلیک کنید.

آموزش نحوه ثبت نام در سایت open ai برای استفاده از چت جی پی تی

  • ایمیل خود را وارد، رمز ورود را انتخاب و سپس برای تایید ایمیل به پیام‌های ایمیل خود وارد شده و آن را وریفای کنید.

وریفای ایمیل در چت جی پی تی

  • نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را وارد و روی continue کلیک کنید.

  • شماره خود را وارد کنید. دقت کنید از شماره ایرانی نمی‌توانید استفاده کنید و باید نسبت به خرید شماره مجازی open ai اقدام کنید. کد ارسالی به شماره را وارد و روی verify کلیک کنید.

خرید شماره مجازی برای چت جی پی تی

  • به این صورت اکانت شما در chatGPT ساخته می‌شود و بعد از ورود به صفحه اصلی روی Chat کلیک کنید.

چت جی پی تی چیست

chat gpt چیست

 

به این صورت می‌توانید پس از شارژ اکانت، از چت جی پی تی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از طریق ایرانیکارت خرید اکانت open ai  را بدون نیاز به خرید شماره مجازی انجام دهید.

نحوه استفاده از چت جی پی تی

پس از ساخت اکانت در ChatGpt برای استفاده از آن کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و پس از ورود کار با ChatGpt را آغاز کنید.
  • برای کار با این ربات سخنگو، تنها کافی است در کادر جستجو سوال خود را وارد کرده و روی آیکون ارسال کلیک کنید.
  • چند ثانیه منتظر بمانید تا پاسخ مناسب به شما ارائه شود.

نحوه استفاده از چت جی پی تی

همچنین اگر شما نیاز به طراحی کد html داشته باشید، این ربات علاوه بر ارائه توضیحات در زمینه شیوه نوشتن آن، کد را متناسب با استانداردهای جهانی به شما ارائه می‌دهد.

آیا می‌توانیم از chatgpt در ایران استفاده کنیم؟

استفاده از chatgpt برای کاربران ایرانی غیرممکن نیست و آن‌ها نیز می‌توانند به شیوه‌ای دشوارتر از این ربات استفاده کنند. از جمله نکاتی که برای استفاده از chatgpt باید در نظر بگیرید، این است که کاربران ایرانی به دلیل اعمال تحریم‌ها امکان استفاده از این ربات را ندارند و باید از یک آی پی غیر ایرانی استفاده کنند. همچنین از آنجایی که امکان وارد کردن شماره‌های ایرانی برای استفاده از این ابزار هوش مصنوعی وجود ندارد، باید از شماره‌های مجازی برای استفاده از آن استفاده کنید. نکته دیگری که در زمان استفاده از این ربات باید در نظر بگیرید، شلوغی نسخه رایگان آن و ایجاد قطعی‌های موقت آن است. همچنین کاربران برخی از کشورها حتی با استفاده از vpn هم نمی‌توانند از chatgpt استفاده کنند.

کاربرد چت جی پی تی ChatGPT

اکنون که آموختید فناوری ChatGPT چیست، بهتر می‌توانید با کاربردهای هوش مصنوعی چت جی پی تی آشنا شده و بدانید که چرا طرفداران آن در حال افزایش هستند. از جمله کاربردهای این ربات محبوب در جدول زیر خلاصه شده است:

کاربرد چت جی پی تی ChatGPT

کمک به دانشجویان و دانش‌آموزان برای نوشتن مقالات

انجام کدنویسی و رفع مشکلات مربوط به آن

پاسخ به سوالات پزشکی شما و دریافت راهنمایی کامل 

کمک به نام‌گذاری برای کتاب، مقاله، شرکت و موسسه یا حتی حیوانات خانگی خود

توانایی تکمیل جملات ناقص 

کمک به نوشتن نامه‌های اداری به صورت رسمی با به کار بردن بهترین جملات

مزایا و معایب ChatGPT

از آنجایی که با استفاده از ChatGPT می‌توان به تولید متن و کدهای مخصوص برنامه نویسی اقدام کرد و پاسخ مناسبی برای سوالات پیچیده دریافت نمود، ولی دارای مشکلات و کاستی‌هایی نیز می‌باشد. در جدول زیر می‌توان به صورت مختصر و مفید به بررسی مزایا و معایب چت جی پی تی پرداخت. 

مزایای ChatGPT  معایب ChatGPT 

درک عمیق کدهای برنامه نویسی و رفع اشکالات مربوط به آن و حتی حل مسائل پیچیده ریاضی

قاطعانه بودن لحن ربات و اطمینان کاربر به تمامی پاسخ‌دهی آن 

روشی یکپارچه و آسان برای مکالمه و رسیدن به پاسخ درست

تکرار الگوها و عبارات خاص و ایجاد تولید محتوای تکراری

دارای عملکرد حرفه‌ای و مناسب

ندانستن پاسخ بعضی سوالات و دادن پاسخ به آن‌ها به صورت کلمه‌ای یا جملات کوتاه

استفاده از آن به عنوان دستیار و ساده سازی فرایند تولید محتوا

تقاضای زیاد برای استفاده از چت جی پی تی به دلیل رایگان بودن آن و تاخیر در پاسخ دادن

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید chatgpt چیست، چه کاربردهایی دارد، مزایا و معایب آن چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد. در صورتی که سوالی در زمینه خرید شماره مجازی و یا اکانت chatgpt دارید با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت، پاسخ‌های کامل و جامعی در اختیار شما خواهند گذاشت.

سوالات متداول
Request for Quote

چت جی پی تی (ChatGPT)، نوعی ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند به هر سوالی پاسخ داده و حتی موضوعات و مباحث پیچیده در زمینه‌های مختلف را درک کند.

چت جی پی تی بر اساس هوش مصنوعی استوار بوده و با استفاده از Human Feedback آموزش داده شده تا بتواند انتظارات هر فرد را در زمانی که از وی سوالی می‌پرسد، برطرف کند.

استفاده از chatgpt  ساده است، تنها کافی است با استفاده از یک شماره مجازی و تغییر آی پی به ساخت اکانت در open ai اقدام کنید.

ChatGPT چیست و چگونه کار می‌ کند؟
اگر در گذشته به ما می‌گفتن که ربات‌ها می‌توانند در آینده تمامی کارهای انسان‌ها را انجام دهند، کمی غیر قابل تصور و اغراق آمیز به نظر می‌آمد. اما امروزه تا...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. من درحال حاضر قادر به تهیه ایران کارت نیستم راه دیگری وجود ندارد برای تهیه شماره مجازی

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، ایرانیکارت سایت ارائه دهنده خدمات ارزی و بین‌المللی است و برای دریافت شماره مجازی یا در صورت نیاز به خرید اکانت چت جی پی تی می‌توانید درخواست خود را در پنل سایت ایرانیکارت ثبت کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...