اخبار ارز دیجیتال

۲ دلیل برای اینکه بیت کوین می‌تواند قبل از هاوینگ سقف تاریخی خود را بشکند

۲ دلیل برای اینکه بیت کوین می‌تواند قبل از هاوینگ سقف تاریخی خود را بشکند

داده‌های به دست آمده از چرخه‌های گذشته حول و حوش هاوینگ و یکی از ابزارهای تحلیل تکنیکال کلیدی نشان می‌دهند که مسیر حرکت بیت کوین به سمت بالا باز است.

بیت کوین طی چند ماه اخیر عملکرد بسیار درخشانی را از خود به نمایش گذاشته، به طوری که گاوها رشد دوباره دلار آمریکا و بازدهی خزانه‌داری را نادیده گرفتند تا این ارز دیجیتال پیشرو را به بالاترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۲۱ برساند.

در حالی که پولبک قیمت محتمل به نظر می‌رسد، اما این طور که مشخص است روند صعودی بیت کوین ادامه خواهد داشت، چرا که با تست مجدد برخی از سطوح، قیمت بیت کوین به طور بالقوه از رکورد تاریخی ۶۹ هزار دلاری خود تا قبل از چهارمین هاوینگ این ارز دیجیتال که در تاریخ ۱۹ آوریل انجام می‌شود، فراتر خواهد رفت.

این چیزی است که 10X Research پس از مطالعه داده‌های گذشته و یک شاخص تحلیل تکنیکال به نام شاخص قدرت نسبی (RSI) بیان می‌کند. بیایید هر دوی آن‌ها را با جزئیات بیشتر مورد بحث قرار دهیم.

بازار صعودی تا قبل از هاوینگ

این نظریه که بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو از نظر مارکت کپ، طی ۱۲ تا ۱۶ ماه قبل از هاوینگ به کف خود می‌رسد و تثبیت می‌شود، همچنین قبل و حدود یک سال بعد از این رویداد یک روند صعودی را تجربه می‌کند، به طور گسترده‌ای شناخته شده است.

از همه مهم‌تر، سه چرخه قبلی که حول محور هاوینگ شکل گرفته بود نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در هشت هفته منتهی به این رویداد چهارساله بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته که سرعت گسترش عرضه را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. هاوینگ بیت کوین که در تاریخ ۱۹ آوریل انجام می‌شود، پاداش استخراج هر بلوک را از ۶/۲۵ BTC به ۳/۱۲۵ BTC کاهش می‌دهد.

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، بنیانگذار 10X Research گفت:

بیت کوین در ۶۰ روز قبل از هاوینگ به طور متوسط ۳۲ درصد رشد قیمت را تجربه می‌کند.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین در نزدیکی ۵۲ هزار دلار معامله می‌شود. افزایش ۳۲ درصدی قیمت از سطوح فعلی مطابق با داده‌های گذشته، به این معنی است که بیت کوین می‌تواند نزدیک به رکورد ۶۹ هزار دلاری خود در روز هاوینگ یا قبل از آن معامله شود.

تیلن در ادامه افزود:

همانطور که شواهد سه چرخه قبلی هاوینگ بیت کوین نشان می‌دهند، هر چه به این رویداد نزدیکتر می‌شویم، احتمال رشد قیمت بیت کوین بیشتر می‌شود. انتظار می‌رود این بار نیز قیمت از همین الگو پیروی کند، زیرا این باور قوی در جامعه کریپتو وجود دارد که رویداد هاوینگ تأثیر مثبتی بر روی بیت کوین می‌گذارد. این باور گسترده به اثرات مثبت هاوینگ به وضوح در جامعه سرمایه‌گذاران سنتی نیز دیده می‌شود و آنها را ترغیب می‌کند تا قبل از وقوع این رویداد، مشتاقانه به سمت خرید ETF بیت کوین حرکت کنند.

جریان‌ سرمایه عظیم به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مستقر در ایالات متحده، نشان‌دهنده روحیه صعودی در میان سرمایه‌گذاران سنتی است. این ETF‌های تنظیم شده به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا در معرض ارزهای دیجیتال قرار گیرند و خود را از دردسر ذخیره کوین‌ها رها کنند.

RSI ماهانه به سمت بالا اشاره می‌کند

RSI که توسط J. Welles Wilder توسعه داده شده، یک شاخص سنجش مومنتوم است که سرعت و تغییر حرکت قیمت را در یک دوره معین، معمولاً ۱۴ روز، هفتگی یا ماهانه اندازه‌گیری می‌کند. نرخ بالای ۷۰ اندیکاتور RSI نشان‌دهنده یک مومنتوم صعودی قدرتمند در قیمت است.

یک هفته پیش، RSI چهارده روزه بیت کوین برای اولین بار از دسامبر سال گذشته از سطح ۸۰ عبور کرد. بر اساس داده‌های 10X Research، دوازده مورد از ۱۴ سیگنال قبلی RSI، روند صعودی بیت کوین را پیش‌بینی کرده بودند و این دارایی دیجیتال طی ۶۰ روز بعد از صدور سیگنال به طور میانگین افزایش قیمت ۵۴ درصدی را تجربه می‌کند.

تیلن خاطرنشان کرد:

به عنوان مثال، بیت کوین زمانی که آخرین سیگنال RSI صادر شد، ۴۸،۲۹۴ دلار قیمت داشت. با اقتباس از الگوهای تاریخی (با میانگین بازدهی ۵۴ درصدی طی ۶۰ روز)، این احتمال وجود دارد که بیت کوین به دنبال سیگنال بعدی RSI به ۷۴،۶۰۰ دلار برسد.

عملکرد گذشته بیت کوین نتایج آتی آن را تضمین نمی‌کند و عوامل کلان اقتصادی نیز می‌توانند به تنهایی روندها را ایجاد کنند یا تغییر دهند.

با این اوصاف، تصویر کلان کنونی از اقتصاد به دلیل سیاست‌های مالی حمایت‌کننده ایالات متحده در سال‌های اخیر، از افزایش ریسک‌پذیری معامله‌گران پشتیبانی می‌کند. گلدمن ساکس (Goldman Sachs) پیش‌بینی آخر سال خود برای S&P 500 را با استناد به انتظارات بالا برای رشد اقتصادی جهانی و کاهش ارزش دلار، ۴ درصد افزایش داد و به سطح ۵۲۰۰ رساند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...