اخبار ارز دیجیتال

۲۷ روز تا هاوینگ؛ چرا این چرخه با چرخه‌های قبلی فرق می‌کند؟

۲۷ روز تا هاوینگ؛ چرا این چرخه با چرخه‌های قبلی فرق می‌کند؟

با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین (BTC)، محققان گلس‌نود (Glassnode) به معامله‌گران توصیه کرده‌اند که استراتژی‌ها و انتظارات خود را از بازار مشخص کنند. آخرین گزارش این شرکت بر اهمیت نظارت بر رفتار هولدرهای بلندمدت و نرخ تورم بازار این دست از دارندگان بیت کوین برای پیش‌بینی تغییرات بازار تأکید می‌کند.

این چرخه با چرخه های قبلی تفاوت دارد و قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است. آغاز به کار ETF‌های اسپات در ایالات متحده ثبات را برای بازار به ارمغان آورده، اما کاهش تقاضای سرمایه‌گذران جهت خرید سهام این صندوق‌های ETF می‌تواند به نوسانات بیشتری دامن بزند.

پس از رویداد هاوینگ، نرخ انتشار روزانه بیت کوین‌های جدید از ۹۰۰ واحد BTC به ۴۵۰ واحد کاهش می‌یابد. در حالی که این کاهش عرضه معمولاً قیمت بیت کوین را بالاتر می‌برد، اما محرک‌های فعلی بازار، به ویژه خرید سهام ETFها، سطح انتظارات را تغییر می‌دهد. صندوق‌های ETF‌، بیت کوین بیشتری را نسبت به ماینرها از گردش خارج می‌کنند و تاثیر هاوینگ بر عرضه کلی را کاهش می‌دهند.

گلس‌نود اظهار داشت که قدرت خرید ETF‌ها ممکن است اثر سنتی هاوینگ بر قیمت و حرکات آتی بازار را تحت‌الشعاع قرار دهد. با نزدیک شدن به این رویداد، معامله‌گران تشویق می‌شوند تا ارزیابی جدیدی را از بازار در نظر بگیرند و استراتژی‌های خود را بر این اساس تطبیق دهند.

چه چیزی این چرخه را از چرخه‌های گذشته متمایز می‌کند؟

بیت کوین در چرخه فعلی خود را از الگوهای تاریخی منحرف کرده، به طوری که این ارز دیجیتال پیشرو قبل از چهارمین رویداد هاوینگ از بالاترین رکورد قبلی خود فراتر رفته است. در گذشته، چرخه‌های جدید بازار ۱۲ تا ۱۸ ماه پس از رسیدن بازار صعودی به سقف خود آغاز می‌شد و ATH‌های جدید چندین ماه پس از هاوینگ به دست می آمدند. چنین چیزی این باور را در جامعه ایجاد کرده که رویدادهای هاوینگ به دلیل محدودیت عرضه باعث تسریع روند صعودی می‌شوند.

با این حال، افزایش تقاضای نهادی برای ETF‌های بیت کوین احتمالاً تأثیر هاوینگ را در این چرخه کاهش می‌دهد. هجوم سرمایه از این ETFها به بازار احتمالاً به رکوردشکنی بیت کوین و عبور این ارز دیجیتال از ATH خود کمک کرده است.

برخی از کارشناسان حدس می‌زنند که چرخه فعلی کوتاه‌تر از دوره‌های قبلی خواهد بود، اما تعیین این امر با قطعیت کار چالش‌برانگیزی است. تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از بازار می‌تواند به ارزیابی وضعیت فعلی چرخه بازار و بررسی احتمال ادامه پیدا کردن روند صعودی کمک کند.

شکستن ATH قبل از هاوینگ لزوماً نشان‌دهنده انحراف بیت کوین از هنجارهای تاریخی خود نیست. نکته کلیدی در شناسایی سقف‌های واقعی بازار صعودی قبلی نهفته شده است. گلس‌نود معتقد است که این اتفاق در آوریل ۲۰۲۱ رخ داده بود، علیرغم اینکه قیمت بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ به سطوح بالاتری هم رسید. چنین فرضیه‌ای بر این واقعیت استوار است که پس از ثبت سقف قیمت در ماه آوریل، اکثر شاخص‌های تکنیکال و آنچین مرتبط با احساسات بازار و رفتار سرمایه‌گذاران، یک بازار نزولی معمولی را نشان می‌‌دهند و هرگز به طور کامل بهبود نیافتند.

با در نظر گرفتن آوریل ۲۰۲۱ به عنوان بازار صعودی قبلی، چرخه فعلی به خوبی با هنجارهای تاریخی هماهنگ است. این امر نشان می‌دهد که بازار صعودی ممکن است برای یک دوره طولانی‌تر، با وجود عبور قیمت از ATH قبلی خود پیش از هاوینگ، ادامه یابد.

عملکرد قیمت بیت کوین تا ATH هر چرخه
عملکرد قیمت بیت کوین تا ATH هر چرخه

هنگام ارزیابی تفاوت‌های بین چرخه فعلی و روندهای تاریخی برای بهینه‌سازی استراتژی‌های معاملاتی، نظارت بر متریک Bull Market Correction Drawdowns می‌تواند سودمند باشد. این شاخص عمق و تعدد اصلاحات قیمت را در طول بازار صعودی جاری منعکس می‌کند.

نکته جالب توجه این است که در این چرخه در مقایسه با اصلاحات قابل‌توجه ۳۰ تا ۴۰ درصدی مشاهده شده در بازارهای گاوی گذشته، اصلاحات کمتری را تجربه کرده‌ایم. ردیابی این اصلاحات دیدگاه جامعی را در مورد احساسات بازار، ریسک‌پذیری و نقاط عطف احتمالی به معامله‌گران ارائه می‌دهد. همانطور که جریانات ورودی ETFها به تثبیت بازار ادامه می‌دهند، یک تغییر قابل‌توجه در روند اصلاحات خفیف می‌تواند نشان‌دهنده ایجاد تغییراتی در رفتار سرمایه‌گذاران باشد و به عنوان یک سیگنال لحظه‌ای برای تعدیل استراتژی‌ها عمل کند.

تاثیر بیت‌ کوین‌های تازه استخراج شده بر بازار در مقایسه با تقاضای رو به رشد ETFها کمتر شده است. اصلاحات اخیر بازار تا حد زیادی تحت تأثیر جریان سرمایه منفی در صندوق‌های اسپات بیت کوین قرار گرفته است.

از آنجایی که بیت کوین بین ۶۳ هزار تا ۶۵ هزار دلار معامله می‌شود، از معامله‌گران می‌خواهیم تا تحرکات بازار را به دقت زیر نظر داشته باشند و استراتژی‌های خود را برای باقی ماندن در چشم‌انداز در حال تحول بیت کوین پیرامون رویداد آتی هاوینگ تنظیم کنند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...