اخبار ارز دیجیتال

پایان پشتیبانی بایننس از USDC در شبکه ترون

پایان پشتیبانی بایننس از USDC در شبکه ترون

به سرمایه‌گذاران کریپتویی که از بایننس استفاده می‌کنند ۱۲ روز فرصت داده شده تا توکن‌های USDC بر پایه TRC-20 خود را در بایننس تبدیل، انتقال یا نقد کنند.

صرافی کریپتویی بایننس در کمتر از دو هفته دیگر پشتیبانی خود از واریز و برداشت استیبل کوین USD Coin مبتنی بر شبکه ترون (TRC-20) را متوقف می‌کند.

در تاریخ ۲۰ فوریه، شرکت سیرکل (Circle)، صادرکننده استیبل کوین USDC، برنامه‌های خود را برای توقف پشتیبانی از این استیبل کوین در بلاک چین ترون اعلام کرد و اظهار داشت که این تصمیم با «تلاش‌های این صرافی برای اطمینان از اینکه USDC قابل اعتماد، شفاف و ایمن باقی می‌ماند»، مطابقت دارد.

سیرکل همچنین در همان روز ضرب USDC بر روی بلاک چین ترون جاستین سان (Justin Sun) را متوقف کرد و گفت که به تدریج پشتیبانی از این شبکه بلاک چینی را به طور کامل قطع خواهد کرد.

منبع: توییتر سیرکل
منبع: توییتر سیرکل

تصمیم سیرکل برای توقف پشتیبانی از خرید یو اس دی کوین در شبکه ترون بر روی خط مشی صرافی بایننس نیز تاثیر گذاشت، چرا که بزرگترین صرافی رمزارزی جهان با بالاترین حجم معاملات هم از این شرکت پیروی کرده است.

در تاریخ ۲۵ مارس، بایننس تصمیم خود را برای توقف پشتیبانی از واریز و برداشت‌ USDC مبتنی بر TRC-20 ترون از ۵ آوریل اعلام کرد.

به سرمایه‌گذاران حوزه کریپتو که از بایننس استفاده می‌کنند، ۱۲ روز فرصت داده شده تا توکن‌های USDC ضرب شده بر روی شبکه TRC-20 خود را در بایننس تبدیل، انتقال یا نقد کنند. با این حال، این صرافی به معاملات USDC پس از پایان ضرب‌الاجل اعلام شده ادامه خواهد داد.

واریز و برداشت USDC در سایر بلاک چین‌های پشتیبانی شده تحت تأثیر این تصمیم بایننس قرار نمی‌گیرند. جامعه کریپتو در پلتفرم X نیز تا حد زیادی از تصمیم بایننس حمایت کرده است.

منبع: توییتر بایننس
منبع: توییتر بایننس

با این حال، سیرکل دلیلی را برای توقف پشتیبانی خود از ترون ارائه نکرد و فقط گفته که «به طور مداوم مناسب بودن همه بلاک چین‌ها را ارزیابی می‌کند» و این کار به عنوان بخشی از فرآیند مدیریت ریسک این شرکت صورت می‌گیرد.

منبع: توییتر ترون دائو
منبع: توییتر ترون دائو

سخنگوی ترون در آن زمان طی مصاحبه‌ای گفت که این شبکه اطلاعات بیشتری از سیرکل در مورد علت قطع پشتیبانی آن‌ها دریافت نکرده و از قبل به ترون اطلاعی در این باره داده نشده است.

بلاک چین لایه اول ترون در حال بررسی راه‌حل لایه دوم بیت کوین است که از نسخه «رپد (wrapped)» تتر پشتیبانی می‌کند.

سان ضمن رونمایی از نقشه راه راه‌حل لایه دوم بیت کوین ترون گفت:

این ادغام نه تنها ترون را مستقیماً با بیت کوین مرتبط می‌کند، بلکه دسترسی به بیش از ۵۵ میلیارد دلار سرمایه قرار گرفته در شبکه بیت کوین را نیز تسهیل خواهد کرد و در نتیجه پویایی مالی به بیت کوین تزریق می‌شود. این یکپارچگی به استیبل کوین‌ها و توکن‌ها اجازه می‌دهد که بین ترون و بیت کوین حرکت کنند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...