اخبار ارز دیجیتال

صرافی بایننس پای خود را به کشور تایلند باز کرد

صرافی بایننس پای خود را به کشور تایلند باز کرد

صرافی جهانی ارزهای دیجیتال بایننس به صورت عمومی فعالیت خود را در تایلند آغاز کرده است و این حرکت احتمالاً بازار مبادلات رمزارزی محلی Bitkub، مستقر در بانکوک را متزلزل می‌کند.

Binance TH در بیانیه‌ای مورخ ۱۶ ژانویه گفت که این صرافی اکنون به روی «همه کاربران واجد شرایط» باز خواهد بود و یک اوردر بوک اختصاصی و سفارشی را برای جفت ارزهای بات تایلند به اجرا درآورده است. کاربران همچنین می‌توانند ارز محلی تایلند را «از طریق یکپارچه‌سازی بصری با سیستم‌های بانکی داخلی» واریز و برداشت کنند.

یکی از سخنگویان بایننس خاطرنشان کرد که در حال حاضر هیچ سرویس اضافی‌تری در کنار معاملات اسپات وجود نخواهد داشت، اما «Binance TH برنامه‌های بلندمدتی دارد و ما در حال همکاری نزدیک با رگولاتورها برای دریافت تاییدیه سایر خدمات هستیم».

Binance TH دو ماه پس از دریافت تاییدیه از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) محلی تایلند فعالیت خود را آغاز می‌کند. قرار بود که عضویت در این صرافی ابتدا فقط با دعوتنامه ممکن باشد و در سال ۲۰۲۴ خدمات خود را عموم مردم ارائه دهد.

بایننس برای اولین بار در ماه می ۲۰۲۳ برنامه‌های خود را برای ایجاد یک صرافی ارز دیجیتال در تایلند اعلام و در همان ماه مجوز اپراتور تبادل دارایی دیجیتال و کارگزاری را از وزارت دارایی تایلند دریافت کرد. این صرافی توسط Gulf Binance، یک سرمایه‌گذاری مشترک بین Binance Capital Management، یکی از شرکت‌های تابعه بایننس و Gulf Innova، یکی از شرکت‌های تابعه غول انرژی تایلندی Gulf Energy، اداره می‌شود.

با این حال، بایننس به بازاری پا گذاشته که تحت سلطه یکی از بازیگران اصلی تایلند یعنی Bitkub قرار دارد. بر اساس گزارش HashKey، این صرافی مستقر در بانکوک حدود ۷۷ درصد از سهم بازار کریپتو کشور تایلند را در اختیار گرفته است. حجم روزانه Bitkub حدود ۳۰ میلیون دلار است و جفت ارزهای بات تایلند و تتر بیشترین معامله را در این پلتفرم دارند.

دیگر صرافی‌هایی که در تایلند حضور دارند نیز عبارتند از Upbit، که در سال ۲۰۲۱ به صورت محلی راه‌اندازی شد؛ در کنار Zipmex و Bitazza. صرافی Zipmex معاملات خود را در ماه نوامبر به دلیل فشارهای نظارتی متوقف کرد.

نیرون فوواتانانوکول (Nirun Fuwattananukul)، مدیرعامل Gulf Binance گفت:

در طول سال گذشته، ما با رگولاتورهای تایلندی همکاری نزدیکی داشته‌ایم و تلاش زیادی برای برنامه‌ریزی دقیق کارها کرده‌ایم.

ریچارد تنگ (Richard Teng)، مدیرعامل بایننس، افزود:

هدف Binance TH این است که «بخشی از جامعه‌ دیجیتالی اقتصاد تایلند باشد، رشد را در این جامعه تسهیل کند و فرصت های جدید را ارائه دهد.»

با این حال، Binance TH برای خارجی‌های مقیم تایلند در دسترس نیست، زیرا برای تکمیل مراحل احراز هویت خود، به شناسه دیجیتال ملی تایلند نیاز دارد.

در سپتامبر ۲۰۲۳، دولت تازه منصوب شده تایلند اعلام کرد که از ژانویه ۲۰۲۴ بر درآمدهای خارجی حاصل از معامله سهام و خرید و فروش ارزهای دیجیتال مالیات دریافت می‌کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...