اخبار ارز دیجیتال

فاندینگ ریت بیت کوین برای اولین بار در یک سال گذشته به ۱۰۰ درصد رسید

فاندینگ ریت بیت کوین برای اولین بار در یک سال گذشته به ۱۰۰ درصد رسید

به گفته یکی از ناظران بازار، افزایش فاندینگ ریت (Funding Rate) فرصت‌های آربیتراژ فوق‌العاده جذابی را به صندوق‌های پوشش ریسک کریپتو ارائه می‌کند.

به نظر می‌رسد که هیچ توقف‌گاهی برای قطار رشد بیت کوین وجود ندارد. این امر هزینه نگهداری پوزیشن‌های خرید اهرمی در معاملات آتی دائمی (پرپچوال) را افزایش می‌دهد و یک فرصت آربیتراژ جذاب برای معامله‌گران ایجاد می‌کند.

داده‌های CoinDesk نشان می‌دهند که در اوایل روز سه‌شنبه، قیمت بیت‌ کوین تقریباً به ۵۷ هزار دلار افزایش یافت که بالاترین سقف آن از اواخر سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. مقدار رشد سالانه بیت کوین به ۳۲ درصد رسیده است.

بر اساس منابع ارائه‌دهنده داده Velo Data و CoinGlass، فاندینگ ریت سالانه بیت کوین در معاملات آتی دائمی که در بایننس لیست شده‌اند، برای اولین بار در حداقل یک سال گذشته از ۱۰۰ درصد عبور کرد. فاندینگ ریت صرافی‌های Bybit و Deribit نیز به ترتیب به ۹۵ درصد و ۵۶ درصد افزایش یافته است.

قراردادهای دائمی یا فیوچرز بدون تاریخ انقضا از فاندینگ ریت استفاده می‌کنند تا قیمت اوراق دائمی را با قیمت اسپات یک دارایی هماهنگ نگه دارند. فاندینگ ریت مثبت نشان می‌دهد که معاملات پرپچوال با یک اضافه بها نسبت به قیمت اسپات معامله می‌شوند و از معامله‌گرانی که پوزیشن‌های لانگ یا خرید دارند می‌خواهد که به دارندگان پوزیشن‌های شورت یا فروش کارمزدی را بپردازند. صرافی‌ها هر هشت ساعت یکبار این تأمین وجه را جمع‌آوری می‌کنند.

به عبارت دیگر، فاندینگ ریت مثبت و رو به افزایش نشان‌دهنده روحیه صعودی معامله‌گران در بازار است یا به عبارتی نشان می‌دهد که اهرم موجود به سمت بالا انحراف پیدا کرده است.

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، بنیان‌گذار 10X Research، می‌گوید که افزایش فاندینگ ریت احتمالاً ناشی از باز کردن پوزیشن‌های خرید توسط معامله‌گران است و آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که جریان ورودی به ETF‌های اسپات مستقر در ایالات متحده تداوم داشته باشد.

مارکوس تیلن که افزایش قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار را پیش‌بینی کرده بود، افزود:

فاندینگ ریت در حال افزایش است، با وجود اینکه سود باز معاملات همچنان رشد می‌کند و اکنون به ۱۴/۴ میلیارد دلار رسیده است. معامله‌گران حالا کاملاً مطمئن هستند که رویداد هاوینگ و ورود سرمایه به صندوق‌های ETF تاثیر مثبتی روی بیت کوین خواهند داشت.

فاندینگ ریت سالانه قراردادهای پرپچوال

تیلن همچنین گفت که افزایش فاندینگ ریت به این معنی است که معامله‌گران عادی یا کسانی که از فرصت‌های آربیتراژ استفاده می‌کنند، می‌خواهند به بازدهی جذابی در بازار برسند.

آربیتراژ به معنی سود بردن از اختلاف قیمت یک دارایی مشخص بین دو بازار است. افزایش فاندینگ ریت یعنی قراردادهای پرپچوال با یک اضافه بها قابل‌توجه نسبت به قیمت اسپات معامله می‌شوند. بنابراین، کسی که آربیتراژ کار می‌کند، می‌تواند روی معاملات آتی پرپچوال شورت بگیرد و ارز دیجیتال مد نظر خود را در بازار اسپات خریداری کند. به این صورت، در حالی که او ریسک‌ نوسان قیمت را دور می‌زند، از این اختلاف بها نیز سود کسب می‌کند.

تیلن در آخر گفت:

افزایش فاندینگ ریت قراردادهای آتی پرپچوال، به صندوق‌های پوشش ریسک کریپتو با اسپرد arb (آربیتراژ) فوق‌العاده بالا کمک می‌کند. بیت کوین و اتریوم با سود ۲۰ و ۳۰ درصدی یا حتی بالاتر معامله می‌شوند و این یک موقعیت شیرین برای برداشت سود آربیتراژ است. در این بازار، همه برنده می‌شوند، چه کسانی که تمام و کمال پوزیشن‌های لانگ باز می‌کنند و چه آن‌هایی که به دنبال کسب سود از اسپرد پرپچوال هستند. حالا بهترین زمان برای حضور در بازار کریپتو است!

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...