اخبار ارز دیجیتال

چهارمین هاوینگ بیت کوین تمام و کمال انجام شد

چهارمین هاوینگ بیت کوین تمام و کمال انجام شد

طی این رویداد تاریخی شاهد کاهش پاداش ماینرهای بیت‌ کوین از ۶/۲۵ BTC به ۳/۱۲۵ BTC به ازای هر بلوک بودیم.

بیت کوین چهارمین هاوینگ خود را پس از استخراج ۸۴۰ هزارمین بلوک با موفقیت پشت سر گذاشت، جایی که در آن پاداش استخراج بار دیگر به نصف کاهش پیدا کرد.

این اتفاق باعث شده که جامعه کریپتو مشتاقانه منتظر آینده قیمت بیت‌ کوین باشند و برخی پیش‌بینی‌ها به ۲۵۰ هزار دلار هم می‌رسد.

طبق داده‌های CoinMarketCap، در زمان انتشار این خبر، بیت کوین ۶۳،۹۶۰ دلار قیمت دارد و ۱/۱۶ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته رشد داشته است.

از امروز به بعد، ماینرهای بیت کوین ۳/۱۲۵ بیت کوین به ازای هر بلوک استخراج شده دریافت خواهند کرد که نصف ۶/۲۵ بیت کوین دوره قبلی است.

این یک فرآیند برنامه‌ریزی‌شده در پروتکل بیت کوین است که پس از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلوک یا تقریباً هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد.

سه هاوینگ آخر در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ اتفاق افتاده و منجر به کاهش قابل‌توجه پاداش‌ ماینینگ در طول زمان شده است. اولین هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۱۲ رخ داد و پاداش استخراج یک بلوک از ۵۰ به ۲۵ بیت کوین کاهش یافت.

هدف اصلی پشت هاوینگ بیت کوین، مدیریت کمبود و تنظیم عرضه تورمی بیت کوین است. این مکانیسم توسط ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، بنیانگذار بیت کوین، در کد این ارز دیجیتال گنجانده شده است.

با نصف شدن پاداش استخراج BTC، این فرآیند به طور موثر سرعت ایجاد بیت کوین‌های جدید را کاهش می‌دهد.

این سیستم تقریبا تا سال ۲۱۴۰ که تمام بیت کوین‌ها استخراج می‌شوند ادامه خواهد داشت.

ماینرهای بزرگ بیت کوین برای این رویداد آماده شده بودند. شرکت Marathon Digital اخیراً اعلام کرده که قصد دارد یک مرکز ماینینگ ۲۰۰ مگاواتی (MW) بیت کوین را در تگزاس به قیمت ۸۷/۳ میلیون دلار خریداری کند.

در همین حین، در دسامبر ۲۰۲۳، شرکت ماینینگ بیت کوین Riot Platforms، رقیب ماراتن دیجیتال، ۶۶،۵۶۰ ریگ ماینینگ را از MicroBT، در یکی از بزرگترین افزایش هش ریت‌ها در تاریخ این شرکت خریداری کرد.

استفان کیمل (Stefan Kimmel)، مدیرعامل M2 گفت:

هاوینگ بیت کوین یک اتفاق مهم است که از نظر تاریخی در بازار تغییر ایجاد می‌کند و معمولاً سرآغازی برای یک روند صعودی در ماه‌های بعد است. همانطور که به هاوینگ چهارم نزدیک می‌شدیم، انتظارات افزایش یافت و پیش‌بینی یک سیر صعودی ادامه‌دار و حتی شده اندکی آرام‌تر را داشتیم.

علیرغم پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت برای نوسانات قیمتی در جامعه کریپتو، سرمایه‌گذاران در مورد پتانسیل بلندمدت قیمت بیت‌ کوین خوش‌بین باقی مانده‌اند.

تیم دریپر (Tim Draper)، سرمایه‌گذار میلیاردر، معتقد است که هاوینگ به افزایش قیمت بیت کوین تا «۲۵۰ هزار دلار یا بیشتر» کمک می‌کند. وی بر این پیش‌بینی خود به‌طور مداوم، به ویژه در سال ۲۰۲۲ تایید کرده است.

ساده‌ترین دلیل برای افزایش قیمت بیت‌ کوین پس از هاوینگ این است که عرضه کاهش می‌یابد و با ادامه فشار بر تقاضا، قیمت به طور طبیعی در بازار آزاد افزایش پیدا می‌کند.

در ضمن، هربرت سیم (Herbert Sim) با نام مستعار «مرد بیت کوینی» گفت که در حال حاضر عناصر دیگری نیز در هنگام گمانه‌زنی بر سر قیمت بیت کوین نقش دارند.

او با بیان اینکه تایید ETF اسپات بیت کوین در هنگ کنگ نیز به طور بالقوه تاثیر زیادی بر قیمت خواهد داشت، اعلام کرد:

هاوینگ تنها چیزی نیست که باید در پرایس اکشن بیت کوین به آن توجه کنیم.

سیم گفت:

بانک‌های بزرگ چین همگی باید خودشان شروع به خرید بیت کوین کنند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...