اخبار ارز دیجیتال

۱۹ روز تا هاوینگ؛ عملکرد بیت کوین در چرخه‌های قبلی چگونه بود؟

۱۹ روز تا هاوینگ؛ عملکرد بیت کوین در چرخه‌های قبلی چگونه بود؟

بازار کریپتو فعلاً در وضعیت رنجی به سر می‌برد و تا چهارمین هاوینگ بیت کوین تنها ۱۹ روز دیگر باقی مانده است. اما در دو هاوینگ قبلی شاهد چه اتفاقاتی بودیم؟

این رویداد که نرخ انتشار بیت کوین‌های جدید را از ۶/۲۵ BTC به ۳/۱۲۵ BTC در هر بلوک کاهش می‌دهد، از لحاظ تاریخی با حرکت صعودی بی‌سابقه‌ای توسط این ارز دیجیتال در اواخر همان سال دنبال می‌شود.

اما به نظر می‌رسد معامله‌گران در مورد اینکه طی هاوینگ بعدی چه خواهد شد، اطمینان ندارند و قیمت بیت کوین در ۱۴ روز گذشته تنها ۲/۶ درصد افزایش یافته است. با این حال، به گفته CoinGecko، بیت کوین بیشتر سود حاصل از رکوردشکنی تاریخی خود پس از راه‌اندازی ETF‌ های اسپات طی ماه ژانویه را در بالاترین سطح حفظ کرده است.

هاوینگ سوم بیت کوین

در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۲۰، ۱۹ روز قبل از آخرین هاوینگ بیت کوین، این ارز دیجیتال پیشرو با قیمت ۶۸۴۲ دلار معامله می‌شد و بازار پس از رسیدن قیمت بین ۶۴۲۰ تا ۷۳۴۰ دلار در ماه آوریل ۲۰۲۰ در سطوح متوسطی قرار گرفت.

بیت کوین در عرض ۱۷ روز ۴۴ درصد رشد کرد و در تاریخ ۹ می به بالاترین سطح آن سال خود یعنی ۹۸۲۲ دلار رسید. اما فروشندگان فرصت‌طلب طی سومین هاوینگ بیت کوین در تاریخ ۱۱ می ۲۰۲۰ قیمت BTC را به ۸۷۵۲ دلار بازگرداندند‌. بیت کوین سپس در روز بعد به قیمت ۸۶۰۰ دلار کاهش یافت و از آن زمان هرگز در سطوح پایین‌تری معامله نشده است.

پرایس اکشن BTC/USD در سال ۲۰۲۰
پرایس اکشن BTC/USD در سال ۲۰۲۰

با این حال، مومنتوم صعودی بیت کوین حول هاوینگ سوم تحت شرایط اقتصادی کلان بسیار متفاوتی رخ داد، به طوری که ارزهای دیجیتال تنها یک ماه قبل از اینکه ایالات متحده وارد وضعیت اضطراری ملی شود و در پاسخ به همه‌گیری کووید-۱۹ طی ماه مارس ۲۰۲۰، ممنوعیت سفر مسافران را اعمال کند، پا به پای بازارهای اصلی پولبک شدیدی را متحمل شدند.

بیت کوین در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۰ به طور ناگهانی به پایین‌ترین سطح ۱۱ ماهه خود یعنی ۵۰۳۰ دلار سقوط کرد و در کمتر از پنج هفته ۵۱ درصد کاهش قیمت داشت. بیت کوین افت قیمت قابل‌توجهی را تجربه کرد و باعث شد که پیش از هاوینگ قبلی، آماده بازگشت مجدد باشد. پس از آن، بیت کوین طی هفت ماه به رکوردهای قیمتی جدیدی رسید. این حرکت صعودی برخلاف آخرین هاوینگ BTC بود که طی آن شاهد پنج ماه حرکت صعودی قدرتمند و ثبت رکوردهای بالاتری بودیم.

هاوینگ دوم

در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۱۶، ۱۹ روز قبل از هاوینگ دوم، بازار شروع به اصلاح از سقف قبل از هاوینگ خود کرد. بیت کوین پس از یک افت قیمت ۴ درصدی در عرض ۲۴ ساعت به قیمت ۷۳۴ دلار رسید، در حالی که طی روز قبل شاهد رالی ۶۶ درصدی بیت کوین در عرض چهار هفته بودیم.

قیمت بیت کوین قبل از اینکه در تاریخ ۲ آگوست به کف ۵۱۷ دلاری خود سقوط کند که شامل کاهش ۲۹/۵ درصدی نسبت به ۲۰ ژوئن ۲۰۲۰ و اصلاح ۲۱ درصدی از هاوینگ می‌شد، تا هاوینگ دوم در تاریخ ۹ جولای ۲۰۱۶، ۱۱ درصد کاهش یافته بود. بیت کوین در فوریه ۲۰۱۷، هفت ماه پس از هاوینگ دوم، رکوردهای تاریخی جدیدی را ثبت کرد.

پرایس اکشن BTC/USD در سال ۲۰۱۶
پرایس اکشن BTC/USD در سال ۲۰۱۶

با توجه به افزایش ۲۳،۳۰۰ درصدی مارکت کپ ترکیبی ارزهای دیجیتال از حدود ۱۲ میلیارد دلار در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۱۶، بازار امروزی دارایی‌های دیجیتال از نظر اندازه و پذیرش تقریباً غیرقابل درک است.

با این حال، چرخه ۲۰۱۶ بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال از چیزی به نام پولبک پس از هاوینگ و در پی یک حرکت صعودی پایدار مصون نیست.

برخی تحلیلگران استدلال می‌کنند که آغاز به کار ETF‌ های اسپات در ایالات متحده، ریتم چرخه چهار ساله بیت کوین را مختل کرده و چنین چیزی از ثبت رکوردهای اخیر بیت کوین نیز مشهود است. با این حال، به گفته عده‌ای دیگر از کارشناسان، میلیاردها دلار سرمایه‌ای که به ETF‌ های بیت‌ کوین سرازیر می‌شود، تأثیر کاهش تورم هاوینگ را تشدید می‌کند و می‌تواند آن را تحت‌الشعاع قرار دهد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...