اخبار ارز دیجیتال

هاوینگ بیت کوین چگونه صنعت ماینینگ را متحول خواهد کرد؟

هاوینگ بیت کوین چگونه صنعت ماینینگ را متحول خواهد کرد؟

چهارمین هاوینگ بیت کوین دیروز با موفقیت انجام شد تا بازار ارزهای دیجیتال، بار دیگری شاهد این اتفاق مهم در تاریخ خود باشد. این موضوع نه فقط برای بیت کوین، بلکه برای تمامی بازار اهمیت بسیار زیادی دارد و طیف وسیعی از معامله‌گران، این اتفاق را زمان مناسبی برای خرید بیت کوین می‌دانند. اما هاوینگ بیت کوین نه فقط در نوسانات قیمتی، بلکه در عرصه ماینینگ هم تاثیرات زیادی دارد و اثرات آن می‌تواند باعث ایجاد تغییرات زیادی در این صنعت شود.

بر اساس این اتفاق، پاداش استخراج بیت کوین نصف خواهد شد. با انجام شدن آخرین هاوینگ بیت کوین، پاداش استخراج از 6.25 واحد بیت کوین، به 3.125 بیت کوین به ازای هر بلاک کاهش یافته است تا رقابت استخراج‌کنندگان این ارز، وارد مرحله جدیدی شود.

البته هاوینگ بیت کوین همواره برای سرمایه‌گذاران اتفاقی خوشایند و راضی کننده است؛ اما داستان برای ماینرها کاملا متفاوت است زیرا این گروه از افراد باید هزینه بیشتری برای استخراج بیت کوین بپردازند و یا باید کاملا دستگاه‌های خود را به علت افزایش هزینه‌های استخراج خاموش کنند.

در پی این اتفاق، ماینرهای بیت کوین باید به دنبال کاهش هزینه‌های استخراج باشند تا حداکثر بازدهی را بدست آورند. در نتیجه رقابت برای یافتن انرژی‌های مقرون به صرفه و همچنین دستگاه‌های با توان محاسباتی بالا افزایش خواهد یافت. این تغییرات ممکن است اثرات بسیار زیادی در عرضه بیت کوین و همچنین نحوه استخراج آن باشد.

الخاندرو دلاتوره، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت ماینینگ Demand در این مورد می‌گوید:

هاوینگ بیت کوین، همه موارد مربوط به استخراج آن را غیر قابل پیش‌بینی و متزلزل می‌کند. این اتفاق می‌تواند زمان مناسبی برای ورود افراد جدید به این حوزه باشد اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که ناخواسته، بسیاری از افراد فعال در این صنعت نیز حذف خواهند شد و جنگ برای بقا میان استخراج‌کنندگان، به حداکثر خود خواهد رسید.

او در پاسخ به این سوال که آیا این صنعت برای هاوینگ بیت کوین آماده است یا خیر افزود:
افزایش نرخ هش ریت جهانی، به خوبی نشان‌دهنده سازگار شدن ماینرها با نصف شدن پاداش استخراج است و این گروه به خوبی می‌دانند برای ادامه فعالیت خود، راهی به جز ارتقا تجهیزات و کاهش حداکثری هزینه‌ها ندارند.

مهاجرت استخراج کنندگان به علت هاوینگ

کاهش پاداش استخراج و به دنبال آن افزایش هزینه‌ها، می‌تواند باعث مهاجرت ماینرها به کشورهای دارای برق ارزان‌تر شود. در حال حاضر ایالات متحده آمریکا بیشترین تاثیر در نرخ هش ریت در دنیا را در اختیار دارد. تصویر زیر، توزیع قدرت هشینگ جهانی در هر کشور را نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا با 38 درصد، در صدر این لیست قرار دارد.

توزیع جهانی قدرت هشینگ

به عنوان مثال، برخی کشورها مانند ایتالیا، گزینه‌های جذابی برای استخراج بیت کوین نیستند. هزینه استخراج یک واحد بیت کوین در این کشور، معادل قیمت یک لامبورگینی است! الخاندرو دلاتوره معتقد است بعد از هاوینگ، برخی کشورهای خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین، می‌توانند گزینه‌های بسیار مناسبی برای استخراج بیت کوین در بلند مدت باشند.

دلاتوره می‌گوید هاوینگ بیت کوین علاوه بر تاثیرگذاری بر هزینه‌های استخراج و تورم‌زدایی در بیت کوین، تاثیر زیادی در تمرکز زدایی جهانی دارد زیرا هر چقدر سختی و هزینه‌های استخراج این ارز افزایش یابد، افراد بیشتری به این حوزه وارد می‌شوند و قدرت ماینرهای قدیمی و تاثیر آنان در بازار، کاهش میابد.

حال باید دید واکنش استخراج‌کنندگان بیت کوین به چهارمین هاوینگ این ارز چگونه خواهد بود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...