اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین تا ۵ سال آینده چه قیمتی دارد؟

بیت کوین تا ۵ سال آینده چه قیمتی دارد؟

بیت کوین از زمان ظهور خود در سال ۲۰۰۹ تا به امروز، از مقداری پول اینترنتی مبهم به یک دارایی قانونی تبدیل شده که حتی وال استریت نیز آن را پذیرفته است. سفر این ارز دیجیتال در تاریخ مثال‌زدنی بوده، اما واقعیت این است که بیت کوین شاید تازه در ابتدای مسیر خود قرار داشته باشد.

اگر بزرگترین ارز دیجیتال جهان مسیر انقلابی خود را حفظ کند، واقعاً نمی‌توان گفت که تا کجا پیش‌روی خواهد کرد. در این مطلب مسیر حرکت بیت کوین طی پنج سال آینده را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نگاهی به پنج سال گذشته بیت کوین

قبل از گمانه‌پردازی در مورد اینکه قیمت بیت کوین ممکن است طی پنج سال آینده در چه سطحی باشد، بهتر است کمی در مورد سفر پر فراز و نشیب آن در نیم دهه گذشته تامل کنیم. در سال ۲۰۱۹، بیت کوین در حدود ۵ هزار دلار ارزش‌گذاری می‌شد و پس از رسیدن به سقف قیمتی نزدیک به ۲۰ هزار دلار در بازاری که بسیاری آن را اولین بازار گاوی گسترده بیت کوین در نظر می‌گیرند، در زمستان بی‌رحم رمزارزها تثبیت شد. پس از چند سال شتاب‌گیری، ریکاوری تدریجی بیت کوین به ثمر نشست و در سال ۲۰۲۰ رشد دوباره خود را آغاز کرد.

در پس‌زمینه محرک‌های پولی بی‌سابقه و شک و تردیدهای گسترده اقتصادی در سطح جهان به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، بیت‌ کوین تقاضای فزاینده‌ای را تجربه کرد. سومین رویداد هاوینگ بیت کوین در ماه می ۲۰۲۰، کاهش نرخ رشد عرضه BTC به حدود ۱/۷ درصد، همزمان با دوره افزایش نقدینگی در بازارهای سنتی، یک محیط ایده‌آل را برای رشد دارایی‌های جایگزین مانند ارزهای دیجیتال ایجاد کرده بود. با کاهش ارزش ارزهای فیات، بیت کوین به عنوان یک محافظ برجسته در برابر فشارهای تورمی و سیاست‌های پولی ظاهر شد.

همانطور که روز به روز ماهیت منحصر به فرد، غیرمتمرکز و متناهی بیت کوین به طور گسترده‌ای توسط مردم درک می‌شد، سال ۲۰۲۱ آغاز گردید و زمینه‌ای را برای جهش تاریخی بیت کوین فراهم کرد که با افزایش ۱۳۰ درصدی قیمت این ارز دیجیتال به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی نزدیک به ۶۹ هزار دلار همراه شد. این رشد تصاعدی، قیمت بیت کوین را به سمت پذیرش در جریان اصلی سوق داد زیرا شرکت‌های برجسته‌ای مانند تسلا و مایکرواستراتژی (MicroStrategy) تصمیم گرفتند BTC را به ترازنامه خود اضافه کنند. حتی کشورها نیز «استاندارد بیت کوین» را دنبال می‌کردند و در نهایت السالوادور، کشوری در آمریکای مرکزی، بیت کوین را به عنوان ارز قانونی خود معرفی کرد.

در این راه دستاوردهای دیگری هم محقق شد اما سال ۲۰۲۱ برای بیت کوین پر از نقاط عطف مهم بود و احتمالاً به عنوان یکی از متحول‌کننده‌ترین سال‌ها برای ارتقای جایگاه بیت کوین به عنوان یک دارایی بادوام و تقویت وضعیت آن در قالب یک نیروی محرک در امور مالی جهانی در نظر گرفته می‌شود.

پنج سال آینده

همانطور که پنج سال گذشته برای بیت کوین چشمگیر بوده، پنج سال آینده نیز نوید روزهای بزرگتری را می‌دهد. با معرفی و موفقیت صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده، این ارز دیجیتال جایگاه خود را به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری مستحکم کرده، وجهه خود را تحت عنوان یک ارز دیجیتال خاص تغییر داده و به یک عنصر اصلی در سبد سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.

ادغام بیت کوین با امور مالی سنتی احتمالاً سرمایه قابل‌توجهی را از سوی سرمایه‌گذاران وال استریت به بازار جذب می‌کند، باعث پذیرش بیشتر BTC می‌شود و به طور بالقوه الهام‌بخش سایر کشورها و شرکت‌ها خواهد بود تا مسیر اولین‌هایی مانند مایکرواستراتژی و السالوادور را دنبال کنند.

اما جذاب‌تر از همه برای سرمایه‌گذاران، پتانسیل قیمت بیت کوین در آینده است. در حالی که گمانه‌پردازی ذاتاً چیزی را به صورت قطعی مشخص نمی‌کند، اما می‌توانیم با تجزیه و تحلیل روندهای فعلی و پیش‌بینی رویدادهای آینده حدس‌های دقیقی بزنیم.

مثلاً هاوینگ را در نظر بگیرید. با توجه به کد منبع باز بیت کوین، ما می‌دانیم که پس از هاوینگ بعدی در اواخر این ماه، پنجمین رویداد در سال ۲۰۲۸ رخ خواهد داد. زمانی که از هاوینگ پنجم هم عبور کنیم، رشد عرضه بیت کوین به کمتر از ۰/۵ درصد کاهش پیدا می‌کند و این می‌تواند یک کاتالیزور برای رشد بیت کوین باشد. اگر تقاضا به سیر صعودی بلندمدت خود ادامه دهد، افزایش قیمت BTC در پیش است.

هنگامی که این عوامل را در نظر بگیریم، به پیش‌بینی‌‌هایی از سوی چهره‌های مهم بازار مانند کتی وود (Cathie Wood)، مدیر اجرایی ARK Invest می‌رسیم که قیمت یک میلیون دلاری را برای بیت‌ کوین تا قبل از سال ۲۰۳۰ تخمین زده است. هر چقدر هم که این رقم جسورانه به نظر برسد، به خاطر داشته باشید که بیت کوین در طول تاریخ خود همواره انتظارات را زیر پا گذاشته است.

اگرچه پیش‌بینی قیمت دقیق بیت کوین در پنج سال آینده غیرممکن است، اما یک چیز تقریباً قطعی به نظر می‌رسد: ارزش این ارز دیجیتال روز به روز در حال افزایش است. همانطور که بانک‌های مرکزی به تحقیر ارزهای تحت نظارت خود ادامه می‌دهند، ویژگی‌های منحصر به فرد بیت کوین بیش از پیش آشکار می‌شوند. دست یافتن به یک قیمت شش رقمی برای بیت کوین در این بازار صعودی تقریباً اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد، اما BTC پتانسیل نامحدودی برای رشد دارد. بدرود تا سال ۲۰۲۹.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...