اخبار ارز دیجیتال

نرخ تورم بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود رسید

نرخ تورم بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود رسید

نرخ تورم بیت کوین تنها چند روز پس از تکمیل چهارمین هاوینگ این ارز دیجیتال به نقطه عطف جدیدی رسیده و حالا در پایین‌ترین سطح خود یعنی حدود ۱/۷۴ درصد قرار دارد.

با توجه به استخراج ۹۳/۴ درصد از تمامی بیت کوین‌ها، یعنی ۱۹/۶ میلیون بیت کوین از ۲۱ میلیون بیت کوین موجود، پیش‌بینی می‌شود که فاکتوری مثل کمبود BTC تقاضا برای آن را بیشتر کند و به طور بالقوه باعث افزایش قیمت بیت کوین شود.

ارزهای فیات به دلیل کنترل‌ دولت‌ها و سیاست‌های اقتصادی، نرخ تورم بالاتری را نسبت به ارزهای دیجیتال تجربه می‌کنند.

در سال ۲۰۲۳، کشورهایی مانند آرژانتین با نرخ تورم بسیار بالایی مواجه شدند. تورم آرژانتین بر اساس داده‌های Inflation Data به ۱۶۱ درصد رسید.

اتحادیه اروپا سطوح نرمال‌تری از تورم را گزارش کرد، به طوری که نرخ تورم سالانه منطقه یورو در دسامبر ۲۰۲۳ به ۲/۹ درصد رسید.

با این وجود، انتظار می‌رود که رویداد هاوینگ اخیر بیت کوین نرخ تورم آن را همچنان کاهش دهد و بر کمیاب بودن و رفتار سرمایه‌گذاران آن تأثیر بگذارد.

این امر نشان می‌دهد که هر هاوینگ، با نصف کردن پاداش استخراج بلوک‌های جدید برای ماینرها، به دلیل کاهش رشد عرضه، تمایل خریداران به خرید بیت کوین را بیشتر می‌کند.

قیمت بیت کوین پس از هر هاوینگ به طور متوسط ۳۲۳۰ درصد افزایش یافته است

بر اساس گزارش CoinGecko، داده‌های تاریخی از روند رشد انفجاری قیمت بیت کوین پس از هر هاوینگ خبر می‌دهند.

پس از هاوینگ اول در سال ۲۰۱۲، قیمت بیت کوین ۸۸۵۸ درصد افزایش یافت.

اگرچه در هاوینگ‌های بعدی شاهد کاهش این بازدهی بودیم – به ترتیب با افزایش ۲۹۴ و ۵۴۰ درصدی – الگوی افزایش قیمت پس از هاوینگ کاملاً مشهود است.

هاوینگ‌ها نه تنها بر بیت کوین تأثیر می‌گذارند، بلکه در سایر ارزهای دیجیتال برتر مانند اتریوم نیز نقش دارند، اگرچه تأثیرات آن در رمزارزی مثل اتر به دلیل مکانیسم‌های عرضه متفاوت است.

تکمیل چهارمین هاوینگ بیت کوین، جامعه ارزهای دیجیتال را در مورد تحرکات بازار در کوتاه‌مدت به فکر فرو برده است.

Bitwise اخیراً گفته که یکماه پس از هاوینگ معمولاً شاهد کاهش جزئی قیمت هستیم، اما طی یک سال بعد اغلب رشد تصاعدی قیمت رقم می‌خورد.

این شرکت مدیریت دارایی خاطرنشان کرد که پس از هاوینگ سال ۲۰۱۲، بیت کوین طی یک ماه پس از هاوینگ رشد ناچیز ۹ درصدی را تجربه کرد، اما در عرض یک سال بعد از هاوینگ ۸۸۳۹ درصد رشد داشت.

الگوهای مشابهی پس از هاوینگ سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نیز مشاهده شده و قیمت بیت کوین در سال بعد از هر هاوینگ به طرز قابل‌توجهی افزایش یافته است.

مارکت کپ بیت کوین قبل و بعد از هاوینگ

نوسانات مارکت کپ بیت کوین حول هاوینگ، دیدگاه جالبی را در مورد رفتار مصرف‌کننده در زمان وقوع این اتفاقات مهم ارائه می‌دهد.

مارکت کپ بیت کوین در هنگام هاوینگ اول برابر با ۱۲۳/۳ میلیون دلار بود و کمی پس از این رویداد به ۹۴۷/۷ میلیون دلار افزایش یافت.

چنین چیزی را در هاوینگ‌های بعدی نیز مشاهده کردیم و ارزش بازار بیت کوین تغییرات زیادی را پشت سر گذاشت.

این حرکات نشان‌دهنده تمایل هولدرهای بیت کوین به گمانه‌پردازی و افزایش ریسک‌پذیری خود در زمان وقوع هاوینگ است. سرمایه‌گذاران اغلب ترجیح می‌دهند که دارایی‌های خود را به امید افزایش بیشتر قیمت هولد کنند.

تجزیه و تحلیل دوره‌های قبل و بعد از هاوینگ نشان‌دهنده گرایش زیادی به سمت نگهداری بیت‌ کوین است، زیرا اعتقاد اکثریت جامعه بر این است که با تشدید محدودیت‌های عرضه در آینده و پس از هاوینگ، بیت کوین ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...