اخبار ارز دیجیتال

شاخصی که سیگنال رشد ۱۹۰۰ درصدی بیت کوین را داده بود دوباره فعال شد

شاخصی که سیگنال رشد ۱۹۰۰ درصدی بیت کوین را داده بود دوباره فعال شد

با توجه به داده‌های اوسیلاتور Williams%R، رسیدن بیت کوین به قیمت ۱۸۰ هزار دلار در این چرخه بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده است.

اگر یک سیگنال صعودی دستاوردهای تاریخی خود را تکرار کند، بیت کوین می‌تواند شانس زیادی برای دست یافتن به سطح ۱۸۰ هزار دلار داشته باشد.

کالب فرانزن (Caleb Franzen)، بنیانگذار Cubic Analytics، در پست X خود به تاریخ ۱ مارس، اظهار داشت که بازدهی قیمت بیت کوین در این چرخه می‌تواند به ۲۶۰ درصد از سطوح فعلی برسد.

این تحلیلگر به سیگنال بسیار نادر اوسیلاتور Williams%R توجه می‌کند

بیت کوین تنها در ماه فوریه بیش از ۴۳ درصد به ارزش خود افزوده، اما یکی از معیارهای بلندمدت قیمت بیت کوین در حال حاضر به سطوح بسیار بالاتری اشاره دارد.

فرانزن با تجزیه و تحلیل اوسیلاتور Williams%R در بازه‌های زمانی سه ساله، از یک سیگنال صعودی نادر خبر داده که برای چهارمین بار فعال شده است.

او به طور خلاصه گفت:

بیت‌ کوین به تازگی بالاترین کلوز ماهانه خود را از ۲۱ اکتبر به ثبت رسانده، اما وضعیت حتی بهتر و صعودی‌تر هم می‌شود… اوسیلاتور ۳۶ ماهه Williams%R برای چهارمین بار در تاریخ بالاتر از سطح اشباع خرید بسته شد.

اوسیلاتور Williams%R برای سنجش قدرت روند بیت کوین استفاده می‌شود. همانطور که پیش از این گزارش داده بودیم، فرانزن می‌گوید که این ابزار در ترسیم شروع ریکاوری بیت کوین از پایین‌ترین سطح بازار نزولی سال ۲۰۲۲ ضروری است.

در آن زمان، تایم فریم ۱۲ ماهه از اهمیت بالایی برخوردار بود. اما اکنون، یک اتفاق حتی غیر معمول‌تر در حال رخ دادن است – اوسیلاتور ۳۶ ماهه Williams%R به سمت منطقه «اشباع خرید»، بالای منفی ۲۰ حرکت می‌کند.

فرانزن ادامه داد:

من همیشه این را می‌گویم و باز هم تکرار می‌کنم: سیگنال‌های اشباع خرید این اوسیلاتور به شکل فوق‌العاده‌ای صعودی هستند و باید به عنوان سیگنال‌های مومنتوم قیمت در نظر گرفته شوند، نه سیگنال‌هایی عادی.

سیگنال‌های قبلی Williams%R در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ ظاهر شدند و همه آن‌ سال‌ها سرآغازی برای یک بازار صعودی بودند.

در حالی که بازدهی این سیگنال در طول هر چرخه کاهش یافته – از ۱۹۰۰ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۲۶۰ درصد در سال ۲۰۲۰ – اما همان ۲۶۰ درصد هم باعث رسیدن قیمت BTC به ۱۸۰ هزار دلار می‌شود.

فرانزن با این وجود اذعان کرد که حتی این رویدادهای غیرعادی نیز نباید به عنوان تضمینی برای عملکرد آینده قیمت در نظر گرفته شوند.

او توضیح داد:

همان تحلیلی که من برای سیگنال‌های ۱۲ ماهه و ۲۴ ماهه Williams%R به اشتراک گذاشتم، کاملاً کار کرده است. با این حال، این امر چیزی را تضمین نمی‌کند، بلکه تنها به ما می‌گوید که شرکت‌کنندگان در بازار در گذشته چگونه رفتار کرده‌اند و چه زمانی رفتار سرمایه‌گذاران از منظر آماری مشابه یکدیگر بوده است.
این سیگنال بدون شک باعث افزایش قیمت می‌شود، اما باید آن را صرفاً به‌ عنوان یک تقویت‌کننده برای انتظارات صعودی در نظر بگیریم، نه اینکه به طور قطعی روند آتی بیت کوین را برای خود تعیین کنیم.
نمودار BTC/USD با اوسیلاتور ۳۶ ماهه Williams%R
نمودار BTC/USD با اوسیلاتور ۳۶ ماهه Williams%R

RSI روند صعودی خود را به تایم فریم‌های ماهانه گسترش می‌دهد

اندیکاتور دیگری که معمولاً در سریع‌ترین مراحل بازارهای صعودی در سطوح «اشباع خرید» باقی می‌ماند، شاخص قدرت نسبی (RSI) است.

نمودار ۱ هفته‌ای BTC/USD با RSI
نمودار ۱ هفته‌ای BTC/USD با RSI

داده‌های TradingView تأیید می‌کنند که در تایم فریم روزانه، RSI کاملاً در سطوح اشباع خرید قرار دارد و برای مدت کوتاهی در تاریخ ۲۸ فوریه از سطح ۸۰/۱۰۰ هم عبور کرده است.

در اواخر ماه دسامبر، RSI روزانه تحت نوعی تنظیم مجدد قرار گرفت که قبل از حرکت صعودی اولیه بیت کوین بعد از معرفی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده انجام شده است.

علاوه بر این، وضعیت در تایم فریم ماهانه حتی خوش‌بینانه‌تر به نظر می‌رسد، زیرا RSI به تازگی وارد منطقه اشباع خرید شده است.

نمودار ۱ ماهه BTC/USD با RSI
نمودار ۱ ماهه BTC/USD با RSI

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...