اخبار ارز دیجیتال

وضعیت ماینرهای بیت کوین در آینده چگونه خواهد بود؟ ورشکستگی یا ارتقاء تسهیلات؟

وضعیت ماینرهای بیت کوین در آینده چگونه خواهد بود؟ ورشکستگی یا ارتقاء تسهیلات؟

آشر جنوت (Asher Gennot)، مدیرعامل شرکت Hut 8 می‌گوید که در سال‌های آینده تعداد شرکت‌های استخراج بیت کوین (BTC) بسیار کمتری نسبت به سال ۲۰۲۲ ورشکست خواهند شد.

جنوت در مصاحبه‌ای با بلومبرگ مورخ ۳ آوریل گفت که علت اصلی ورشکستگی این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۲ اهرم بیش از حد آنها و عدم آمادگی برای افزایش هزینه‌های انرژی بوده است.

جنوت گفت:

بسیاری از ورشکستگی‌ها در حوزه ماینینگ و دارایی‌های فرسوده به سطوح بالای اهرم‌ها در سال ۲۰۲۱ نسبت داده می‌شد.
بسیاری از شرکت‌ها با اهرم رشد کردند و در سال ۲۰۲۲ که قیمت بیت‌ کوین کاهش و قیمت انرژی افزایش یافت، این بدهی دیگر قابل پرداخت نبود.

Compute North ،‌Celsius Mining و Core Scientific – که دوباره در نزدک لیست شده‌اند – از جمله چندین ماینر بیت کوین بودند که در زمستان کریپتو سال ۲۰۲۲ اعلام ورشکستگی کردند.

با این حال، جنوت گفت که از آن زمان، ماینرهای بیت کوین معمولاً به اهرم کمتر و حجم بالاتری از سرمایه بدون بدهی از بازارهای سهام برای رشد کسب و کار خود متکی بوده‌اند.

جنوت انتظار دارد که شاهد افزایش ادغام و اکتساب (M&A) ماینرهای بیت‌ کوین در مقیاس کوچک‌تر باشیم، چیزی که او پیش‌بینی می‌کند به کاهش این دست از ورشکستگی‌ها منجر شود.

جنوت توضیح داد که بیت کوین احتمالاً باید دوباره به قیمت ۳۰ هزار یا ۴۰ هزار دلار برسد تا مقدار قابل‌توجهی از فعالیت‌های M&A آشکار شوند.

هاوینگ بیت کوین در حال حاضر برای تاریخ ۲۰ آوریل برنامه‌ریزی شده، یعنی زمانی که این ارز دیجیتال به بلوک ۸۴۰ هزار برسد. این رویداد پاداش ماینرها را از ۶/۲۵ بیت کوین (۴۱۲ هزار دلار) به ۳/۱۲۵ بیت کوین (۲۱۱ هزار دلار) با توجه به قیمت‌های فعلی کاهش می‌دهد.

جنوت افزود که در پی هاوینگ، سرمایه‌گذاران به سمت «اپراتورهای بزرگی که کمترین هزینه نهایی تولید را دارند» سرازیر خواهند شد.

مدیرعامل Hut گفت که در دسامبر گذشته، زمانی که شرکت بیت کوین ایالات متحده (USBTC) را تأسیس و آن را با شرکت ماینینگ Hut 8 طی یک ادغام سهام کلی ترکیب کرد، اقدام مشابهی را انجام داده است.

این شرکت ترکیبی اکنون با نام Hut 8 Corp در میامی فلوریدا ثبت شده که بیش از ۹۱۰۰ بیت کوین به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار در ترازنامه خود دارد.

بیت کوین در حال حاضر ۶۶ هزار دلار قیمت دارد و ۱۷ روز دیگر به رویداد هاوینگ خود می‌رسد.

تغییرات قیمت بیت کوین در ۷ روز گذشته
تغییرات قیمت بیت کوین در ۷ روز گذشته

از نظر تاریخی، بیت کوین تقریباً ۶ تا ۱۲ ماه پس از رویداد هاوینگ، رکوردهای قیمتی جدیدی را برای خود ثبت کرده و این امر سه بار متوالی در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ رخ داده است.

بیت‌ کوین طی هفته‌های اخیر از این روند خارج شده و در تاریخ ۵ مارس، تقریباً ۴۶ روز قبل از هاوینگ، از ATH قبلی خود یعنی ۶۸،۹۹۰ دلار عبور کرد.

بسیاری از کارشناسان صنعت کریپتو به آغاز به کار صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌ کوین در ایالات متحده به‌عنوان عامل اصلی رشد قیمت‌ عجیب و غیرمعمول بیت‌ کوین در ماه‌های اخیر نگاه می‌کنند.

شرکت Bitfarms از ارتقاء ماینینگ ۲۴۰ میلیون دلاری خود خبر داد

با نزدیک شدن به هاوینگ، شرکت‌های استخراج بیت کوین تغییراتی را در فعالیت‌های خود ایجاد می‌کنند که یکی از این شرکت‌ها Bitfarms است.

شرکت استخراج بیت کوین Bitfarms نزدیک به ۲۴۰ میلیون دلار برای ارتقاء تجهیزات استخراج بیت کوین خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد زیرا قصد دارد پس از هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۴ همچنان سودآور باقی بماند.

آماده‌سازی Bitfarms برای هاوینگ بیت کوین حول عملکرد و بهبود سودآوری آن می‌چرخد. جفری لوکاس (Jeffrey Lucas)، مدیر ارشد مالی Bitfarms، در مصاحبه‌ای از تلاش این شرکت برای خرید ۸۸ هزار ماینر بسیار کارآمد بیت کوین خبر داد.

Bitfarms پیش از این ۳۵،۸۸۸ ماینر بیت کوین T21 بیت‌مین (Bitmain) را خریداری کرده بود. گزینه خرید ۲۸ هزار ماینر T21 و خرید ۱۹،۲۸۹ ماینر T21 بیت‌مین، ۳۸۸۸ ماینر S21 بیت‌مین و ۷۴۰ هیدرو ماینر S21 نیز روی میز این شرکت است.

Bitfarms در ماه مارس ۲۰۲۴، تعداد ۲۸۶ بیت کوین را از طریق فرآیند استخراج خود به دست آورد و هش ریت عملیاتی ماهانه آن نیز به ۶/۵ اگزاهش در ثانیه (EH/s) می‌رسید.

در مارس ۲۰۲۳، این شرکت ۴۲۴ بیت کوین را با هش ریت ۴/۸ EH/s استخراج کرده بود که نشان‌دهنده اهمیت افزایش ظرفیت هش ریت برای سودآور ماندن ماینینگ بیت کوین آن است.

داده‌های عملیاتی استخراج بیت کوین Bitfarms
داده‌های عملیاتی استخراج بیت کوین Bitfarms

Bitfarms تقریباً تمام بیت کوین‌هایی که در دو ماه گذشته استخراج کرده بود را فروخته و همچنان به سرمایه‌گذاری مجدد برای رشد ناوگان استخراج خود ادامه می‌دهد. لوکاس پیامدهای ارتقاء این ناوگان را توضیح می‌دهد:

ارتقاء تحول‌آفرین ناوگان استخراج Bitfarms این شرکت را از لحاظ مقیاس و سودآوری در بحبوحه هاوینگ بیت کوین رشد می‌دهد. این یک تغییر سرنوشت‌ساز است که هش ریت ما را سه برابر می‌کند و به ۲۱ EH/s می‌رساند. همچنین با این سرمایه‌گذاری ظرفیت عملیاتی هدف ما ۸۳ درصد رشد می‌کند به ۴۴۰ مگاوات (MW) افزایش می‌یابد و راندمان این ناوگان نیز تا ۴۰ درصد بیشتر شده و به ۲۱ w‌/‌TH می‌رسد.

Bitfarms مبلغ ۶۶ میلیون دلار پول نقد و ۸۰۶ بیت کوین را در خزانه خود نگهداری می‌کند که ارزش آنها به قیمت ۷۰،۴۰۰ دلاری BTC تا تاریخ ۳۱ مارس برابر با ۵۶/۷ میلیون دلار است. مجموع نقدینگی این شرکت نیز در حال حاضر ۱۲۳ میلیون دلار می‌شود.

لوکاس در پایان گفت:

موفقیت برنامه ارتقاء ما بر توانایی اثبات شده Bitfarms در استفاده از مهارت عملیاتی برای دستیابی به عملکرد و سودآوری در این صنعت متکی است.

Giga Energy، ماینر بیت‌ کوین مستقر در تگزاس، اخیراً فعالیت‌های خود را در آرژانتین گسترش داده تا از انرژی هدر رفته ناشی از «آتش زدن گازهای طبیعی» در میادین نفتی این کشور آمریکای جنوبی استفاده کند.

آتش زدن گاز به معنای سوزاندن گازهای طبیعی مرتبط با استخراج نفت است. متان به عنوان بخشی از این فرآیند آزاد می‌شود، سپس Giga آن را به برق تبدیل می‌کند تا به دستگاه‌های استخراج بیت‌ کوین خود انرژی برساند.

با این حال، این شرکت فعلاً انتظار سوددهی ندارد زیرا منتظر واردات تمامی تجهیزات لازم برای گسترش عملیات ماینینگ خود در منطقه است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...