اخبار ارز دیجیتال

به گفته تحلیلگر مطرح، بازگشت قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار بعید است

به گفته تحلیلگر مطرح، بازگشت قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار بعید است

به گفته دیلن لکلر (Dylan LeClair)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین از اواخر فوریه به زیر ۵۰ هزار دلار کاهش پیدا نکرده و بعید به نظر می‌رسد که به زودی به آن سطح بازگردد.

تعداد دفعات رسیدن بیت کوین به سطوح حمایت بالاتر، در کنار عدم وجود رفتارهای معاملاتی ریسکی و پرخطر در بازارهای مشتقات، نشان می‌دهد که بعید است قیمت این ارز دیجیتال در آینده نزدیک تا ۵۰ هزار دلار کاهش یابد.

دیلن لکلر، تحلیلگر ارشد صندوق دارایی‌های دیجیتال UTXO Management طی یک یادداشت تحلیلی در تاریخ ۷ آوریل توضیح داد که اگر بیت کوین به محدوده قیمتی ۷۰ هزار تا ۷۵ هزار دلار بازگردد، فشار قابل‌توجهی بر پوزیشن‌های فروش وارد می‌شود.

او گفت:

همانطور که شاهد تثبیت بازار بودیم، در ادامه تعداد زیادی از پوزیشن‌های شورت بین ۷۰ هزار تا ۷۵ هزار دلار لیکوئید می‌شوند.

بر اساس داده‌های CoinGlass، اگر قیمت بیت کوین به ۷۰ هزار دلار افزایش یابد، تقریباً ۱۷۴/۱۷ میلیون دلار پوزیشن لیکوئید می‌شود.

نقشه لیکوئیدیشن پوزیشن‌های بیت کوین
نقشه لیکوئیدیشن پوزیشن‌های بیت کوین

اگر قیمت BTC به سقف محدوده مورد نظر لکلر یعنی ۷۵ هزار دلار برسد، حدود ۸۳۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های فروش لیکوئید خواهند شد.

این سطح مطرح شده به معنای رشد ۷/۸ درصدی بیت کوین نسبت به قیمت فعلی ۶۹،۳۴۴ دلاری آن است. به همین ترتیب، در تاریخ ۱۵ مارس نیز شاهد ریزش ۷/۵ درصدی بیت کوین بودیم که منجر به لیکوئید شدن ۵۲۵/۲ میلیون دلار از پوزیشن‌ها شد.

لکلر توضیح داد اگرچه کاهش قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار – اصلاح ۲۷ درصدی این ارز دیجیتال نسبت به قیمت فعلی آن در زمان نگارش این خبر – می‌تواند منجر به لیکوئیدیشن قابل‌توجه پوزیشن‌های خرید شود، اما با توجه به تغییرات اخیر قیمت و افزایش سطوح حمایت، چنین چیزی را پیش‌بینی نمی‌کند.

او اظهار داشت:

با وجود اینکه تعداد زیادی از پوزیشن‌های خرید در حدود قیمت ۵۰ هزار دلار لیکوئید می‌شوند و با توجه به تشکیل کف‌های بالاتر در نمودار و فقدان رفتارهای بیش از حد هیجانی و پرریسک در بازارهای مشتقه، در حال حاضر بازگشت به آن سطح بعید به نظر می‌رسد.

او هشدار داد:

البته چنین اصلاحی غیرممکن هم نیست. قیمت بیت کوین آخرین بار در ۱۳ فوریه به زیر ۵۰ هزار دلار رسید و سطح ۴۹،۷۲۵ دلار را لمس کرد.

یک روز قبل از آن یعنی در تاریخ ۱۲ فوریه، بیت کوین به ۵۰ هزار دلار رسید، سطحی که از دسامبر ۲۰۲۱ مشاهده نکرده بودیم.

او با استناد به اقدامات اخیر شرکت مدیریت دارایی جهانی بلک راک (BlackRock) که امیدنامه سرمایه‌گذاری صندوق‌ قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین خود را در تاریخ ۵ آوریل بروزرسانی کرده، این ادعای خود را مورد حمایت قرار داد. بلک راک پنج شرکت بزرگ وال استریت را به لیست شرکای مجاز خود اضافه کرده است.

اعضای جدید عبارتند از؛ ABN AMRO Clearing ،‌Citadel Securities ،‌Citigroup Global Markets ،‌Goldman Sachs و UBS Securities.

معامله‌گران برجسته بازار کریپتو به حدس و گمان خود در مورد قیمت بیت کوین قبل از رویداد هاوینگ ادامه می‌دهند. چهارمین هاوینگ پادشاه ارزهای دیجیتال برای تاریخ ۲۰ آوریل برنامه‌ریزی شده است. این رویداد هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد و پاداش استخراج هر بلوک توسط ماینرها را ۵۰ درصد کمتر می‌کند. این پاداش چند روز دیگر از ۶/۲۵ BTC به ۳/۱۲۵ BTC کاهش می‌یابد.

قیمت بیت کوین از آخرین هاوینگ خود در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۵۸ درصد افزایش یافته است. اگر الگوهای تاریخی دوباره تکرار شوند، قیمت این ارز دیجیتال تا هاوینگ سال ۲۰۲۸ به ۴۳۴،۲۸۰ دلار به ازای هر واحد BTC خواهد رسید، البته اگر قیمت عملکردی مشابه با چرخه فعلی خود داشته باشد.

Rekt Capital، تریدر کریپتو، معتقد است که بیت کوین پتانسیل قابل‌توجهی برای گسترش حرکت صعودی خود در کوتاه‌مدت دارد. او در پستی مورخ ۷ آوریل به ۴۴۳ هزار دنبال‌کننده خود گفت که بازار تقریباً یک سوم از فاز صعودی خود را طی کرده است.

منبع: Rekt Capital
منبع: Rekt Capital

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...