اخبار ارز دیجیتال

به گفته Glassnode، بیت کوین در این چرخه به ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد

به گفته Glassnode، بیت کوین در این چرخه به ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد

به گفته تحلیلگر ارشد Glassnode، هودلرهای بیت کوین و ETF‌های اسپات ایالات متحده، بازار قدرتمندی را برای BTC ایجاد کرده‌اند که به رشد ۴ برابری قیمت این دارایی کمک می‌کند.

به گفته جیمز چک (James Check)، تحلیلگر ارشد گلس نود (Glassnode)، بیت کوین در این چرخه به لطف سال‌ها تلاش هودلرها برای رساندن قیمت به ماه، از ۲۵۰ هزار دلار عبور خواهد کرد.

این تحلیلگر در مصاحبه‌ای با What Bitcoin Did طی روز پنجشنبه گفت که بازار بیت کوین در مقایسه با آخرین باری که قیمت آن به ۶۹ هزار دلار رسیده بود، بسیار قدرتمندتر به نظر می‌رسد.

چرا این چرخه متفاوت است؟ گلس نود پاسخ می‌دهد

به گفته چک، شبکه بیت کوین پس از آغاز به کار ETF‌های بیت کوین بلک راک (BlackRock) و فیدلیتی (Fidelity) طی ماه ژانویه در ایالات متحده، وارد «مرحله توزیع بازار گاوی» شده است. این بدان معناست که هودلرهای متعهد به بیت کوین که دارایی‌های خود را برای بیش از ۱۵۵ روز نگه داشته‌اند، شروع به فروش پوزیشن‌های سودده خود می‌کنند. این روند معمولاً به شناسایی چرخه‌های بیت کوین کمک خواهد کرد.

در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱، این مرحله آغاز شد که مشخصه آن افزایش قابل‌توجه قیمت بیت کوین و عبور آن از رکوردهای قبلی خود طی چند ماه تا یک سال بود. با این حال، به لطف سرمایه عظیمی که به صندوق‌های ETF بیت‌ کوین سرازیر می‌شود، این تحلیلگر معتقد است که چرخه صعودی بیت کوین می‌تواند همچنان و حتی طولانی‌تر از گذشته ادامه یابد.

او گفت:

شرایط برای بیت‌ کوین اکنون واقعاً به جریان‌ سرمایه غیرفعال آن بستگی دارد. مردم می‌خواهند در معرض بیت کوین قرار گیرند، مقداری از سبد خود را به این ارز دیجیتال اختصاص داده‌اند، واقعاً تعداد بیت کوین برای آن‌ها اهمیتی ندارد… تنها چیزی که اهمیت پیدا می‌کند تخصیص حداقل ۱ درصد از سبد به بیت کوین است.

بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری محبوب، از جمله صندوق تخصیص جهانی بلک راک، تاکنون با در نظر گرفتن بخشی از سبد سهامی خود به بیت کوین، خرید BTC از صندوق‌های ETF اسپات را آغاز کرده یا به آن‌ها علاقه نشان داده‌اند. از زمان آغاز به کار ETFها، این صندوق‌ها مجموعا بیش از ۹/۳ میلیارد دلار سرمایه خالص جذب کرده‌اند.

برای ارزیابی سلامت بازار و تقاضای جدید بیت کوین، می‌توانید «ارزش تحقق‌یافته» بیت‌ کوین را بررسی کنید. ارزش تحقق‌یافته یا Realized Cap قیمت کل تمامی کوین‌ها را بر اساس آخرین تراکنش انجام شده نشان می‌دهد.

این معیار که چک آن را «ستون فقرات» تحلیل آنچین خود در نظر می‌گیرد، در ماه‌های اخیر به بالاترین سطح خود رسیده است. این امر مانع از رسیدن کل سودهای تحقق‌‌نیافته شبکه بیت کوین به سطوح ناپایداری در درازمدت شده است.

بیت کوین به سمت ۲۵۰ هزار دلار حرکت می‌کند

با توجه به تقاضای شدید برای بیت کوین، این تحلیلگر گفت که «اگر در این چرخه سطح ۲۵۰ هزار دلار را رد نکنیم، بسیار شگفت‌زده خواهد شد.»

او توضیح داد:

من فکر می‌کنم که آخرین چرخه بازار به دلیل صندوق GBTC گری‌اسکیل (Grayscale) به طور کامل تاثیرگذار نبوده است. به نظر من ما خیلی سریع رشد کردیم. ساختاری که من در این روند صعودی می‌بینم بسیار قوی‌تر است.

هودلرهای بیت کوین به دلیل حفظ دارایی‌های خود که به افزایش قیمت با کاهش عرضه موجود در سال ۲۰۲۳ کمک کرده بودند، توسط چک مورد ستایش قرار گرفتند. از سوی دیگر، بازار شاهد افزایش تقاضا از طریق ETFها بود که به رشد بیشتر قیمت بیت کوین هم کمک کرد.

او گفت:

قیمت بیت کوین به سرعت رشد می‌کند زیرا مردم واقعاً می‌خواهند این ارز دیجیتال را بخرند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...