اخبار ارز دیجیتال

دیروز در بازار کریپتو چه گذشت؟ بیت کوین 69 هزار دلاری از همیشه نزدیک تر است!

دیروز در بازار کریپتو چه گذشت؟ بیت کوین 69 هزار دلاری از همیشه نزدیک تر است!

بیت کوین، پادشاه بازار ارزهای دیجیتال قبل از هاوینگ تمامی خرس‌های بازار را کیش و مات کرد تا بار دیگری قدرت و عظمت خود را به رخ افراد بکشد تا پس از گذشت 10 سال، همچنان با قدرت در جایگاه اولین رمزارز دنیای کریپتوکارنسی باشد. با حرکت دیروز بیت کوین، بسیاری از معامله‌گران انتظار دارند تا قبل از هاوینگ، قله قبلی بیت کوین که در قیمت 69 هزار دلار قرار دارند لمس شود.

قیمت بیت کوین روز قبل افزایشی 10 درصدی را تجربه کرد و به قیمت 62400 رسید تا طوفان خود را تقریبا 50 روز مانده به هاوینگ بعدی و خیلی زودتر از زمانی که معامله‌گران منتظر آن بودند، آغاز کند.

با توجه به اینکه همه فعالان بازار می‌دانند که رشد اصلی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ رخ می‌دهد، اما اتفاقات چند روز اخیر انتظار معامله‌گران از این ارز را افزایش داد. کارشناسان معتقدند به دلیل سرخوشی و احساس بسیار مثبت بازار، بیت کوین توانایی رسیدن به 69 هزار دلار قبل از هاوینگ را دارد.

برایان لجند، مدیرعامل Hectic Labs می‌گوید:

ترس جاماندن از سودهای بازار یا به اصطلاح فومو (FOMO)، به خوبی در بازار مشهود است. سرمایه‌گذاران بیت کوین می‌دانند رشد این ارز در راه است و عرضه تا حد چشم‌گیری کاهش یافته است. شرایط کنونی بازار می‌تواند سود مناسبی را در کوتاه مدت نصیب افراد کند.

در کنار تقاضای معامله‌گران برای خرید بیت کوین، ETF های بیت کوین نیز نقش بسیار مهمی در افزایش قیمت و افزایش تقاضا ایفا کردند. تحلیل‌گر ارشد موسسه تحقیقاتی رایان لی می‌گوید افزایش حجم معاملات و رکوردشکنی صندوق‌های ETF بیت کوین، نشان از امید سرمایه‌گذاران کلان و موسسات مالی به رشد قیمت بیت کوین است.

رکوردشکنی ETF های بیت کوین قبل از هاوینگ

ETF های بیت کوین، با ثبت ورودی 676 میلیون دلاری در یک روز، بالاترین رکورد ورود سرمایه از زمان تاسیس را به ثبت رساندند تا رکورد جدیدی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال ایجاد شود. iShares Bitcoin Trust با جذب سرمایه 612 میلیون دلار در جایگاه اول و Fidelity Wise Origin Bitcoin Fund با 245 میلیون دلار در جایگاه دوم جذب بیشترین سرمایه قرار دارد.

بر خلاف رشد دیروز بیت کوین، صندوق بیت کوین گری اسکیل باز هم خروج سرمایه را تجربه کرد و بیش از 214 میلیون دلار سرمایه از این صندوق خارج شد. این موضوع نشان از علاقه معامله‌گران به بسترهای رسمی معامله بیت کوین است که نشان می‌دهد اعتماد افراد به این ارز دیجیتال، بیشتر شده است.

حجم عظیمی از سرمایه معامله گران از بین رفت!

با افزایش نوسانات بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال، حجم عظیمی از معاملات اهرمی و قراردادی معامله‌گران از بین رفت تا بیشترین میزان لیکوییدی از اوت 2023 رقم بخورد. به دلیل حرکات نوسانی بازار، 800 میلیون دلار از سرمایه معامله‌گران لیکویید شد.

البته فقط نوسانات ناگهانی بازار در این موضوع تاثیر نداشتند؛ دیروز هنگامی که بیت کوین حرکت وحشتناک خود به سمت بالا را آغاز کرد، بسیاری از صرافی‌های بزرگ و کوچک ارز دیجیتال از جمله کوین بیس، با اختلال و قطعی مواجه شدند و کارشناسان معتقدند حجم زیادی از این سرمایه‌های از دست رفته، مربوط به این موضوع است.

عوامل صرافی کوین خیلی زود به این موضوع واکنش نشان دادند و ضمن عذرخواهی از کاربران، اعلام کردند که دارایی آنان محفوظ است و اختلال به وجود آمده به دلیل افزایش حجم تراکنش‌ها و ناتوانی پلتفرم در مدیریت معاملات است.

آیا بیت کوین می‌تواند قبل از هاوینگ به قیمت 69000 دلار برسد؟ هیچ‌کس نمی‌داند!

 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...