اخبار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ سال ۲۰۲۸ به ۴۳۵ هزار دلار می‌رسد!

قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ سال ۲۰۲۸ به ۴۳۵ هزار دلار می‌رسد!

به گفته هائو یانگ (Hao Yang) از صرافی Bybit، در حالی که هاوینگ با چرخه‌های صعودی بیت کوین مرتبط است، اما رشد فعلی قیمت بیت کوین عمدتاً ناشی از جریان ورود سرمایه به ETF اسپات بوده است.

قیمت بیت کوین از زمان آخرین هاوینگ این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ تقریباً ۶۵۰ درصد افزایش یافته است. اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین می‌تواند قبل از هاوینگ سال ۲۰۲۸ به سطح قیمتی ۴۳۵ هزار دلار برسد.

آیا قیمت بیت کوین تا هاوینگ سال ۲۰۲۸ به ۴۳۵ هزار دلار می‌رسد؟

طبق داده‌های TradingView، قیمت بیت کوین از آخرین هاوینگ سال ۲۰۲۰ حدود ۶۵۸ درصد افزایش یافته و در حال حاضر در حدود ۶۶ هزار دلار نوسان دارد.

هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۴ کمتر از سه هفته دیگر اتفاق خواهد افتاد. اگر الگوهای تاریخی تکرار شوند، قیمت فعلی ۶۶ هزار دلار بیت کوین تا هاوینگ سال ۲۰۲۸ به ۴۳۴،۲۸۰ دلار به ازای هر واحد BTC می‌رسد، اما در صورتی که قیمت عملکردی مشابه با چرخه فعلی داشته باشد.

با این وجود، بازدهی رالی‌های پس از هاوینگ بیت کوین در طول این سال‌ها کاهش یافته است. تا قبل از هاوینگ اول در سال ۲۰۱۲، قیمت بیت کوین از تقریباً صفر دلار به ۱۲/۵۰ دلار افزایش یافت، یعنی یک رشد بیش از ۱۲،۴۰۰ درصدی را تجربه کرد. قیمت بیت کوین با یک جهش ۵۲۰۰ درصدی تا هاوینگ سال ۲۰۱۶ به ۶۵۰ دلار و با ۱۲۰۰ درصد رشد تا هاوینگ سال ۲۰۲۰ به ۸۵۰۰ دلار رسید.

بنابراین، میانگین بازدهی رالی‌های قیمت بیت کوین با ۴۵ درصد کاهش در هر چرخه به ۶۵۸ درصد فعلی رسیده است. اگر این روند کاهشی بازده قیمت تکرار شود، بیت کوین در چرخه بعدی خود یک رشد ۳۶۰ درصدی را به همراه خواهد داشت و در نتیجه قیمت بیت کوین در هاوینگ سال ۲۰۲۸ تقریباً ۳۰۳،۶۰۰ دلار خواهد بود.

هاوینگ بیت کوین یا ETF‌ها، کدام یک تاثیر بیشتری دارند؟

هائو یانگ (Hao Yang)، رئیس بخش محصولات مالی صرافی Bybit گفت که افزایش اخیر قیمت بیت‌ کوین به هاوینگ آتی آن ارتباطی ندارد و عمدتاً به جریان‌ ورود سرمایه به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات آن نسبت داده می‌شود:

با توجه به هاوینگ و روندهای قیمت از دیدگاه کمّی بسیار دقیق، شواهدی وجود ندارد که از همبستگی مثبت بین رویداد هاوینگ و قیمت بیت کوین حمایت کند. اما تاریخ را می‌توان به طرق مختلف تفسیر کرد. من تا سال ۲۰۲۸ به رقم ۴۳۵ هزار دلار بسیار امید دارم، اما زیاد روی خرید بیت کوین برای رسیدن به این هدف قیمتی هزینه نمی‌کنم.

بر اساس گزارش تحقیقی ۲۶ فوریه اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر بلومبرگ، اگر ETF‌های بیت کوین از ETFهای طلا پیشی بگیرند، دست یافتن به قیمت شش رقمی بیت کوین حتی محتمل‌تر هم به نظر می‌رسد.

نمودار قیمت بیت کوین و طلا طی پنج سال گذشته
نمودار قیمت بیت کوین و طلا طی پنج سال گذشته

به اعتقاد سم واترز (Sam Wouters)، رئیس بخش مخاطبان River، صندوق‌های ETF بیت کوین با سرعتی بسیار سریع‌تر از ETFهای طلا از زمان ظهورشان در سال ۲۰۰۴ رشد می‌کنند. در واقع، بیت کوین با سرعت پنج برابری نسبت به قیمت طلا رشد می‌کند. او طی پستی در تاریخ ۲۹ مارس نوشت:

‌بیت کوین اساساً در مسیری حرکت می‌کند که منعکس‌کننده وضعیت پیشین طلاست، اما سرعت حرکت آن پنج برابر بیشتر از این فلز زرد رنگ است. بیت کوین در یک دهه گذشته شبیه نسخه فشرده ۵۰ سال پیش طلا رفتار کرده است. منطقی است که چنین وضعیتی برای برخی افراد ناخوشایند باشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...