اخبار ارز دیجیتال

سلسیوس ۲ میلیارد دلار رمزارز را بین ۱۷۲ هزار طلبکار خود توزیع کرد

سلسیوس ۲ میلیارد دلار رمزارز را بین ۱۷۲ هزار طلبکار خود توزیع کرد

سلسیوس (Celsius) در توزیع بیت کوین بین طلبکاران واجد شرایط خود از طریق کوین‌بیس (Coinbase) و پی‌پال (PayPal) پیشرفت کرده است.

به گفته این وام‌دهنده ورشکسته ارزهای دیجیتال، اکثریت طلبکاران واجد شرایط اکنون بیت کوین‌های خود را از دو عامل توزیع سلسیوس یعنی صرافی ارزهای دیجیتال کوین‌بیس و شرکت پرداخت پی‌پال دریافت کرده‌اند.

تیم حقوقی Kirkland & Ellis که برای سلسیوس کار می‌کند، اخیراً پرونده خود در دادگاه را با بروزرسانی توزیع بدهی طلبکاران مطابق با طرح بازسازی این شرکت ثبت کرده است. ثبت این پرونده جدید پس از آن صورت می‌گیرد که سلسیوس در جولای ۲۰۲۲ اعلام ورشکستگی کرد و هفته گذشته گفت که از این روند خارج شده است. Kirkland & Ellis گفت که کوین‌بیس به‌عنوان عامل توزیع برای بازپرداخت ارزهای دیجیتال به طلبکاران خارج از کشور عمل می‌کند، در حالی که مسئولیت توزیع‌ بدهی ساکنین ایالات متحده بر عهده پی‌پال است.

وکلای این شرکت اعلام کردند که ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال شامل ۲۰،۲۵۵/۶۶ بیت کوین به طلبکاران داده شده است. با این وجود، این سند تصریح می‌کند که تا وقتی مطالبات خاص تسویه نشوند، دارندگان حساب‌هایی که پیشنهاد سازماندهی مجدد را رد کرده‌اند، هیچ‌گونه بازپرداختی را دریافت نمی‌کنند.

از تاریخ قید شده در این توافق، تعداد قابل‌توجهی از طلبکاران با موفقیت ارزهای دیجیتال نقد خود را از طریق PayPal/Venmo و کوین‌بیس دریافت کرده‌اند: نزدیک به ۷۵ درصد BTC/ETH که قرار بود توسط PayPal/Venmo و از طریق کوین‌بیس توزیع شود، تاکنون دریافت شده است.

علاوه بر این، سلسیوس بیان کرد که اگر کوین‌بیس یا پی‌پال هر گونه هشداری را مبنی بر عدم رعایت قوانین مبارزه با پولشویی (AML) صادر کنند، برخی از دارندگان حساب‌ها ممکن است در برداشت دارایی‌های خود با مشکل مواجه شوند. طبق این دادخواست، «نمایندگان توزیع این اختیار را دارند از بازپرداخت دارایی‌های افرادی که مشکوک به عدم رعایت الزامات سلسیوس هستند، خودداری کنند.»

در جامعه ارزهای دیجیتال، گمانه‌زنی‌هایی در مورد تأثیر احتمالی طرح سازمان‌دهی مجدد سلسیوس بر بازار کریپتو وجود دارد. سلسیوس برای تضمین پرداخت‌ سریع دارایی‌های طلبکاران، در تاریخ ۵ ژانویه شروع به فراخوانی و تنظیم دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود کرد.

با این حال، در حال حاضر، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Nansen اشاره کرده که سلسیوس حدود یک سوم اترهای در صف برداشت معلق را در اختیار دارد. سلسیوس با هدف بازپرداخت بدهی طلبکاران تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳، از دادگاه درخواست کرد که طرح بازسازی خود را در اکتبر ۲۰۲۳ آغاز کند. با توجه به ورشکستگی سلسیوس، قرار دادگاهی برای الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، مدیرعامل سابق این وام‌دهنده ارزهای دیجیتال برای سپتامبر ۲۰۲۴ تعیین شده است.

اما از آنجایی که تیم حقوقی او نماینده سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال منحل‌شده FTX نیز هستند، اخیراً به دلیل تضاد منافع احتمالی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

در تاریخ ۶ فوریه، دادستان‌های ایالات متحده نگرانی خود را در مورد وکلای مارک موکاسی (Marc Mukasey) و توری یانگ (Torrey Young) ابراز کردند. دولت ایالات متحده برای بررسی اتهامات کیفری این مدیرعامل سابق درخواست دادرسی داده است. در این جلسه استماع، دادگاه ممکن است در مورد تضاد منافع احتمالی و دلایل دخالت هر دو وکیل که اخطارهایی را در زمینه حضور در پرونده بنکمن-فرید و ماشینسکی دریافت کرده‌اند، تحقیق کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...