اخبار ارز دیجیتال

هشدار: فریب طرح‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر هوش مصنوعی را نخورید!

هشدار: فریب طرح‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر هوش مصنوعی را نخورید!

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در گزارش اخیر خود برای مصرف‌کنندگان، در مورد گسترش کلاهبرداری‌های با استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای فریب دادن افراد ناآگاه در طرح‌های سرمایه‌گذاری جعلی ارز دیجیتال هشدار داد.

این کلاهبرداری‌ها با طرح «ادعاهای جاه‌طلبانه» مبنی بر ایجاد سودهای بزرگ از طریق الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، از جذابیت رو به رشد معاملات آربیتراژ ارزهای دیجیتال سوءاستفاده می‌کنند.

داستان جدید کلاهبرداری‌های رمزارزی مبتنی بر هوش مصنوعی

بر اساس بیانیه مطبوعاتی CFTC، کلاهبرداران اخیراً این ادعا را مطرح می‌کنند که الگوریتم‌های ایجاد شده با هوش مصنوعی می‌توانند «بازدهی نجومی» ارائه دهند که اغلب تا ده‌ها هزار درصد متغیر است یا نرخ موفقیت ۱۰۰ درصدی دارند. آن‌ها در بازاریابی خود به الگوریتم‌های مختلفی از جمله ربات‌های معاملات خودکار و ارائه‌دهندگان سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال اشاره می‌کنند.

طبق گزارش CFTC، این رگولاتور در طول سال‌های گذشته علیه چندین متهم اقدام قانونی کرده است. افرادی که توسط CFTC شناسایی شده‌اند از طریق بازاریابی استخرهای کالا، دارایی‌های رمزارزی یا برنامه‌های سرمایه‌گذاری که به دروغ وعده بازدهی ثابت و بالاتر از میانگین کلی را از طریق استفاده از هوش مصنوعی داده‌اند، از مشتریان خود کلاهبرداری کرده‌اند.

مشتریان به‌ جای دریافت ماشین‌های پول‌ساز خودکار که توسط این افراد وعده داده شده، با زیان‌های مالی قابل‌توجهی مواجه شدند که در برخی موارد منجر به ناپدید شدن مقادیر زیادی از سرمایه آن‌ها شده‌ است. در یکی از این موارد، فردی نزدیک به ۳۰ هزار بیت کوین (BTC) به ارزش تقریبی ۱/۷ میلیارد دلار را از دست داد. در ادامه هشدار این رگولاتوری آمده است:

کلاهبرداران از جذابیت هوش مصنوعی نزد عموم مردم برای تبلیغ الگوریتم‌های معاملاتی خودکار، استراتژی‌های سیگنال‌دهی و طرح‌های معاملاتی دارایی‌های رمزارزی که وعده سود غیرمنطقی و بالایی را می‌دهند، سوءاستفاده می‌کنند. فریب این کلاهبرداران را نخورید. فناوری هوش مصنوعی نمی‌تواند آینده یا تغییرات ناگهانی بازار را پیش‌بینی کند.

CFTC از مردم می‌خواهد که احتیاط کنند

با توجه به این تهدیداتی که روز به روز بیشتر می‌شوند، CFTC از مردم می‌خواهد که احتیاط کنند و بر اهمیت دقت کافی به‌ ویژه در هنگام مواجهه با فرصت‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با هوش مصنوعی که توسط تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی یا افراد ناشناخته آنلاین تبلیغ می‌شوند، تأکید می‌کند.

از آنجایی که جذابیت هوش مصنوعی و بازار ارزهای دیجیتال با گذشت زمان برای سرمایه‌گذاران افزایش پیدا می‌کند، کاربران این حوزه‌ها باید هوشیار باشند و از خطرات احتمالی آن‌ها مطلع شوند. بیانیه مطبوعاتی CFTC با این نتیجه‌گیری به پایان رسید:

قبل از اینکه پول خود را در پلتفرم‌های معاملاتی قرار دهید که مدعی هستند الگوریتم‌های ایجاد شده با هوش مصنوعی می‌توانند بازدهی کلانی را برای سرمایه شما ایجاد کنند، باید به این موارد توجه داشته باشید: درباره سابقه شرکت یا معامله‌گر این پلتفرم‌ها تحقیق کنید. از جستجوی تصویری معکوس برای تأیید هویت پرسنل کلیدی آن استفاده کنید. با بررسی تاریخ ثبت دامنه در lookup.icann.org در مورد تاریخچه وب‌سایت معاملاتی مورد نظر خود تحقیق کنید. نظر دیگران را بپرسید. در مورد سرمایه‌گذاری مد نظر خود با یک مشاور مالی، دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده صحبت کنید. ریسک‌های مرتبط با دارایی‌های اساسی را بشناسید. همچنین، تأثیر کارمزدها، اسپردها و هزینه‌های اشتراک بر بازده دریافتی خود در نظر بگیرید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...