اخبار ارز دیجیتال

تاریخ صدور حکم چانگ پنگ ژائو تا اواخر ماه آوریل به تعویق افتاد

تاریخ صدور حکم چانگ پنگ ژائو تا اواخر ماه آوریل به تعویق افتاد

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل سابق بایننس در ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۳ فوریه محاکمه شود. او به دلیل اتهامات پولشویی با ۱۸ ماه زندان مواجه است.

صدور حکم کیفری برای بنیانگذار و مدیرعامل سابق بایننس، چانگ پنگ ژائو «CZ»، تا ۳۰ آوریل به تعویق افتاد.

«ابلاغیه رسیدگی مجدد» مورخ ۱۲ فوریه در دادگاه فدرال سیاتل ثبت شد. ژائو در ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۳ فوریه و پس از اعتراف به اتهامات پولشویی خود محاکمه شود. انتظار می‌رود که او با ۱۸ ماه زندان روبرو شود.

با این حال، پرونده ۲۴ نوامبر دادستان نشان داد که ممکن است مجازاتی سخت‌تر از آنچه در ابتدا گمان می‌شد نیز در انتظار او باشد.

وکیل مدافع مدعی است که آقای ژائو صرفا با یک حکم «کلی» مواجه شده است و انگیزه‌ای برای فرار ندارد. واقعیت این است که بالاترین محدوده مجازات وی ممکن است به ۱۸ ماه برسد و ایالات متحده آزاد است برای هر مجازاتی تا حداکثر ۱۰ سال حبس استدلال خود را ارائه کند.

با این حال، عده‌ای از وکلا معتقدند که حبس طولانی‌تر او بعید به نظر می‌رسد.

به گفته جان رید استارک (John Reed Stark)، مقام سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ژائو ممکن است با محکومیت ۱۲ تا ۱۸ ماهه در یک زندان با حداقل سخت‌گیری‌های امنیتی تحت دستورالعمل های مجازات ایالات متحده رو به رو شود.

تیم حقوقی ژائو احتمالاً درخواست عدم حبس یا مجازات جایگزین را خواهد داد و از قاضی می‌خواهد که مدت زمان زندان او با حبس خانگی و مشروط ترکیب شود.

ژائو در حال حاضر به قید وثیقه ۱۷۵ میلیون دلاری آزاد شده و در ایالات متحده منتظر صدور حکم خود است.

در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳، یک دادگاه فدرال ایالات متحده دستور داد که ژائو از سفر به خارج از این کشور منع شود. همچنین دومین درخواست مدیر اجرایی سابق بایننس برای عزیمت به دبی قبل از محاکمه نیز رد شد.

در نامه‌ای که اخیراً به دست قاضی ریچارد جونز (Richard Jones) رسیده است، وکلای ژائو مدعی شده‌اند که بنیانگذار بایننس تمامی دارایی‌های خود را در Binance.US به عنوان وثیقه ارائه کرده است. طبق این نامه، ارزش دارایی‌های او در این صرافی بر اساس دور مالی دو سال گذشته حدود ۴/۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

قاضی گفته که اگر CZ به خانه‌اش در دبی، محل زندگی فعلی خانواده خود برود، ممکن است برای همیشه فرار کند و دیگر به آمریکا بازنگردد.

در تاریخ ۲۱ نوامبر، ژائو به ناتوانی خود در مبارزه موثر با پولشویی در بایننس اعتراف کرد و به توافقی ۴/۳ میلیارد دلاری با دولت ایالات متحده دست یافت. به گفته دادستانی آمریکا، صرافی بایننس به افراد درگیر در فعالیت‌های غیرقانونی اجازه داده بود تا پول خود را از طریق این پلتفرم جابجا کنند. چانگ پنگ ژائو به عنوان بخشی از توافق خود با دولت آمریکا از سمت مدیرعاملی صرافی بایننس کنار رفت.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...