اخبار ارز دیجیتال

رابرت کندی جونیور: در کنگره پول گرفتید که بیت کوین را ممنوع کنید

رابرت کندی جونیور: در کنگره پول گرفتید که بیت کوین را ممنوع کنید

رابرت اف کندی جونیور (.Robert F. Kennedy Jr)، کاندیدای مستقل ریاست جمهوری آمریکا به دلیل مواضع حمایتی از بیت کوین (BTC) و ضد CBDC (ارز دیجیتال بانک مرکزی) خود شناخته شده است.

او اخیراً در مصاحبه‌ای با CNBC اتهامات جدی را علیه اعضای ضد بیت کوین کنگره مطرح کرد. وقتی در مورد اعضای کنگره از هر دو حزبی که می‌خواهند بیت کوین را ممنوع کنند از رابرت اف کندی جونیور سؤال شد، او پاسخ داد:

آنها می‌خواهند بیت کوین در آمریکا ممنوع شود زیرا از بلک راک (BlackRock)، جی‌پی مورگان (JP Morgan) و همه انحصارات بانکی بزرگ جهانی که از تورم پول و چاپ پول توسط فدرال رزرو درآمد دارند، پول می‌گیرند.
رابرت اف کندی جونیور

این نامزد مستقل ریاست جمهوری پیش از این خاطرنشان کرده بود که بیت کوین راهی برای فرار از سیستم تورمی است که از سیطره اقتصادی یا سیاسی نیز حمایت می‌کند. بنابراین، این انحصارگرایان از سرکوب نظارتی در برابر ارزهای دیجیتال پیشرو سود خواهند برد.

مواضع بلک راک و جی‌پی مورگان در قبال بیت کوین

با این حال، BlackRock Inc. (NYSE: BLK) از موضع قبلی خود علیه بیت کوین فاصله گرفته و به یک حامی عمومی بزرگ برای این دارایی تبدیل شده است. این تغییر دیدگاه با تبدیل شدن بلک راک به یک سهامدار مهم در شرکت‌های استخراج بیت کوین مستقر در ایالات متحده آغاز شد و در ادامه، این شرکت یک ETF اسپات بیت کوین را از طریق زیرمجموعه iShares خود راه‌اندازی کرد.

از سوی دیگر، شرکت JPMorgan & Chase (NYSE: JPM)، تحت رهبری جیمی دیمون (Jamie Dimon)، همچنان نسبت به بیت کوین سوگیری منفی دارد. جالب اینجاست که بلک راک، جی‌پی مورگان را به عنوان یک تولید‌کننده یا حسابرس (AP) اصلی برای ETF خود معرفی کرده است.

رابرت اف کندی جونیور باور دارد که آزادی معاملات بیت کوین به اندازه آزادی بیان مهم است

در ادامه این مصاحبه، رابرت اف کندی جونیور فاش کرد که هنوز بیت کوین را در سبد خود هولد می‌کند. با این وجود، او توضیح داد که فقط سرمایه‌گذاری در بیت کوین کافی نخواهد بود. به گفته این نامزد مستقل ریاست جمهوری، مردم باید بتوانند با بیت کوین تراکنش انجام دهند تا به آزادی بیشتری دست یابند.

ما باید بیت کوین را در بحث معاملات در دسترس طبقه متوسط جامعه قرار دهیم. باید اطمینان حاصل کنیم که اگر فردی می‌خواهد از خود در برابر تورم محافظت کند، می‌تواند خرید بیت کوین را انجام دهد و از آزادی معاملاتی نیز بهره می‌برد. (…) آزادی معاملات به اندازه آزادی بیان مهم است.
رابرت اف کندی جونیور

با توجه به این نکته، توسعه‌دهندگان بیت کوین هنوز راه زیادی در پیش دارند، به خصوص که کارمزد تراکنش‌ها می‌تواند دسترسی به شبکه را برای بسیاری از افراد دشوار کند. اگر رهبر بیت کوین به این موضوع توجهی نکند، این امر می‌تواند باعث مهاجرت افراد به ارزهای دیجیتال مقیاس‌پذیرتر شود که برای تراکنش‌ها و پرداخت‌های غیرمتمرکز مناسب‌تر هستند.

با توجه به این موارد مطرح شده، حمله مستقیم رابرت اف کندی جونیور به اعضای ضد بیت کوین کنگره آمریکا ممکن است چالش‌هایی را برای این نامزد مستقل ریاست جمهوری ایجاد کند و به رقابت بیشتری در چشم‌انداز سیاسی این کشور دامن بزند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...