اخبار ارز دیجیتال

پیش‌بینی قیمت کازماس (ATOM) تا سال ۲۰۳۰

پیش‌بینی قیمت کازماس (ATOM) تا سال ۲۰۳۰

تکامل عرصه بلاک چین با مزایای فراوان خود به سرعت توجه کاربران عادی را جلب کرده است. در مقابل، توجه برخی معطوف به تنگناها و اشکالات مختلفی بوده که از پذیرش گسترده این حوزه جلوگیری می‌کند. کازماس (Cosmos) برای حل سخت‌ترین مشکلات موجود در صنعت بلاک چین پدید آمده است.

کازماس چیست؟

شبکه کازماس به عنوان «اینترنت بلاک چین» معرفی می‌شود که قصد دارد بستری از شبکه‌های رمزارزی را ایجاد کند. این شبکه‌ها توسط ابزارهای منبع باز برای ساده‌سازی معاملات به یکدیگر پل شده‌اند. تمرکز اصلی این پلتفرم دستیابی به قابلیت سفارشی‌سازی و تعامل‌پذیری است.

علاوه بر این، اکوسیستم کازماس ارز بومی خود به نام ATOM را دارد. با این حال، شبکه کازماس که خود یک بلاک چین اثبات سهام محسوب می‌شود، از همین توکن قدرت می‌گیرد. انگیزه اصلی کازماس پرورش پلتفرمی از شبکه‌هاست که بتواند توکن‌ها و داده‌ها را به صورت الگوریتمی به اشتراک بگذارد، بدون اینکه هیچ حزب مرکزی در فعالیت آن‌ها دخالت داشته باشد.

قیمت کازماس (ATOM) در گذشته نه چندان دور رشد خوبی را تجربه کرد و حتی بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ را نیز شگفت‌زده کرده بود. در ادامه نیز حجم معاملات بی‌سابقه‌ای را مشاهده کردیم که قیمت این رمزارز را به بالاترین سطح خود رساند.

آیا می‌خواهید ATOM را هولد کنید یا از قبل مقداری از این توکن را نگه داشته‌اید؟ آیا در مورد چشم‌انداز این دارایی دیجیتال اطمینان خاطر ندارید؟ در این مطلب سوالات شما را به ترتیب پاسخ می‌دهیم. با پیش‌بینی قیمت ATOM برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ و سال‌های پس از آن با ما همراه باشید.

پیش‌بینی قیمت کازماس برای ماه مارس ۲۰۲۴

قیمت ATOM برای یک دوره کوتاه بین ۸/۸۶۷ و ۹/۲۶۴ دلار معامله می‌شد که پس از آن بازار دوباره شتاب گرفت و رشدی بیش از ۱۱ درصدی را به ثبت رساند. در ادامه، قیمت در محدوده بین ۹/۷۳۱ تا ۱۰/۲۴۳ دلار برای هشت روز آینده معامله گردید و طی آن نوسانات قابل‌توجهی در نمودار ظاهر شد.

پس از آن، گاوها تلاش کردند تا یک بریک اوت را رقم بزنند اما در سطح مقاومت ۱۰/۸۱۶ دلار با ریجکت خرس‌ها مواجه شدند. سپس قیمت تحت تأثیر حال و هوای نزولی بازار قرار گرفت و در نمودار خود عقب‌نشینی کرد. پس از تست کف ۹/۷۳۱ دلاری، گاوها مجدداً حرکت کردند و با موفقیت از محدوده خود خارج شدند. این آلت کوین برای مدتی نیز به صورت رنج معامله می‌شد. اخیراً گاوها رشد ۱۱/۳۲ درصدی را ثبت کردند و از آن زمان تاکنون قیمت حرکات چندانی را از خود نشان نداده است.

نمودار ۴ ساعته ATOM/USDT
نمودار ۴ ساعته ATOM/USDT

هیستوگرام سبز واگرایی و همگرایی میانگین متحرک (MACD) به طور مداوم کاهش یافته که نشان‌دهنده افت فشار خرید در بازار ارزهای دیجیتال است. علاوه بر این، میانگین‌های متحرک از احتمال وقوع همگرایی نزولی خبر می‌دهند که به معنای قدرت گرفتن خرس‌های بازار است.

اگر گاوها با موفقیت شتاب خود را احیا کنند و از سطح مقاومت ۱۱/۴۰۳ دلار خارج شوند، قیمت به افزایش خود ادامه می‌دهد و سطح مقاومت سربار ۱۲/۵۱۱ دلار را در آینده تست خواهد کرد. برعکس این فرضیه، اگر روند حرکت قیمت معکوس شود، گاوها مومنتوم خود را از دست می‌دهند و سقوط می‌کنند. در نتیجه سطح حمایت کف ۱۰/۲۴۳ دلار تست می‌شود.

پیش‌بینی قیمت کازماس برای سال ۲۰۲۴

اگر تیم توسعه‌دهندگان کازماس این شبکه را با تحولات جدید و جامعه آن را با رویدادهای مفید تقویت کنند، قیمت این آلت کوین می‌تواند تا پایان سال به سقف ۲۵/۰۶ دلار برسد.

در مقابل، در صورت عدم پایبندی آن‌ها به تعهدات خود، قیمت ATOM می‌تواند به کف ۱۲/۳۰ دلار سقوط کند. با وجود یک روند مثبت و مداوم، قیمت می‌تواند تا ۱۸/۹۳ دلار هم رشد کند.

پیش‌بینی قیمت کازماس از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰

سال کف احتمالی میانگین قیمت سقف احتمالی
۲۰۲۴ 12.30 18.43 25.06
۲۰۲۵ 20.27 30.35 40.53
۲۰۲۶ 23.63 36.40 48.07
۲۰۲۷ 28.42 47.95 58.63
۲۰۲۸ 34.34 49.58 65.29
۲۰۲۹ 46.40 62.08 77.48
۲۰۳۰ 54.37 71.78 89.05

پیش‌بینی قیمت کازماس برای سال ۲۰۲۵

طی ۳ سال آینده، ابتکارات توسعه‌دهندگان به مقیاس‌پذیری و سرعت تراکنش‌ها کمک خواهد کرد که پایگاه کاربران این شبکه را گسترش می‌دهد. بنابراین، تا پایان سال ۲۰۲۵، قیمت می‌تواند تا ۴۰/۵۳ دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر شبکه در میان رشد رقبا شتاب خود را از دست بدهد، ممکن است قیمت تا ۲۰/۲۷ دلار کاهش پیدا کند. با در نظر گرفتن اهداف صعودی و نزولی کازماس، میانگین قیمت این آلت کوین می‌تواند به ۳۰/۳۵ دلار برسد.

پیش‌بینی قیمت کازماس برای سال ۲۰۲۶

به گفته تحلیلگران، پیش‌بینی قیمت ATOM برای سال ۲۰۲۶ می‌تواند بین ۲۳/۶۳ تا ۴۸/۰۷ دلار و میانگین قیمت آن حدود ۳۶/۴۰ دلار باشد.

پیش‌بینی قیمت کازماس برای سال ۲۰۲۷

به گفته تحلیلگران، قیمت کازماس برای سال ۲۰۲۷ می‌تواند بین ۲۸/۴۲ تا ۵۸/۶۳ دلار و میانگین قیمت ATOM حدود ۴۷/۹۵ دلار باشد.

پیش‌بینی قیمت کازماس برای سال ۲۰۲۸

به گفته تحلیلگران، قیمت کازماس برای سال ۲۰۲۸ می‌تواند بین ۳۴/۳۴ تا ۶۵/۲۹ دلار و میانگین قیمت این آلت کوین می‌تواند حدود ۴۹/۵۸ دلار باشد.

پیش‌بینی قیمت کازماس برای سال ۲۰۲۹

به گفته تحلیلگران، پیش‌بینی قیمت کازماس برای سال ۲۰۲۹ می‌تواند بین ۴۶/۴۰ تا ۷۷/۴۸ دلار باشد و میانگین قیمت آن حدود ۶۲/۰۸ دلار خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت کازماس برای سال ۲۰۳۰

و در آخر، پیش‌بینی قیمت ATOM برای سال ۲۰۳۰ بین ۵۴/۳۷ تا ۸۹/۰۵ دلار است و میانگین قیمت این آلت کوین نیز حدود ۷۱/۷۸ دلار خواهد بود.

تحلیل بازار

نام شرکت ۲۰۲۴ ۲۰۲۵ ۲۰۳۰
Wallet Investor ۰/۹۱۱ دلار ۱/۴۳۷ دلار
priceprediction.net ۱۵/۰۹ دلار ۲۱/۹۲ دلار ۱۳۳/۹۴ دلار
DigitalCoinPrice ۲۶/۵۴ دلار ۳۹/۲۶ دلار ۱۱۲/۲۹ دلار

*ما جدولی را تهیه کرده‌ایم که شامل پیش‌بینی قیمت احتمالی این توکن می‌شود و توسط دیگر تحلیلگران ارزهای دیجیتال در پلتفرم‌های مربوطه‌ خود انجام شده است. اهداف ذکر شده در بالا میانگین قیمت تعیین شده توسط این شرکت‌هاست.

انتظار چه قیمتی را از کازماس داشته باشیم؟

شبکه کازماس می‌تواند پایگاه کاربری خود را گسترش دهد، مشروط بر اینکه بروزرسانی‌های آن مطابق با انتظارات محقق شوند. با عرضه V11-Gamma، ماژول‌های NFT و قراردادهای هوشمند کازماس، قیمت ATOM ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۲۵/۰۶ دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر شاهد تعدیل‌ هنجارهای نظارتی باشیم، این ارز دیجیتال می‌تواند شاهد افزایش نقدینگی خود باشد که در این صورت منجر به قیمت ۱۲/۳۰ دلاری آن در پایان سال می‌شود. در ادامه نیز تعادل فشار خرید و فروش کازماس می‌تواند قیمت آن را به ۱۸/۴۳ دلار برساند.

تحلیل فاندامنتال

کازماس یکی از این پروژه‌هایی است که هدف خود را رسیدگی به مسائل مربوط به «اثبات کار» یا همان POW می‌داند، چیزی که بسیاری از پروژه‌های بزرگ در صنعت بلاک چین به دنبال آن هستند. هدف اصلی این پروژه ساده‌سازی سیستم بلاک چین و کاهش پیچیدگی‌های آن است.

این پروژه در سال ۲۰۱۴ توسط Tendermint تأسیس و به همت Jae Kwon ،‌Zarko Milosevic و Ethan Buchman به صنعت کریپتو معرفی شد. در ادامه نیز وایت پیپر آن طی سال ۲۰۱۶ منتشر و توکن بومی پروژه یعنی «ATOM» با برگزاری فروش اولیه خود راه‌اندازی شد.

کازماس یکی از پروژه‌های قدیمی بازار محسوب می‌شود. از این رو، دارایی بومی آن برای معامله در بسیاری از پلتفرم‌ها در دسترس است. در حال حاضر، توکن ATOM در صرافی‌های Binance ،‌Bittrex ،‌Kraken ،‌Gate.io ،‌Huobi ،‌Poloniex و سایر صرافی‌های محبوب جهان معامله می‌شود.

وضعیت تاریخی بازار ATOM بین سال‌ها ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲

  • کازماس (ATOM) در تاریخ ۱۴ مارس با قیمت ۶/۶۴ دلار بدون هیچ‌گونه مارکت کپی وارد بازار معاملات شد.
  • قیمت کازماس در تاریخ ۱۷ مارس به صورت تدریجی به ۷/۳۶ دلار افزایش یافت اما دوباره در روز بعد به ۴/۸۳ دلار رسید. این آلت کوین تا پایان سال ۲۰۱۹ در محدوده ۳ تا ۵ دلار به نوسانات خود ادامه داد.
  • کازماس سال ۲۰۲۰ را با قیمتی نزدیک به ۵ دلار آغاز کرد و تا اواسط ماه مارس به ۱ دلار سقوط کرد.
  • علاوه بر این، قیمت ATOM به طور پیوسته افزایش یافت و تا پایان آگوست ۲۰۲۰ به بالاترین سطح سالانه خود یعنی ۸ دلار رسید.
  • با این حال، قیمت با وجود پولبک‌های متعدد، سال ۲۰۲۰ را در بالای ۵ دلار به پایان رساند و نوسانات آن کمتر شد.
  • معاملات ATOM در سال ۲۰۲۱ با قیمت بالای ۵ دلار آغاز شد و در پایان فوریه و تا هفته اول آوریل به طور قابل‌توجهی شاهد رشد آن بودیم و کازماس به ۲۳/۸۵ دلار رسید. قیمت کازماس در تاریخ ۱۵ آوریل به سقف تاریخی (ATH) ۲۸/۴۹ دلاری خود دست یافت.
  • پس از معاملات رنج کازماس تا ۲۶ آوریل، یک حرکت صعودی قیمت ATOM را تا ۷ می به ۳۲/۰۵۰ دلار رساند. این رشد اما عمر کوتاهی داشت، چرا که خرس‌ها قیمت این آلت کوین را تا ۱۹ می به ۹/۷۷ دلار کاهش دادند.
  • پس از تثبیت قیمت تا ۲۱ جولای، یک روند صعودی ثابت کازماس را تا ۲۰ سپتامبر به ۴۴/۳۲ دلار رساند.
  • سه ماهه چهارم با یک روند نزولی آغاز شد، اگرچه قیمت در کوتاه‌مدت تا ۴۳/۳۲ دلار افزایش یافت. پس از یک پولبک، حرکت صعودی کازماس به قیمت آن کمک کرد تا سال را با ۳۳/۹۰۶ دلار به پایان برساند.

سوالات متداول

چه چیزی بر روی کازماس ساخته شده است؟

Cosmos Hub یک پروتکل بلاک چینی محسوب می‌شود و زیربنای تعداد زیادی از بلاک چین‌های توسعه‌یافته بر روی پلتفرم کازماس است که امکان همکاری شبکه‌ها با یکدیگر را فراهم می‌کند.

حداکثر قیمت ATOM تا پایان سال ۲۰۲۴ چقدر می‌تواند باشد؟

ATOM تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌تواند حداکثر به ۲۵/۰۶ دلار برسد.

آیا کازماس یک سرمایه‌گذاری سودآور است؟

بله، Cosmos Atom یک سرمایه‌گذاری سودآور برای دراز‌مدت است. بازده تاریخی کازماس سودآوری توکن بومی آن را توجیه می‌کند.

قیمت ATOM تا سال ۲۰۲۵ به چه سطحی می‌رسد؟

قیمت ATOM می‌تواند تا ۳ سال آینده به حداکثر ۴۰/۵۳ دلار برسد. در صورت مساعد بودن شرایط، قیمت آن ممکن است تا پایان سال ۲۰۳۰ به حداکثر ۸۹/۰۵ دلار هم دست یابد.

قیمت یک توکن کازماس در حال حاضر چقدر است؟

در زمان انتشار این خبر، قیمت یک ATOM برابر با ۱۱/۱۳۹ دلار است.

پیش‌بینی قیمت کازماس (ATOM) تا سال ۲۰۳۰
تکامل عرصه بلاک چین با مزایای فراوان خود به سرعت توجه کاربران عادی را جلب کرده است. در مقابل، توجه برخی معطوف به تنگناها و اشکالات مختلفی بوده که از...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...