اخبار ارز دیجیتال

کریگ رایت اعتراف کرد که وایت پیپر بیت کوین را ویرایش کرده است

کریگ رایت اعتراف کرد که وایت پیپر بیت کوین را ویرایش کرده است

دادگاه COPA برای پاسخ به این سوال که آیا کریگ رایت (Craig Wright) همان ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، خالق بیت کوین است یا خیر، هفته سوم خود را به پایان رساند.

کریگ رایت در این جلسه از دادگاه و هنگام شهادت در روز جمعه اعتراف کرد که تغییراتی را در نسخه‌ای از وایت پیپر بیت کوین که در اتحادیه ثبت اختراع کریپتو (COPA) ارائه کرده بود، ایجاد کرده است.

دادگاه COPA برای اثبات اینکه آیا رایت خالق ناشناس وایت پیپر بیت کوین بوده یا خیر، هفته سوم خود را به پایان رساند. COPA می‌خواهد ثابت کند که ادعای رایت مبنی بر ساتوشی ناکاموتو بودن او دروغین است و به واسطه «جعل اسناد طراحی صنعتی» پیش برده می‌شود. الکساندر گانینگ (Alexander Gunning)، وکیل توسعه‌دهندگان بیت کوین نیز در این مسیر به کمک اتحادیه ثبت اختراع کریپتو آمده است.

در روز جمعه، گانینگ مدعی شد که رایت در فایل‌های LaTeX خود بخش‌هایی از وایت پیپر بیت‌ کوین را ویرایش کرده است و رایت نیز با اظهارات او موافق بود. رایت گفت که نسخه ویرایش شده وایت پیپر بیت کوین صرفاً برای ارائه به نمایندگان او در شوسمیتز (شرکت حقوقی رایت) تهیه شده‌اند.

گانینگ گفت:

شما این اسناد را به کسی نشان نمی‌دادید، اما ما می‌دانیم که وقتی آن‌ها را به شوسمیتز ارائه کردید در واقع این کار را برای منفعت خودتان انجام داده‌اید.

گانینگ اضافه کرد:

کاری که شما به دنبال پیشبرد آن هستید تغییر دادن پارامترهاست. برای اینکه می‌خواهید اسناد خود را با ساختار اصلی وایت پیپر بیت کوین مطابقت دهید.

گانینگ گفت که این فایل‌ها به تازگی و در نوامبر ۲۰۲۳ آپلود شده‌اند.

گانینگ اظهارات خود را در دادگاه با این سوال از رایت به پایان رساند:

ادعای شما برای ساتوشی ناکوموتو بودن تنها یک ادعای جعلی است، اینطور فکر نمی‌کنید؟

رایت نیز در پاسخ با او مخالفت کرد.

هفته سوم دادگاه COPA

شهادت رایت به هفته سوم محاکمه او در دادگاه پایان داد. در جلسه روز جمعه شاهد آن بودیم که برخی از شاهدان اتحادیه ثبت اختراع کریپتو برای بازپرسی از وکلای رایت در جایگاه حاضر شدند.

زوکو ویلکاکس اوهیرن (Zooko Wilcox-O’Hearn)، دانشمند علوم کامپیوتر و بنیانگذار Zcash، روز پنجشنبه در دادگاه شهادت داد و از او درباره میزان شناختش از ناکاموتو سؤال شد. ویلکاکس گفت که خود را به عنوان یک «دوست» برای خالق بیت کوین خطاب نمی‌کند. او طی شهادت خود در محضر دادگاه گفت که مطمئن نیست با ناکاموتو به صورت خصوصی صحبت داشته یا خیر.

سایر شاهدان اما در مورد تعامل خود با ناکاموتو اطمینان بیشتری داشتند.

مارتی مالمی (Marti Malmi)، دانشمند علوم کامپیوتر، روز چهارشنبه در دادگاه COPA صحبت کرد و در مورد تاریخ‌هایی که رایت تحت عنوان تعامل مالمی با ناکاموتو مطرح کرده بود، به بحث و گفتگو پرداخت. مالمی در ادامه و پس از پایان این هفته از دادگاه مکاتبات خود با ناکاموتو در X (توئیتر سابق) را منتشر کرد.

رایت طی اظهارات خود در جایگاه شاهد گفت که مالمی در فوریه ۲۰۰۹ برای اولین بار با ناکاموتو ارتباط برقرار کرده است. مالمی اما در پاسخ اظهار داشت که این ادعا «نادرست» بوده و تاریخ دقیق اولین صحبت او با ناکاموتو ۱ می ۲۰۰۹ است.

آدام بک (Adam Back)، مدیر‌عامل شرکت فناوری بیت کوین Blockstream، در اولین بیانیه خود برای این دادگاه گفت که به واسطه ایمیل با شخصی که خود را ساتوشی ناکاموتو معرفی کرده بود، مکاتبه کرده است.

او در ادامه ایمیلی را به اشتراک گذاشت که از ناکاموتو در تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۰۸ دریافت کرده بود. با توجه به این ایمیل، ناکاموتو گفته بود که قصد دارد به مقاله آدام بک در مورد سیستم اثبات کار استناد کند و بک نیز با ارسال منابع بیشتر در این زمینه به او پاسخ داد.

رایت ادعا کرد که تعاملات بک با ناکاموتو «کم اهمیت» بوده، چیزی که بک با آن مخالفت کرده و اظهار دارد که نادرست است.

هفته آینده در این دادگاه از کارشناسان خبره کریپتو بازپرسی می‌شود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...