اخبار ارز دیجیتال

کریگ رایت احتمالاً همان ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است!

کریگ رایت احتمالاً همان ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است!

در نبرد حقوقی جاری بین اتحاد پتنت باز کریپتو (COPA) و کریگ رایت (Craig Wright)، خالق خودخوانده بیت کوین، اطلاعات جالبی در تاریخ ۱۹ فوریه افشا شده که نشان می‌دهد رایت احتمالاً همان ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) مرموز است.

این افشاگری در طول شهادت فردی که رایت را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرده بود، انجام شد. با این حال، اطلاعات جدید ارتباط احتمالی او با خالق بیت کوین را به دلیل علاقه رایت به فرهنگ ژاپنی تایید می‌کنند.

همکاری کریگ رایت با بانک قدوس آشکار می‌شود

سه شاهد کلیدی برای شهادت در سومین هفته از نبرد حقوقی بین اتحاد ثبت اختراع کریپتو (COPA) و کریگ رایت احضار شدند. دیوید بریجز (David Bridges)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری (CIO) بانک قدوس (Qudos Bank) استرالیا، مکس لیمن (Max Layman) و استفان متیوز (Stefan Matthews) از بنیانگذاران nChain روز دوشنبه در جایگاه شاهدین حضور داشتند.

بریجز، اولین کسی که توسط جاناتان هاف (Jonathan Hough)، وکیل قانونی COPA مورد سوال قرار گرفت، فاش کرد که خالق خودخوانده بیت کوین در سال ۲۰۰۵ در بانک قدوس به عنوان کارشناس فناوری اطلاعات کار می‌کرد. بریجز خاطرنشان کرد که رایت چندین سند و مدرک به او داده بود.

-کریگ رایت تعداد زیادی مقاله، اسناد و غیره به شما داده درست است؟ +بله و بسیار در آن زمان اذیت شدم.

با این حال، بریجز در پاسخ به این سوال که آیا هر یک از این اسناد «وایت پیپر کیفری» -وکیل COPA آن‌ها را اینگونه می‌خواند- بوده‌اند یا خیر، پاسخ داد که ممکن است اینطور باشد.

-من همه آن‌ها را نخواندم. -این اسناد وایت پیپر کیفری بوده‌اند، آیا او همین اسناد را به شما نشان داده بود؟ +احتمالاً همینطور بوده است.

وی با به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر اظهار داشت که اغلب اسناد بر روی خدمات پزشکی قانونی و فناوری اطلاعات که رایت برای بانک سرمایه‌گذاری مشترک استرالیا انجام داده بود، متمرکز شده‌اند.

مورد بعدی در دستور کار تیم حقوقی COPA این بود که مشخص شود آیا رایت در مورد ایده یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز با بریجز صحبت کرده است یا خیر.

بریجز در اظهارات قبلی خود گفت که رایت سیستمی را طراحی کرده که می‌تواند جایگزین شبکه سنتی سوئیفت شود. مدیر ارشد سرمایه‌گذاری بانک قدوس گفت که رایت درباره چنین چیزی با او صحبت می‌کرد، با این حال، وی کاملاً با جزئیات فنی پیرامون ایده کریگ رایت آشنا نبود.

-اظهارات شما را می‌خوانم: «کریگ سیستمی را به عنوان جایگزینی برای شبکه سوئیفت طراحی می‌کرد.» +بله، همینطور است. -ما اینگونه استدلال می‌کنیم که سیستم رایت اجازه ارسال دستورالعمل انتقال پول بین مؤسسات را می‌دهد. کریگ رایت (CSW) می‌خواست که شکلی از یک سیستم را برای ادغام یا اضافه کردن به سیستم سنتی پیاده‌سازی کند.

او همچنین خاطرنشان کرد که هنوز با بیت کوین آشنایی ندارد، اگرچه در سال ۲۰۱۰ رویداد «پیتزای بیت کوین» محبوب شده بود. پیتزای بیت کوین به اتفاقی اشاره دارد که در آن یکی از کاربران اولیه بیت کوین به نام لازلو هانیچ (Laszlo Hanyecz)، ۱۰ هزار بیت کوین را برای خرید دو عدد پیتزا پاپا جان پرداخت کرد.

پس از آن، تیم حقوقی COPA پرسید که آیا بریجز همچنان فکر می‌کند رایت به دلیل علاقه خود به فرهنگ ژاپنی نام ساتوشی ناکاموتو را برگزیده یا خیر که بریجز این موضوع را تأیید کرد.

-در اظهارات خود گفتید که او ساتوشی است، چرا که به چیزهای ژاپنی علاقه دارد. +بله

وقتی از بریجز پرسیده شد که آیا می‌دانسته نام‌های دیگری هم در وصف بنیان‌گذاران احتمالی بیت‌ کوین درج شده‌اند، پاسخ داد که اطلاعی ندارد و از این دست روایت‌ها پیروی نمی‌کند.

-آیا می‌دانستید که افراد زیادی به عنوان نامزدهای احتمالی خالق بیت کوین شناسایی شده‌اند؟ +خیر نمی‌دانم، زیاد این چیزها را دنبال نمی‌کنم.

وایت پیپر بیت کوین «می‌توانست یکی از آن‌ها باشد»

مکس لیمن، از بستگان رایت، شاهد بعدی بود که به جایگاه فراخوانده شد. لیمن تأیید کرد که رایت از او خواسته تا یک «کد» را بر روی رایانه خود اجرا کند، با این حال، این رایانه در آن زمان به وظیفه خود عمل نکرده است.

لیمن با به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر اظهار داشت که رایت در آن سال‌ها یک تجارت الکترونیکی را اداره می‌کرد.

لیمن فاش کرد که وایت پیپر بیت کوین را به دست آورده اما درباره منشا آن کنجکاو بوده و ارتباط آن با رایت نیز زیر سوال برده است. او گفت که رایت تعدادی سند برای او فرستاده و یک پیش‌نویس وایت پیپر هم می‌تواند یکی از آن‌ها باشد.

-شما به خاطر نمی‌آورید که کریگ وایت پیپر بیت کوین را برایتان ارسال کرده باشد؟ +کریگ اسناد زیادی را برای من فرستاده بود که این وایت پیپر هم می‌تواند یکی از آنها باشد. -شما آن سند خاص را به خاطر ندارید؟ +خیر. همه آن‌ها از یک نوع بودند. -آیا درک دقیقی از…

او همچنین اظهار داشت که متقاعد نشده رایت خالق اصلی این دارایی رمزارزی بوده باشد.

استفان متیوس سومین شاهد این دادگاه بود و سوالاتی در رابطه با او، کالوین آیر (Calvin Ayre) و رایت مطرح شد.

بنیانگذار nChain خاطرنشان کرد که آیر یکی از سرمایه‌گذاران این پلتفرم بوده، اما با وجود سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون فرانکی او، متیوس نفوذ قابل‌توجه وی در این شرکت را رد کرده است.

-آیا کالوین کنترل زیادی بر گروه nchain در انگلستان دارد؟ +خیر، او فقط در هلدینگ حضور داشت.

با این حال، او اذعان کرد که حامی اظهارات رایت بوده است.

-در جریان این افشای بزرگ رایت دخیل بودید؟ +چیزی توسط من مدیریت نمی‌شد. -اما شما وقت خود را صرف این موضوع کرده بودید، صادقانه بگویید. +مدتی را در شرایط تضاد منافع با مک گرگور و کریگ رایت گذراندم.

متیوس اظهار داشت که از اقدامات قانونی رایت حمایت نمی‌کند و فقط به عنوان یک روال تجاری به او حقوق می‌دهد.

-پس که اینطور -آیا این اقدامات توسط nchain حمایت شده‌اند؟ +خیر -نادرست است. +nchain هرگز به دعوی قضایی CSW کمک مالی نکرده است، چه به طور مستقیم و چه غیرمستقیم. -خیر، …. به جز با پرداخت حقوق

محاکمه فعلی رایت توسط COPA با هدف به چالش کشیدن و رد ادعاهای او مبنی بر ساخت بزرگترین شبکه بلاک چینی در جهان آغاز شده است.

شاکی این پرونده به دنبال صدور حکمی از دادگاه بریتانیاست و درخواست بیانیه‌ای را دارد که اعلام کند رایت خالق واقعی شبکه بیت کوین نیست.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...