اخبار ارز دیجیتال

جنجال جدید سناتور آمریکایی؛ کریپتو راهی برای خرید محتوای سوء‌استفاده از کودکان؟

جنجال جدید سناتور آمریکایی؛ کریپتو راهی برای خرید محتوای سوء‌استفاده از کودکان؟

الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، سناتور ایالات متحده، دوباره به ارزهای دیجیتال حمله کرده و این بار بازار دارایی‌های دیجیتال را به محتوای سوء‌استفاده جنسی از کودکان (CSAM) ربط داده است.

وارن در نامه‌ای سرگشاده و دو حزبی به وزارت دادگستری و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده – که مشترکاً توسط بیل کسیدی (Bill Cassidy)، سناتور لوئیزیانا نیز امضا شده، رمزارز را به عنوان یک «راه پرداخت برای دریافت محتوای کودک‌آزاری» معرفی کرده است.

سناتورها نوشتند:

ما این نامه را برای بیان نگرانی‌های خود در مورد استفاده از ارز دیجیتال در خرید و فروش غیرقانونی محتوای سوء‌استفاده جنسی از کودکان و کسب اطلاعات در مورد ابزارهای مورد نیاز وزارت دادگستری و وزارت امنیت داخلی برای پایان دادن به این اعمال غیرقانونی می‌نویسیم.

وارن و کسیدی در این نامه با اشاره به گزارش سال ۲۰۲۱ مرکز ملی کودکان مفقود و مورد سوء‌استفاده قرار گرفته (NCMEC)، گفتند که ارز دیجیتال و ناشناس بودن آن، خرید و فروش تصاویر و ویدئوهایی را که سوء‌استفاده جنسی از کودکان را نشان می‌دهند، تسهیل می‌کند.

در این نامه به گزارش ماه فوریه شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (FinCEN) نیز اشاره شده است. FinCEN بیت کوین را یک «ارز مجازی قابل تبدیل (CVC)» پرکاربرد برای سوء‌استفاده از کودکان و قاچاق انسان بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ خوانده است.

FinCEN گفت که از ۲۳۱۱ گزارش دریافتی، ۲۱۵۷ گزارش به طور خاص به بیت کوین به عنوان پراستفاده‌ترین CVC برای این دست از فعالیت‌ها [استثمار جنسی کودکان به صورت آنلاین] و قاچاق انسان اشاره کرده‌اند. هیچ ارزی در پرونده‌های باقیمانده مشخص نشده است. از بین این داده‌ها، FinCEN بیش از ۱۸۰۰ آدرس کیف پول بیت کوین منحصر به فرد را شناسایی کرده که به ارتباط با جرایم OCSE و قاچاق انسان مشکوک بودند.

سناتورها در نامه خود به «‌Crypto Crime Report‌» از شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis نیز اشاره کردند. در این گزارش به استفاده از توکن‌های حریم خصوصی مانند مونرو (Monero) توسط فروشندگان CSAM پرداخته شده است.

Chainalysis نوشت:

بسیاری از فروشندگان CSAM در سال‌های اخیر از مونرو استفاده کردند، اگرچه بیت‌ کوین تا حد زیادی پرکاربردترین ارز دیجیتال برای خرید CSAM است. داده‌های به دست آمده نشان می‌دهند که نقش مونرو در شست‌وشوی درآمدهای آنچین حاصل از فروش CSAM، به جای پنهان کردن تراکنش‌ها، پررنگ‌تر است.

Chainaylsis اذعان داشت که تأیید نقش آنچین مونرو با استفاده از تکنیک‌های استاندارد تجزیه و تحلیل بلاک چین دشوار است، اما این شرکت می‌تواند استفاده از مونرو توسط فروشندگان محتوای غیرقانونی را از طریق‌ صرافی‌هایی که از تراکنش‌های این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، ردیابی کند.

وارن و کسیدی تاریخ ۱۰ می را به عنوان ‌ضرب‌الاجل وزارت دادگستری و امنیت داخلی برای پاسخ دادن به این نامه تعیین کردند و گفتند که مطمئن می‌شوند کنگره و دولت بایدن سهم خود را برای رسیدگی به چالش‌های مربوط به CSAM و ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند.

در این نامه آمده است:

قوانین فعلی مبارزه با پولشویی و روش‌های اجرای قانون با چالش‌هایی برای کشف و پیشگیری مؤثر این جرایم مواجه است. کنگره و دولت باید مجموعه کاملی از ابزارهای مورد نیاز برای پایان دادن به CSAM و مجازات فروشندگان این محتوا را در اختیار داشته باشند.

این دو سناتور علاوه بر درخواست از آژانس‌های مذکور برای تشریح نیازهای خود، خواهان ارزیابی نقش فعلی ارزهای دیجیتال در تسهیل CSAM، اینکه آیا استفاده از ارز دیجیتال چالش‌های جدیدی را برای شناسایی و پیگرد قانونی این جرایم ایجاد می‌کند و انجام اقداماتی برای برطرف کردن این مشکلات شده‌اند.

وارن در تلاش مداوم خود برای خاتمه دادن به استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال، لایحه ضد پولشویی دارایی دیجیتال را در دسامبر ۲۰۲۲ معرفی کرد تا چارچوب نظارتی اعمال شده در موسسات مالی سنتی را برای شرکت‌های کریپتویی نیز گسترش دهد. ارائه‌دهندگان کیف پول‌های رمزارزی، ماینرها و ولیدیتورها باید طبق این لایحه الزامات «احراز هویت‌ (KYC)‌» و «ضد پول‌شویی‌ (AML)‌» را رعایت کنند.

تابستان گذشته، وارن زنگ خطری را در زمینه استفاده از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش فنتانیل به صدا درآورد و دوباره خواستار قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای این حوزه شد. او همچنین از اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در زمینه ارزهای دیجیتال حمایت می‌کند و تایید ETF‌های بیت کوین توسط این آژانس در ماه ژانویه را اقدامی اشتباه خواند. این صندوق‌ها قیمت بیت کوین را در بازار اسپات را دنبال می‌کنند.

وارن در توییتر نوشت:

اگر SEC قرار است به ارزهای دیجیتال اجازه دهد که عمیق‌تر از گذشته در سیستم مالی ما نفوذ کنند، پس کریپتو هم باید از قوانین اساسی مبارزه با پولشویی پیروی کند.

جنجال جدید سناتور آمریکایی؛ کریپتو راهی برای خرید محتوای سوء‌استفاده از کودکان؟
الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، سناتور ایالات متحده، دوباره به ارزهای دیجیتال حمله کرده و این بار بازار دارایی‌های دیجیتال را به محتوای سوء‌استفاده جنسی از کودکان (CSAM) ربط داده است....
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...