اخبار ارز دیجیتال

الساوادور با بیت کوین به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل می‌شود!

الساوادور با بیت کوین به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل می‌شود!

السالوادور – یکی از کوچکترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای آمریکای مرکزی – ممکن است در نهایت به دلیل ذخایر بیت کوین خود به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شود.

السالوادور اولین کشور جهان بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی خود در سپتامبر ۲۰۲۱ پذیرفت. سپس در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲، نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که دولت این کشور خرید روزانه ۱ بیت کوین را آغاز خواهد کرد.

اگرچه تصمیم رئیس جمهور بوکله با انتقادات زیادی مواجه شد، اما گزارش شده که مجموع بیت کوین‌های در اختیار دولت السالوادور – بیش از ۲ هزار بیت کوین – اکنون بیشتر از ۱۵۰ میلیون دلار ارزش دارند.

رئیس جمهور بوکله همچنین اعلام کرده که هیچ برنامه‌ای برای فروش ذخایر عظیم بیت کوین این کشور ندارد. با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین، در صورت ادامه رشد قیمت بیت کوین، السالوادور می‌تواند سود بیشتری را از سرمایه‌گذاری خود کسب کند.

السالوادور می‌تواند به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شود

با توجه به چیزهایی که گفتیم، کارشناسان صنعت کریپتو پیش‌بینی می‌کنند که السالوادور ممکن است در نهایت به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شود.

تیم دریپر (Tim Draper)، سرمایه‌گذار خطرپذیر مستقر در سیلیکون ولی (Silicon Valley)، اخیراً در پادکست Web3 Deep Dive اظهار داشت که السالوادور به عنوان کشوری خلاق در مسیر پیشرفت و ترقی قرار دارد. او اشاره کرد که این کشور می‌تواند به زودی به یکی از جذاب‌ترین مناطق جهان برای زندگی تبدیل شود.

دراپر گفت:

طی ۳۰ یا ۴۰ سال آینده، السالوادور از لیست فقیرترین و جنایت‌زده‌ترین کشورها خارج می‌شود به یکی از ثروتمندترین و مبتکرترین کشورهای جهان تبدیل خواهد شد. دلیل آن هم فقط این است که السالوادور بیت کوین را پذیرفته است.

دراپر همچنین خاطرنشان کرد که اگر قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار برسد، السالوادور احتمالاً می‌تواند وام‌های بدهی خود به صندوق بین‌المللی پول (IMF) را پرداخت کند.

الکساندر ماماسیدیکوف (Alexander Mamasidikov)، بنیانگذار و مدیر‌عامل CrossFi – پلتفرمی که بر پیوند بانکداری سنتی با بلاک چین متمرکز است – با تاکید بر این موضوع گفت که معتقد است السالوادور به زودی از نظر مالی مستقل خواهد شد.

ماماسیدیکوف گفت:

این امر به کشور السالوادور اجازه می‌دهد تا به طور کامل روی وظایف داخلی خود که در دنیای مدرن ما مهم هستند، تمرکز کند. به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی به دولت این امکان را داده که مدل مالی خود را به طور کامل تغییر دهد و راه جداگانه‌ای را طی کند.

بیت‌ کوین امکان فراگیری مالی را برای مردم سالوادور فراهم می‌کند

در واقع، بیت کوین در حال حاضر ثابت کرده که یک کلاس دارایی مهم برای السالوادور محسوب می‌شود.

جو ناکاموتو (Joe Nakamoto)، روزنامه‌نگار ارزهای دیجیتال که اخیراً مستندی را با محوریت بیت‌ کوین در السالوادور فیلم‌برداری کرده، گفت که بیت‌ کوین فراگیری و حاکمیت مالی را به این منطقه معرفی کرده است.

ناکاموتو گفت:

در کشوری که بخش بزرگی از مردم به خدمات بانکداری سنتی دسترسی ندارند و بسیاری از خانواده‌ها به حواله‌ها وابسته هستند، بیت کوین به مردم سالوادور اجازه می‌دهد تا به بانکی برای خودشان تبدیل شوند و با کارمزدی فوق‌العاده پایین از هر کجای دنیا پول دریافت کنند.

در حالی که رئیس جمهور بوکله بر عدم فروش ذخایر بیت کوین دولت مصمم است و بر روی آن پافشاری می‌کند، ناکاموتو توضیح داد که بیت کوین در این کشور توسط زیرمجموعه کوچکی از جمعیت به عنوان پول استفاده می شود.

او گفت:

در پروژه‌های اقتصادی فراگیری از جمله برلین، ال زونته (El Zonte) و در برخی از بخش‌های سان سالوادور (San Salvador)، گروهی کوچک اما مصممی از ساکنان السالوادور از بیت‌ کوین حمایت می‌کنند و دوست دارند که استفاده از این ارز دیجیتال از دلار پیشی بگیرد.

ماماسیدیکوف خاطرنشان کرد که السالوادور دلار را به عنوان ارز ذخیره خود در سال ۲۰۲۱ کنار گذاشت و شروع به استفاده از بیت کوین کرد. او معتقد است که استفاده از بیت کوین باعث می‌شود ثروت این کشور در طول زمان افزایش یابد.

ماماسیدیکوف در ادامه گفت:

بیت کوین طلای دیجیتالی برای السالوادور است که باعث ایجاد اعتماد در بین شهروندان و در صحنه جهانی می‌شود. بیت کوین به صورت آشکارا ثابت می‌کند که این کشور پول دارد.

این امر برای السالوادور بسیار مهم است، زیرا بانک جهانی به این نتیجه رسیده که منطقه السالوادور همچنان با نرخ بالای فقر مواجه است و آمار این کشور از این لحاظ از سال ۲۰۱۹ تا به امروز در کنار موقعیت مالی شکننده آن دو برابر شده است.

چرا السالوادور نباید بیت کوین‌‌های خود را بفروشد؟

اگرچه السالوادور در حال حاضر با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه است، اما به دلایلی دولت باید همچنان بیت کوین‌های خود را حفظ کند.

به عنوان مثال، ناکاموتو معتقد است فروش بیت کوین‌هایی که این کشور در اختیار دارد می‌تواند به رشد السالوادور از لحاظ مالی در کوتاه‌مدت منجر شود، اما همچنین ممکن است اعتماد مردم به ابتکارات بیت کوینی السالوادور را تضعیف کند.

او گفت:

من بسیار تعجب می‌کنم اگر رئیس‌جمهور بوکله بخشی از دارایی‌های موجود در این کشور را بفروشد. در این صورت جامعه بیت‌ کوین چگونه به السالوادور نگاه می‌کند؟ شخصاً اهمیتی به این موضوع نمی‌دهم، اما «هودل» مصمم او نشان می‌دهد که بوکله می‌خواهد پیامی را به گوش جهانیان برساند.

ماماسیدیکوف افزود که بیت کوین ابزاری برای سرمایه‌گذاری پرخطر و معامله در السالوادور نیست و برعکس ذخیره ارزش آنهاست.

وی گفت:

اگر آن‌ها می‌خواستند بیت کوین‌های خود را بفروشند، با مشکل مواجه می‌شدند، زیرا این کشور رسما ارز ذخیره خود در قالب دلار و طلا را کنار گذاشته است. دولت این کار را نخواهد کرد.

السالوادور مثالی برای سایر کشورها خواهد بود

صرف نظر از کاری که رئیس جمهور بوکله در نهایت قصد دارد با بیت کوین‌های دولت انجام دهد، السالوادور به یک نمونه مثبت برای سایر کشورهایی تبدیل می‌شود که قصد دارند این دارایی دیجیتال را با دارایی‌های خود ادغام کنند.

به عنوان مثال، اوراق قرضه بیت کوین در السالوادور که به عنوان اوراق قرضه آتشفشانی نیز شناخته می‌شود، طبق گزارشات، تاییدیه نظارتی را برای عرضه در سال جاری دریافت کرده‌ است. پس از آغاز به کار این اوراق، السالوادور به اولین کشور جهان مبدل خواهد شد که از اوراق قرضه بیت کوین استفاده می‌کند.

ماماسیدیکوف گفت:

شخصا، پذیرش بیت کوین در السالوادور را گامی به سوی آزادی مالی می‌دانم، در حالی که طرفداران بیت کوین در سطح جهانی اکنون می‌توانند واقعاً به السالوادور به عنوان یک کشور موفق اشاره کنند.

با این حال، اگرچه تلاش‌های صورت گرفته توسط رئیس جمهور بوکله چشمگیر بوده، اما ناکاموتو خاطرنشان کرد که بسیاری از شهروندان این کشور هنوز درک اولیه‌ای از مفاهیم بیت کوین ندارند.

او گفت:

من طی مستندی که در سال ۲۰۲۲ فیلمبرداری کردم، با بیش از ۳۰ شهروند السالوادوری در خیابان‌های سن سالوادور مصاحبه داشتم تا از آن‌ها بپرسم که آیا از بیت کوین استفاده می‌کنند یا خیر. اکثریت قریب به اتفاق مردم از بیت کوین در مقطعی از ۳ ماه گذشته استفاده کرده بودند. با این حال، وقتی نوبت به مفاهیم اساسی در مورد بیت کوین رسید، مانند تعداد کل بیت کوین‌های موجود در جهان، بیشتر مردم با مشکل مواجه شدند.

با توجه به این موضوع، ناکاموتو گفت که قصد دارد امسال به السالوادور سفر کند تا به تحقیق در مورد پذیرش بیشتر بیت کوین بپردازد.

او صحبت خود را اینگونه خاتمه داد:

امیدوارم سوالم را دوباره تکرار کنم و این بار بفهمم که این کشور درک عمیق‌تری از بیت کوین و پول دارد. بیت‌ کوین به‌عنوان یک فناوری و پول شرایط جهانی را تغییر می‌دهد و به همین دلیل نیازمند زمان، تلاش و تمایل مردم به درک و یادگیری است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...