اخبار ارز دیجیتال

Multichain به پایان راه خود رسید؛ فانتوم به دنبال خسارت ۱۲۲ میلیون دلاری

Multichain به پایان راه خود رسید؛ فانتوم به دنبال خسارت ۱۲۲ میلیون دلاری

شرکت فانتوم (Fantom) از دادگاه سنگاپور خواسته تا بنیاد Multichain را برای بازگرداندن میلیون‌ها دلاری که به دلیل سوء‌استفاده از این پروتکل در سال گذشته از دست رفته بود، منحل کند.

بنیاد فانتوم از دادگاه عالی سنگاپور می‌خواهد که بنیاد Multichain را ورشکسته اعلام کند. این شرکت گفته که به این صورت می‌تواند راهی را برای بازیابی ۱۲۲ میلیون دلاری که سال گذشته از پل فانتوم Multichain دزدیده شده بود، باز کند.

فانتوم طی یک پست وبلاگی در تاریخ ۴ مارس گفت که دادگاه عالی سنگاپور در تاریخ ۳۰ ژانویه در اقدام قانونی خود علیه پروتکل کراس چین Multichain یک حکم پیش فرض را صادر کرده است. این پرونده پس از اینکه فانتوم ادعا کرد Multichain مبلغ ۱۲۲ میلیون دلار را در این پل در جولای ۲۰۲۳ از دست داده، به دلیل «نقض قرارداد و اظهارات نادرست متقلبانه» به جریان افتاد.

فانتوم گفت:

با توجه به حکم اخیر دادگاه، ما از خسارات مالی خود در بنیاد فانتوم برای ارائه درخواستی به دادگاه جهت انحلال بنیاد Multichain و انتصاب یک مسئول تسویه‌ حساب (معادل قانون ورشکستگی فصل ۷ در ایالات متحده) برای کمک به بازیابی و توزیع دارایی‌های مفقود یا مسدود شده استفاده خواهیم کرد.

دادگاه خسارات وارده به فانتوم را ارزیابی کرده و از Multichain مطالبه بازپرداخت خواهد کرد. فانتوم در پستی متقابلاً مورخ ۴ مارس در X اعلام کرد که که انتظار ندارد این پروتکل به تعهدات خود برای پرداخت خسارت عمل کند. در چنین سناریویی، فانتوم می‌خواهد یک مسئول تسویه‌ حساب اداره این امور را برعهده بگیرد.

در صورت تایید این درخواست، مدیر تسویه‌ حساب علاوه بر سایر اختیارات خود این اجازه را خواهد داشت که دارایی‌های بنیاد Multichain را تصاحب کند، تراکنش‌های آن را پس بگیرد و سایر دارایی‌ها را با هدف بازپرداخت طلبکارانی که ادعا می‌شود به آن‌ها بدهکار است، بازیابی کند. توییت فانتوم فانتوم تصریح کرد که تصمیم دادگاه به طور خاص به ضررهای خود این شرکت مربوط می‌شود. با این حال، فانتوم قصد دارد از این پیروزی قانونی به به شکل دیگری استفاده کند تا یک مسیر جدید برای پیگیری مطالبات همه افرادی که از Multichain شکایت کرده‌اند ایجاد شود.

شرکت فانتوم متعهد شده است:

طی چند ماه آینده، ما این موضوع را تا تعیین مدیر تسویه‌ حساب پیش خواهیم برد.

شرکت امنیت بلاک چین Beosin and Fantom مجموع ضرر و زیان‌های هک Multichain را ۲۱۰ میلیون دلار تعیین کرده است. این پروتکل به کاربران کمک می‌کرد تا دارایی‌های خود را به چندین بلاک چین از جمله فانتوم، اتریوم و پالیگان متصل کنند و در جولای سال گذشته با یک سری برداشت غیرمجاز روبرو شد.

در آن زمان، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis حدس زده بود که سرقت دارایی‌ها ممکن است به دلیل دسترسی هکرها به کلیدهای مدیر این شرکت میسر شده باشد. Chainalysis همچنین به طور ضمنی اشاره کرد که این هک ممکن است از داخل شرکت Multichain اتفاق افتاده باشد.

فانتوم گفت که از زمان این هک، برای یافتن راهی جهت بازیابی دارایی‌های از دست رفته، اقدامات زیادی انجام داده است. فانتوم در رابطه با Multichain به پلیس سنگاپور گزارش داد، چرا که بنیاد Multichain در این کشور ثبت شده است. علاوه بر این، فانتوم در حال آغاز مراحل قانونی علیه این شرکت است.

فانتوم گام دیگری را با ارائه گزارشی به پلیس چین برداشته و ادعا می‌کند که یکی از بنیانگذاران شرکت Multichain به نام Zhaojun He در حال حاضر در این کشور تحت بازجویی قرار دارد.

او دو ماه قبل از این هک در می ۲۰۲۳ به اتهامات غیرقابل توضیحی دستگیر شد. حساب تلگرام Zhaojun در ماه ژانویه فعال بود، اما تایید نشده که آیا خود او از این حساب استفاده می‌کرده یا خیر.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...