اخبار ارز دیجیتال

رشد ۵۳ درصدی پروژه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

رشد ۵۳ درصدی پروژه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

به گفته FBI، مبالغ به سرقت رفته به واسطه پروژه‌های کلاهبرداری سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از ۲/۵۷ میلیارد دلار طی سال ۲۰۲۲ به ۳/۹۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

مرکز شکایات جرایم اینترنتی (IC3) سازمان FBI گزارش سال ۲۰۲۳ خود را منتشر کرده که نشان می‌دهد کلاهبرداری‌های مرتبط با کریپتو و استفاده از دارایی‌های دیجیتال در جرایم سایبری افزایش قابل‌توجهی داشته است.

گزارش IC3 2023 وضعیت فعلی جرایم اینترنتی، از جمله چالش‌ها و خطرات ناشی از استفاده از رمزارز در فعالیت‌های کلاهبردارانه را به صورت کلی مرور کرده است.

کلاهبرداری در پروژه‌های سرمایه‌گذاری کریپتو

داده‌های FBI افزایش قابل‌توجهی را در کلاهبرداری‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در رمزارزها نشان می‌دهد. زیان ناشی از این کلاهبرداری‌ها از ۲/۵۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۳/۹۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کرده که نشان‌دهنده رشد ۵۳ درصدی این آمار است.

این کلاهبرداری‌ها اغلب افراد را با وعده بازده بالا با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال فریب می‌دهند. این گزارش اذعان می‌کند که این کلاهبرداری‌ها به طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر شده‌اند و مجرمان سایبری از رشد صنعت دارایی‌های دیجیتال در طول سال گذشته برای جذب قربانیان استفاده کرده‌اند.

این داده‌ها نشان می‌دهند که قربانیان در تمام گروه‌های سنی هدف پروژه‌های کلاهبرداری‌ سرمایه‌گذاری در کریپتو بوده‌اند و تعداد شکایات در بین افراد ۳۰ تا ۶۰ ساله رشد عجیبی داشته است.

این گزارش بر اهمیت استفاده از اقدامات امنیتی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای یا چند عاملی برای محافظت در برابر چنین کلاهبرداری‌هایی تاکید می‌کند.

در ضمن IC3 بر نیاز به تأیید درخواست‌های پرداخت و خرید ارز دیجیتال از طریق روش‌های امن و فراتر از ارتباطات ایمیلی برای کاهش خطر قربانی شدن در این طرح‌ها نیز تأکید دارد.

افزایش استفاده از کریپتو در جرایم سایبری

در ادامه این گزارش چنین چیزی آمده است:

حوادثی که در آن‌ها کلاهبرداران از کریپتو برای تسهیل انتقال سریع و پراکندگی وجوه دزدیده‌شده از طریق طرح‌های Business Email Compromise (BEC) استفاده می‌کنند نیز افزایش یافته است.

کلاهبرداری‌های BEC شامل دستکاری حساب‌های ایمیل برای تایید نهایی تراکنش‌های جعلی می‌شوند که اغلب منجر به خسارات مالی قابل‌توجهی برای قربانیان شده است.

در همین حین، حملات باج‌افزاری که برای رمزگشایی داده‌ها کریپتو دریافت می‌کنند نیز افزایش یافته است. این گزارش از افزایش ۱۸ درصدی شکایات مرتبط با باج‌افزارها و افزایش ۷۴ درصدی در زیان‌های گزارش‌شده طی یک سال گذشته خبر می‌دهد. دارایی‌های به سرقت رفته از این طریق در سال ۲۰۲۳ مجموعاً ۵۹/۶ میلیون دلار بوده است.

در گزارش IC3 2023 تاکید شده که این حملات تهدید مداوم مجرمان سایبری، به ویژه برای بخش‌های زیرساختی را برجسته می‌کند.

در پاسخ به افزایش کلاهبرداری‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال، تیم بازیابی دارایی (RAT) مرکز IC3 نقشی اساسی در کاهش خسارات مالی ایفا کرده است. با ضریب موفقیت ۷۱ درصدی در مسدودسازی نقل و انتقالات جعلی، RAT موفق شد بیش از ۵۳۸/۳۹ میلیون دلار از ۷۵۸/۰۵ میلیون دلار گزارش شده در سال ۲۰۲۳ را از بذهکاران پس بگیرد.

در این گزارش آمده که با ادامه سوء‌استفاده مجرمان سایبری از چشم‌انداز ارزهای دیجیتال، نیاز به افزایش هوشیاری، بهبود اقدامات امنیت سایبری و آگاهی بیشتر عموم از اهمیت بالایی برخوردار است. این سازمان اضافه کرد که برای محافظت در برابر تهدیدات رو به رشد عصر دیجیتال، به ویژه

رشد ۵۳ درصدی پروژه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳
به گفته FBI، مبالغ به سرقت رفته به واسطه پروژه‌های کلاهبرداری سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از ۲/۵۷ میلیارد دلار طی سال ۲۰۲۲ به ۳/۹۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...