اخبار ارز دیجیتال

مهندس سابق آمازون به دلیل هک کردن پروتکل‌های DeFi به ۳ سال حبس محکوم شد

مهندس سابق آمازون به دلیل هک کردن پروتکل‌های DeFi به ۳ سال حبس محکوم شد

در یک اقدام حقوقی تاریخی، شکیب احمد (Shakeeb Ahmed)، مهندس سابق شرکت آمازون به دلیل سازماندهی هک دو صرافی خرید ارز دیجیتال که منجر به سرقت بیش از ۱۲ میلیون دلار شده، به سه سال زندان محکوم شد.

ویکتور ماررو (Victor Marrero)، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، این حکم را صادر کرد که نقطه عطف مهمی در اجرای قوانین مرتبط با حوزه کریپتو محسوب می‌شود.

هکر دیفای به ۳ سال زندان محکوم شد

شکیب احمد از دانش گسترده خود در مهندسی معکوس و حسابرسی بلاک چین برای دستکاری قراردادهای هوشمند در صرافی‌ها استفاده کرده بود.

دامیان ویلیامز (Damian Williams)، دادستان ایالات متحده، گفته که این اولین محکومیت برای هک یک قرارداد هوشمند به حساب می‌آید.

ویلیامز تاکید کرد:

مهم نیست که این هک چقدر جدید یا پیچیده باشد، این دفتر و شرکای مجری قانون ما متعهد هستند که پول‌های به سرقت رفته را دنبال کنند و هکرها را به دست عدالت بسپارند. همانطور که حکم امروز نشان می‌دهد، فرستادن هکر به زندان – و مصادره تمامی رمزارزهای سرقت شده – پیامد اجتناب‌ناپذیر چنین اقدامات مخربی است.

احمد در ۲ و ۳ جولای ۲۰۲۲ اولین صرافی را با تزریق داده‌های قیمتی جعلی هدف قرار داد و ۹ میلیون دلار کارمزد کاذب ایجاد کرد. او سپس توانست این کارمزدها را به صورت غیرقانونی برداشت کند.

احمد در مکاتبات بعدی خود با این صرافی، با بازگرداندن وجوه دزدیده شده به جز ۱/۵ میلیون دلار از آن‌ها موافقت کرد، مشروط بر اینکه صرافی این هک را به مجریان قانون گزارش ندهد.

چند هفته بعد، در تاریخ ۲۸ جولای، احمد از یک آسیب‌پذیری در قراردادهای هوشمند Nirvana Finance استفاده کرد.

او در حمله دوم به Nirvana تقریباً ۳/۶ میلیون دلار سرمایه، یعنی تمام دارایی‌های این شرکت را تخلیه کرد و این پلتفرم مجبور شد به فعالیت خود خاتمه دهد.

احمد پیشنهاد باگ بانتی Nirvana را رد کرد و ترجیح داد دارایی‌های دزدیده شده را نزد خود حفظ کند.

احمد برای پنهان کردن منشاء وجوه دزدیده شده درگیر تکنیک‌های پیچیده پول‌شویی شده بود.

از جمله اقدامات او می‌توان به سواپ توکن‌ها در بلاک چین‌های مختلف، تبدیل دارایی‌ها به رمزارز غیرقابل ردیابی مونرو و استفاده از صرافی‌های خارجه و میکسرهای ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

علاوه بر تحمل ۳ سال حبس، دادگاه احمد را به تسلیم حدود ۱۲/۳ میلیون دلار از دارایی‌های به سرقت رفته محکوم کرده است.

او همچنین باید بیش از ۵ میلیون دلار از دارایی‌های صرافی‌های آسیب دیده را اعاده به وضع سابق کند. در ضمن احمد تا سه سال پس از حبس تحت نظارت قرار خواهد گرفت.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...