اخبار ارز دیجیتال

بزرگترین بانک فدرال آلمان به دنبال ارائه خدمات نگهداری امانی کریپتو

بزرگترین بانک فدرال آلمان به دنبال ارائه خدمات نگهداری امانی کریپتو

بانک Landesbank Baden-Württemberg از نیمه دوم سال ۲۰۲۴ خدمات نگهداری امانی رمزارز را به مشتریان سازمانی خود ارائه خواهد کرد.

Landesbank Baden-Württemberg، بزرگترین بانک فدرال آلمان، در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ راه‌حل‌های سرپرستی ارزهای دیجیتال را ارائه خواهد کرد.

این بانک با همکاری صرافی خرید ارز دیجیتال Bitpanda مستقر در اتریش، ارائه خدمات نگهداری امانی کریپتو را برای مشتریان نهادی خود آغاز خواهد کرد.

یورگن هارنگل (Jürgen Harengel)، مدیر اجرایی بخش بانکداری شرکتی Landesbank Baden-Württemberg به بلومبرگ گفت که این بانک فدرال آلمان شاهد افزایش تقاضای شرکت‌ها برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال بوده است:

تقاضای مشتریان شرکتی ما برای دارایی‌های دیجیتال در حال افزایش است.

Landesbank Baden-Württemberg از راه‌حل نگهداری نهادی Bitpanda برای ارائه خدمات خود استفاده خواهد کرد. بر اساس اطلاعات درج شده در صفحه اصلی وب‌سایت بیت‌پاندا، Bitpanda Custody یک پلتفرم نگهداری امانی رمزارز با قابلیت‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) محسوب می‌شود که در اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) ثبت شده است.

گونزالو لاماس (Gonzalo Lamas)، رئیس بخش ارتباطات جهانی Bitpanda گفت که این مشارکت بانک Landesbank Baden-Württemberg را قادر می‌سازد تا از پلتفرم دارایی دیجیتال Bitpanda، خدمات نگهداری و مجوزهای مربوطه آن استفاده کند:

به عنوان بخشی از این همکاری، LBBW از زیرساخت‌ها و خدمات «سرمایه‌گذاری به‌عنوان سرویس» ما استفاده می‌کند که برای ارائه خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال مانند بیت‌ کوین، اتریوم و سایر دارایی‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از این همکاری ارتقای محصولات دارایی دیجیتال LBBW، تضمین امنیت بالا و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای مشتریان شرکتی است.

بانک‌های آلمانی تا پایان سال ۲۰۲۴ برای مقررات MiCA آماده می‌شوند

Landesbank Baden-Württemberg تنها بانک آلمانی نیست که خدمات رمزارزی را بررسی می‌کند. دویچه بانک (Deutsche Bank) نیز از سپتامبر ۲۰۲۳ بر روی خدمات نگهداری دارایی‌های دیجیتال کار می‌کند و از استارتاپ کریپتویی سوئیسی Taurus برای خدمات نگهداری امانی و توکنیزه‌سازی رمزارزی بهره می‌برد.

در ماه فوریه، بانک DZ، دومین بانک بزرگ آلمان، از برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی برنامه آزمایشی معاملات ارزهای دیجیتال در اواخر سال ۲۰۲۴ خبر داد. این بانک پلتفرم نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود را در نوامبر ۲۰۲۳ رونمایی کرد.

بانک‌های بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در حال آماده‌سازی خود برای بررسی مقررات بازارهای دارایی‌های کریپتویی (MiCA) هستند که در دسامبر ۲۰۲۴ به‌عنوان اولین چارچوب قانونی جامع برای صنعت کریپتو به‌ طور کامل اجرایی خواهد شد.

ویارا ساووا (Vyara Savova)، مدیر ارشد سیاست‌گذاری در ابتکارات ارز دیجیتال اروپا اظهار داشت که صرافی‌های رمزارزی از پایان سال ۲۰۲۴ به نهادهای کاملاً رگوله شده تبدیل خواهند شد:

۲۰۲۴ سال MiCA است و کل اتحادیه اروپا اکنون یک چارچوب قانونی جامع برای دارایی‌های رمزارزی، خدمات دارایی‌های دیجیتال و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده (که به عنوان CASP هم شناخته می‌شوند) خواهد داشت. صرافی‌های رمزارزی نوعی CASP تحت نظارت MiCA هستند و در دسامبر ۲۰۲۴ به طور کامل رگوله خواهند شد.

لایحه MiCA هنوز به صورت کامل نهایی نشده است. شورای همفکری دوم که برای دستورالعمل‌های درخواست معکوس زیر نظر MiCA تشکیل شده قرار است در تاریخ ۲۹ آوریل به کار خود پایان بدهد. به گفته ساووا، نتیجه این مشاوره‌ها برای اجرای نهایی MiCA در دسامبر تأثیرگذار خواهد بود:

این شورا تعیین خواهد کرد که چگونه صرافی‌ها و سایر CASP‌ها از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند بدون مجوز به شهروندان اتحادیه اروپا خدمات ارائه دهند و چگونه این خدمات باید در اروپا عرضه شوند. نتایج این مشاوره‌ها برای اجرای MiCA در ماه دسامبر بسیار مهم خواهند بود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...