اخبار ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاران طلا علی‌رغم رشد بیت کوین، در حفظ دارایی‌های خود مصمم هستند

سرمایه‌گذاران طلا علی‌رغم رشد بیت کوین، در حفظ دارایی‌های خود مصمم هستند

کارشناسان معتقد هستند که با توجه به پتانسیل بالای ETFهای اسپات بیت کوین، فاصله بین مارکت کپ این ارز دیجیتال و طلا می‌تواند طی ده سال آینده کاهش یابد.

گزارش اخیر JPMorgan Chase & Co (NYSE: JPM)، یک شرکت پیشرو در زمینه ارائه خدمات مالی جهانی، از این ایده حمایت می‌کند که سرمایه‌گذاران طلا به بیت‌ کوین (BTC) به عنوان یک دارایی جایگزین هجوم نمی‌آورند. علیرغم هیاهوی پیرامون افزایش قیمت بیت کوین، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران سنتی طلا همچنان جایگاه خود را در این فلز ارزشمند حفظ می‌کنند.

سرمایه‌گذاران و افراد عادی به طلا و بیت کوین علاقه نشان داده‌اند

طبق یک گزارش تحقیقاتی، شرکت جی‌پی مورگان (JPMorgan) به این نکته اشاره کرده که سرمایه‌گذاران نهادی و افراد عادی در سال جاری هم طلا و هم بیت کوین خریداری کرده‌اند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش جریان‌ سرمایه ورودی به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌ کوین باعث شده برخی سرمایه‌گذاران از طلا به ارزهای دیجیتال تغییر جهت دهند، با این حال، شرکت جی‌پی مورگان مخالف این دیدگاه است.

طبق تحلیل یکی دیگر از کارشناس‌های حوزه مالی، سرمایه‌گذاران خصوصی و افراد عادی به جای تغییر مسیر سرمایه خود از طلا به بیت کوین، در طول سال جاری به هر دوی آن‌ها علاقه نشان داده‌اند. تجزیه و تحلیل این بانک نشان می‌دهد که از ماه فوریه ۲۰۲۴ تا‌کنون ارزش معاملات آتی بیت کوین ۷ میلیارد دلار و معاملات آتی طلا ۳۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

همان‌طور که به یاد دارید، اواخر سال گذشته، رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، حامی بیت‌ کوین و نویسنده کتاب پرفروش «پدر پولدار پدر بی‌پول»، سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کرد تا دارایی‌های بیت‌ کوینی خود را به جای خرید دارایی‌های سنتی افزایش دهند. این نویسنده پرمخاطب پیروان خود را ترغیب کرده بود تا سیستم‌های مالی سنتی را کنار بگذارند و به جایگزین‌هایی مانند طلا، نقره و ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت‌ کوین روی بیاورند.

بیت کوین یا طلا؟

اگرچه هر دوی این دارایی‌های جایگزین توسط کیوساکی تبلیغ می‌شوند، اما هنوز هم مردم تا حدودی یکی را بر دیگری ترجیح می‌دهند. فعالان این صنعت مانند جیم کرامر (Jim Cramer)، شخصیت تلویزیونی آمریکایی، نویسنده و میزبان برنامه Mad Money در CNBC، طلا را گزینه ارجح‌تری نسبت به بیت کوین می‌دانند. به نظر او، طلا ثابت کرده که یک طبقه دارایی است و کاربردهایی به جز معاملات بر پایه حدس و قیاس دارد، در حالی که بیت کوین کم و بیش هنوز هم یک «دارایی پرخطر» محسوب می‌شود.

برخی از تحلیلگران گلدمن ساکس (Goldman Sachs) نیز در اظهارات جدید خود بر این موضوع تاکید دارند. این کارشناسان گفته‌اند که طلا در مقایسه با بیت کوین به شکل مفید‌تری سبد معامله‌گران را تنوع می‌دهد. فرانک هلمز (Frank Holmes)، مدیر‌عامل شرکت US Global Investors، معتقد است که طلا در مقایسه با بیت کوین در یک فضای پرتنش و با هجوم اخبار، دارایی بهتری برای نگهداری در نظر گرفته می‌شود.

با این حال، مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، وضعیت فعلی بازار را بیش از حد فعال یا متورم توصیف کرده است. وی خاطرنشان کرد که بیت کوین با ورود ETF‌ها به بورس ایالات متحده، در فاز کشف قیمت قرار گفته و ارتش جدیدی را برای تست بازار وارد صحنه کرده است. او همچنین گفت که این دارایی کریپتویی به زودی طلا را سرنگون خواهد کرد و در بین سرمایه‌گذاران به انتخاب اول تبدیل می‌شود. این پیش‌بینی او با وجود تفاوت قابل‌توجه در ارزش بازار بین این دو دارایی صورت گرفته است.

کارشناسان معتقدند که با توجه به پتانسیل ETF‌های اسپات بیت کوین در آمریکا، این تفاوت ارزش بازار ممکن است طی دهه آینده از بین برود. چنین چشم‌اندازی بر پذیرش بیت کوین در بین مردم عادی متمرکز است، حرکتی که تقاضای شدیدی را برای این ارز دیجیتال پیشرو ایجاد می‌کند. با در نظر گرفتن همه این موارد، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود که در تصمیم‌گیری‌های خود با توجه پیش‌بینی‌ها و نظرات کارشناسان، از جمله کیوساکی، جوانب احتیاط را رعایت کنند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...