اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین را باید برای چند دهه هولد کنید، نه چند روز!

بیت کوین را باید برای چند دهه هولد کنید، نه چند روز!

بیت کوین اخیراً به واسطه یک پولبک شدید، مقداری از سقف‌های قیمتی خود فاصله گرفته است. با این وجود، این ارز دیجیتال پیشرو تقریباً ۶۰ درصد از ابتدای سال تا به امروز (YTD) رشد کرده است.

قیمت بیت کوین پس از شکست رو به بالای مرز ۷۳ هزار دلار، به زیر ۷۰ هزار دلار سقوط کرد و باعث لیکوئید شدن حجم قابل‌توجهی از پوزیشن‌ها شد.

کریس مارسالک (Kris Marszalek)، مدیر‌عامل Crypto.com، طی مصاحبه‌ای با تلویزیون CNBC، دیدگاه خود را در مورد وضعیت فعلی بازار کریپتو و به خصوص بیت کوین ارائه کرد. او توضیح داد:

به نظر من این امر عمدتاً ناشی از اتفاقاتی است که در بازار آپشن‌ و طی اصلاحات ‌قیمت‌ها می‌افتد، اما باید به خاطر داشته باشید که این سطح از نوسان در مقایسه با آنچه در چرخه‌های قبلی دیده‌ایم بسیار پایین‌تر است.

پادشاه رمزارزها در زمان انتشار این خبر همچنان در مسیر نزولی قرار دارد و به قیمت ۶۵،۴۳۷ دلار معامله می‌شود. با توجه به داده‌های CoinMarketCap، این یعنی بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشتر از ۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

جنبه مثبت کاهش قیمت بیت کوین

مارسالک افت قیمت را اصلاحی سودمند برای بازار ارزهای دیجیتال تلقی می‌کند. او معتقد است که این ریزش‌ قیمت‌ها به از بین بردن اهرم بیش از حد کمک می‌کند و از رشد ناگهانی و غیراصولی بیت کوین جلوگیری به عمل می‌آورد.

به گفته مدیر اجرایی این صرافی، هدف اصلی افزایش جریان سرمایه ثابت به بیت کوین و صنعت گسترده کریپتو است که می‌تواند منجر به رشد تدریجی و پایدارتر BTC شود. وی با تاکید بر ارزش بلندمدت سرمایه‌گذاری در بیت کوین، اظهار داشت:

بیت کوین همان چیزی است که باید برای چندین دهه نزد خود نگه دارید، نه چند روز یا چند هفته.

مارکت کپ ۷/۵ تریلیون دلار بازار ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵؟

تحلیلگران برنشتاین (Bernstein) پیش‌بینی کرده‌اند که مارکت کپ ارزهای دیجیتال به طور بالقوه تا پایان سال ۲۰۲۵ سه برابر شده و به ۷/۵ تریلیون دلار می‌رسد.

انتظار می‌رود این رشد قابل‌توجه ناشی از آنچه که برنشتاین به عنوان سطوح «بی‌سابقه» تعامل سازمانی با ارزهای دیجیتال توصیف می‌کند، باشد. مارسالک با این دیدگاه مثبت موافق بود و خاطرنشان کرد:

من فکر می‌کنم که این حرکت فعلی عمدتاً ناشی از جریان‌ سرمایه ورودی به ETF‌های بیت‌ کوین بوده است. ETF‌ یک محصول بسیار موفق است و همان‌طور که می‌دانید که در سمت عرضه BTC مشکلاتی وجود دارد، بنابراین باید اثر آن در قیمت منعکس شود.

ETFها همچنان به رکورد‌شکنی خود ادامه می‌دهند

اما آینده ETF‌های بیت کوین چگونه خواهد بود؟ با توجه به روندها و پیش‌بینی‌های فعلی، مسیر پیش‌رو امیدوارکننده به نظر می‌رسد. JMP Securities پیش‌بینی کرده که ETF‌های اسپات بیت کوین می‌توانند حدود ۲۲۰ میلیارد دلار سرمایه را طی سه سال آینده از سرمایه‌گذاران جذب کنند.

اگر پیش‌بینی‌های آن‌ها درست از آب در بیاید، پیامد چنین چیزی برای ارزش بیت‌ کوین بسیار قابل‌توجه خواهد بود، به طوری که JMP Securities افزایش بالقوه قیمت BTC تا ۲۸۰ هزار دلار را در پی این امر تخمین می‌زند. در ضمن چنین اتفاقی مارکت کپ این ارز دیجیتال پیشرو را تا ۵/۵ تریلیون دلار افزایش می‌دهد.

افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به ETF‌های اسپات بیت کوین با توجه به رکوردشکنی ورودی آن‌ها مشهود است. سرمایه وارد شده به این صندوق‌ها تنها دو ماه پس از عرضه و آغاز به کار در ماه ژانویه از ۱۰ میلیارد دلار گذشت.

علاوه بر این، BitMEX Research به ورودی خالص ۱۴،۷۰۶ بیت کوین، به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار به ETF‌های آن تنها در تاریخ ۱۲ مارس اشاره کرده است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...