اخبار ارز دیجیتال

دولت آمریکا چقدر بیت کوین دارد؟

دولت آمریکا چقدر بیت کوین دارد؟

دولت ایالات متحده یکی از بزرگترین هولدرهای بیت کوین در جهان به حساب می‌آید. این کشور گاهی اوقات بخشی از بیت کوین‌های خود را، معمولاً به دلیل تسویه حساب و فروش، جابه جا می‌کند و اخیراً نیز بیش از ۲ میلیارد دلار از این دارایی‌ها را به آدرس‌های دیگری منتقل کرده است.

با این حال، در مورد اینکه دولت ایالات متحده چقدر بیت کوین دارد، اتفاق نظری وجود ندارد، زیرا پلتفرم‌های مورد اعتماد مقادیر متفاوتی را گزارش می‌کنند. در زمان نگارش این خبر، با ذخایر گزارش شده یکسانی مواجه نشدیم و با توجه به سه تجزیه و تحلیل به روز شده، ایالات متحده آمریکا بین ۱۶۴،۰۱۳ تا ۲۱۳،۲۴۶ بیت کوین دارد.

این تفاوت آمار می‌تواند به دلایل متعددی رخ دهد که برخی از آنها عبارتند از دسترسی به پرونده‌ها و اخبار یا ردیابی آنچین و گمانه‌زنی‌ها درباره تعداد آدرس‌های تحت مالکیت این کشور. بیشتر بیت کوین‌هایی که دولت ایالات متحده در اختیار دارد حاصل از توقیف دارایی‌ها را در دعاوی جاری بوده و بزودی نقد می‌شوند.

در تاریخ ۲ آوریل، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) بیش از ۲ میلیارد دلار بیت کوین را جابجا کرد. این آژانس دو تراکنش از وجوه مصادره شده مارکت جاده ابریشم (Silk Road) به مقصد کوین‌بیس پرایم (Coinbase Prime) و یک آدرس نامعلوم انجام داد. اولین آدرس ۲ هزار بیت کوین به ارزش ۱۳۱ میلیون دلار دریافت کرد، در حالی که ۲۹،۸۰۰ بیت کوین به ارزش ۱/۹۵ میلیارد دلار به آدرس دوم منتقل شده است.

تعداد بیت کوین‌های دولت ایالات متحده بر حسب داده‌های SpotOnChain

جالب اینجاست که SpotOnChain فعالیت‌های فوق‌الذکر وزارت دادگستری ایالات متحده و همچنین صدها تراکنش دیگر با ارزهای دیجیتال دولتی ایالات متحده را گزارش کرده است. به عنوان مثال، ارسال توکن‌های اتریوم (ETH) و USDC در یک ماه پیش، از حساب مرتبط با هکر صرافی بیتفینکس (Bitifinex) در این پلتفرم گزارش شده است.

طبق داده‌های SpotOnChain در تاریخ ۳ آوریل، دولت ایالات متحده ۱۷۹،۱۹۶ بیت کوین دارد که ارزش آن نزدیک به ۱۱/۹۰ میلیارد دلار است.

بیت کوین‌های دولت ایالات متحده - منبع: SpotOnChain
بیت کوین‌های دولت ایالات متحده – منبع: SpotOnChain

Dune Analytics: دولت ایالات متحده این مقدار بیت کوین در اختیار دارد

یکی دیگر از پلتفرم های شناخته شده و قابل اعتماد آنچین، Dune Analytics است. پایین‌ترین مقدار بیت کوین‌های دولت ایالات متحده را این پلتفرم گزارش کرده، حتی با وجود اینکه تراکنش‌های جاده ابریشم در تاریخ ۲ آوریل نیز در آن ثبت شده است.

بر اساس داده‌های 21co، در حال حاضر، بیت کوین‌های تحت کنترل ایالات متحده برابر با ۱۶۴،۰۱۳ واحد BTC است. ارزش این مقدار بیت کوین ۱۰/۸۲ میلیارد دلار است و ۰/۸۳ درصد از عرضه در گردش این ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

بیت کوین‌های دولت ایالات متحده - منبع: Dune Analytics
بیت کوین‌های دولت ایالات متحده – منبع: Dune Analytics

به گفته Arkham Intelligence، ایالات متحده بیش از ۲۰۰ هزار بیت کوین دارد

در نهایت، بیشترین تعداد بیت کوین در اختیار ایالات متحده را Arkham Intelligence گزارش کرده که این نیز پلتفرم قابل اعتمادی محسوب می‌شود. به گفته این پلتفرم، دولت ایالات متحده ۲۱۳،۲۴۶ بیت کوین دارد که با قیمت بیت کوین فعلی حدودا ۱۴/۱۸ میلیارد دلار ارزش دارند.

Arkham هم به مانند سایر شرکت‌های تحلیلی آخرین تراکنش‌های این کشور را در نظر گرفته است. با این حال، این پلتفرم یک آدرس ناشناخته را نیز متعلق به دولت ایالات متحده می‌داند که دلیل این تفاوت آمار را توضیح می‌دهد.

بیت کوین‌های دولت ایالات متحده - منبع: Arkham Intelligence
بیت کوین‌های دولت ایالات متحده – منبع: Arkham Intelligence

به طور خلاصه، منابع مختلف همیشه مقادیر متفاوتی از بیت کوین را با توجه به روش‌شناسی خاص خود گزارش خواهند کرد. تحلیل‌های آنچین هیچ‌گاه قطعی نیستند و تا زمانی که بیانیه‌ رسمی در این مورد صورت نگیرد، بیشتر بر اساس حدس‌ و گمان‌های با احتمال بالا ارائه می‌شوند.

با در نظر گرفتن همه این موارد، دولت ایالات متحده چیزی در حدود ۱ درصد از عرضه در گردش این ارز دیجیتال پیشرو را در اختیار دارد. فعالیت‌های آمریکا می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد و به طور بالقوه سایر ارزهای دیجیتال را با خود همراه کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...