اخبار ارز دیجیتال

افزایش همبستگی بیت کوین با طلا

افزایش همبستگی بیت کوین با طلا

بیت کوین و طلا طی سال ۲۰۲۳ در بحبوحه ابهامات ژئوپلیتیکی و افزایش نرخ بهره عملکرد قدرتمندی داشتند. بر اساس گزارش اخیر شرکت مدیریت دارایی فیدلیتی (Fidelity)، همبستگی بین بیت کوین و طلا در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

تحلیل شرکت فیدلیتی نشان می‌دهد که رابطه معکوس قیمت بیت‌ کوین با نرخ‌های بهره خاتمه پیدا کرده است و حتی با وجود افزایش نرخ‌ بهره در سراسر جهان که معمولاً منجر به کاهش تقاضا برای دارایی‌های ریسکی می‌شود، BTC یک رالی صعودی را تجربه کرده است. طی دوازده ماه گذشته، قیمت طلا نیز از همین الگو پیروی کرده است.

اما در سال گذشته، با ادامه افزایش نرخ‌های بهره (با کاهش تورم و افزایش بازدهی خزانه‌داری که یکی از سریع‌ترین رشدهای تاریخ خود را تجربه کرده)، شاهد به پایان رسیدن این رابطه بودیم! در این مدت بیت کوین نه تنها به ثبات رسید، بلکه افزایش قیمت را هم تجربه کرد. آیا این امر به دلیل یک رویداد خاص، مانند انتظارات مردم برای تایید ETF اسپات در ایالات متحده بوده است؟ شاید، اما ما این‌طور فکر نمی‌کنیم، زیرا طلا نیز اخیراً رفتار مشابهی را از خود نشان داده است.

در سال ۲۰۲۳، طلا نوسانات قابل‌توجهی را تجربه کرد اما به طور کلی عملکرد قدرتمندی را در برابر چندین ارز از خود نشان داد. قیمت طلا به دلار آمریکا در سال ۲۰۲۳ و با تغییرات چشمگیر در بین جفت ارزهای مختلف، ۱۴/۶ درصد افزایش یافت. عملکرد خوب این فلز زرد رنگ در درجه اول ناشی از ریسک‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای بانک مرکزی بود. در همین حین، بیت کوین هم در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۱۵۶ درصد رشد کرد.

از نظر تاریخی، بیت کوین در درازمدت چندان با طلا همبستگی نداشته، اما اخیراً با رالی این دو دارایی همبستگی آن‌ها نیز افزایش یافته است.

این شرکت سرمایه‌گذاری در مورد دلایل افزایش همبستگی بین این کالاها گمانه‌زنی کرد و اظهار داشت که سرمایه‌گذاران ممکن است نظاره‌گر کسری مالی رو به رشد ایالات متحده باشند یا حتی ایجاد تغییراتی در نرخ‌های بهره را پیش‌بینی کنند:

ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم که این بازارهای دارایی چه می‌گویند، اما یک توضیح احتمالی این است که بیت کوین و طلا با بازار اوراق قرضه اختلاف نظر دارند. وضعیت آن‌ها ممکن است نشان‌دهنده افزایش نگرانی‌ها در مورد کسری مالی رو به رشد و بلندمدت ایالات متحده باشد. وضعیت بازار بیت کوین احتمالاً افزایش درآمدزایی فدرال رزرو از بدهی ایالات متحده را پیش‌بینی کند و باید منتظر کاهش نرخ بهره در آینده باشیم. تحقیقات ما نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین بیشتر به تورم در عرضه پول و معیارهای مختلف نقدینگی مرتبط است تا تورم قیمت مصرف‌کننده.

تجزیه و تحلیل فیدلیتی همچنین به محیط عرضه سخت‌تری برای بیت‌ کوین اشاره می‌کند، زیرا تعداد هولدرهای بلندمدت به بالاترین حد خود یعنی ۷۰ درصد رسیده است.

شرکت فیدلیتی گفت:

در بازار نزولی اخیر، به نظر می‌رسد که بسیاری از سرمایه‌گذاران تعهد زیادی به نگهداری دارایی‌های خود در بلندمدت داشته‌اند. علی رغم افزایش بیش از ۱۶۰ درصدی قیمت بیت کوین طی سال گذشته، ما شاهد فروش کوین‌های بلندمدت و با نقدشوندگی بیشتر برای کسب سود نبودیم.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...