اخبار ارز دیجیتال

حزب حاکم ژاپن به دنبال اصلاح «فوری» مالیات ارزهای دیجیتال

حزب حاکم ژاپن به دنبال اصلاح «فوری» مالیات ارزهای دیجیتال

حزب حاکم ژاپن، حزب لیبرال دموکرات، از دولت می‌خواهد که اصلاحات مالیاتی در حوزه رمزارز را به صورت «فوری» انجام دهد.

بر اساس خبر رسمی منتشر شده از سوی حزب لیبرال دموکرات و گزارشی از رسانه ژاپنی زبان CoinPost، تیم پروژه وب‌۳ این حزب در ۱۲ آوریل از یک «وایت‌ پیپر» رونمایی کرد.

در ماه فوریه، دولت از طرح‌هایی خبر داد که به شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر اجازه می‌دهند در شرکت‌های ارز دیجیتال داخلی سرمایه‌گذاری کنند.

حزب حاکم ژاپن خواهان تغییراتی در سیاست‌های کریپتویی است

این تیم گفت که «سود و زیان» ناشی از «تراکنش‌های دارایی‌های رمزارزی و خرید ارز دیجیتال» باید «با ارزیابی شخصی مشمول مالیات جداگانه باشند».

حزب حاکم ژاپن اظهار داشت که موضوع فوق «باید فوراً مورد توجه و بررسی قرار گیرد.» این گزارش به واحد ارتقای جامعه دیجیتال این حزب منتقل شده است.

در حال حاضر، قانون داخلی ژاپن تصریح می‌کند که معامله‌گران کریپتو باید سود و زیان معاملات خود را در اظهارنامه‌های درآمد سالانه لحاظ کنند.

قوانین پیرامون مالیات کریپتو در ژاپن چه چیزهایی را در برمی‌گیرند؟

مالیات‌دهندگان ژاپنی باید تمام درآمدهای مرتبط با رمزارز را تحت عنوان «سایر درآمدها» اعلام کنند. این بدان معنی است که افراد کم درآمد می‌بایست ۱۱ درصد از سود معاملات ارزهای دیجیتال خود را به دولت پردخت کنند، اما افرادی که دارای باندهای مالیاتی (تعرفه) بالاتری هستند، باید بیش از ۵۰ درصد از این درآمد را بپردازند.

در بسیاری از کشورهای دیگر که مردم بر سود حاصل از معاملات کریپتو مالیات می‌دهند، معامله‌گران باید مالیات بر عایدی سرمایه بپردازند، به مانند همان چیزی که در مورد دارایی‌هایی مانند سهام و اوراق صورت می‌گیرد.

کمپین‌های تبلیغاتی سال‌هاست که از توکیو خواسته‌اند موضع خود را تغییر دهند. با این حال، فومیو کیشیدا (Fumio Kishida)، نخست وزیر ژاپن، طی چند وقت اخیر موضعی قاطعانه در مورد وب۳ اتخاذ کرده و خود را طرفدار این فناوری می‌داند.

کیشیدا در مورد این بخش صحبت کرده، تمایل خود را برای اصلاح قوانین مالیاتی نشان داده و خواهان اقدام به نفع رشد اقتصادی مبتنی بر NFT است.

در حال حاضر، این وضعیت منجر به اصلاح قوانین مالیاتی شرکت‌ها شده و این نهادها دیگر مجبور به پرداخت مالیات بر سودهای «تحقق‌نیافته» نخواهند بود.

این سود تحقق‌نیافته به رمزارزهایی اشاره دارد که در طول یک سال مالی ارزش آن‌ها افزایش می‌یابد، اما در همان دوره به قیمت فیات فروخته نمی‌شوند.

از این به بعد چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورتی که واحد ارتقای جامعه دیجیتال اصلاحات مالیاتی را برای معامله‌گران خُرد تصویب کند، لایحه به شورای پژوهشی امور سیاسی منتقل خواهد شد.

در صورت تصویب این شورا، اصلاحات مالیاتی به سیاست رسمی حزب لیبرال دموکرات تبدیل خواهد شد. از اینجا به بعد، قانونگذاران قادر خواهند بود لایحه‌ای را برای ارائه به دایت ملی ایجاد کنند.

دایت ملی به قوه مقننه دومجلسی کشور ژاپن گفته می‌شود که از مجلس مشاوران و مجلس نمایندگان تشکیل شده‌ است. به موجب اصل ۴۱ قانون اساسی ژاپن، این نهاد تنها مرجع قانون‌گذاری و همچنین عالی‌رتبه‌ترین ارگان حکومتی در این کشور محسوب می‌شود.

همه این مراحل ممکن است زمان‌بر باشد، اما هیچ یک نباید مانعی جدی برای تغییرات پیشنهادی تیم پروژه وب۳ ایجاد کند.

ترکیب مجلس نمایندگان ژاپن. نقاط سبز تیره نشان‌دهنده کرسی‌های LDP است
ترکیب مجلس نمایندگان ژاپن. نقاط سبز تیره نشان‌دهنده کرسی‌های LDP است

حزب حاکم ژاپن از سال ۱۹۵۵ قدرت را در دست گرفته است. این حزب دارای ۲۵۹ کرسی از حداکثر ۴۶۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۱۱۶ کرسی از ۲۴۸ کرسی در مجلس علیا، مجلس شوراهاست.

به این ترتیب، اکنون به نظر می‌رسد که نگرانی معامله‌گران رمزارز ژاپنی که امیدوار به اصلاح مالیات هستند، منوط به «زمان» باشد، نه «اما و اگر».

انقلاب وب۳ در ژاپن؟

نویسندگان وایت پیپر ارائه شده ادعا می‌کنند که می‌خواهند ژاپن را به «مرکز انقلاب وب۳» تبدیل کنند.

این نویسندگان همچنین گفتند که «به شدت از توسعه فناوری بلاک چین» در پروژه‌های «زیرساخت اجتماعی» حمایت می‌کنند.

علاوه بر جداسازی مالیات بر سود کریپتو از مالیات بر درآمد، تغییرات پیشنهادی به معامله‌گران اجازه می‌دهد که پرداخت مالیات ضررهای خود را تا سه سال به تعویق بیاندازند.

آن‌ها همچنین گفتند که بهتر است در مورد قوانین سختگیرانه معاملات اهرم‌دار رمزارزی ژاپن بحث و گفتگو شود، موضوعی که برای چندین سال صرافی های ژاپنی را تحت تأثیر قرار داده است.

کسانی که با صنعت کریپتو در ژاپن ارتباط دارند از این خبر خوشحال به نظر می‌رسند و برخی معتقدند که وایت پیپر مطرح شده «بسیاری از» درخواست‌های آن‌ها را پاسخ می‌دهد.

Astar Network و مدیر‌عامل شرکت Startale Labs Sota Watanabe گفت که این وایت پیپر «به طور کامل» مسائل اصلی را که در این صنعت نیاز به بهبود دارند، پوشش می دهد.

جنکی اودا (Genki Oda)، بنیانگذار BITPoint و نایب رئیس «انجمن مبادلات دارایی‌های رمزارزی خود رگوله‌شونده ژاپن» با این دیدگاه موافق بود و گفت:

تقریباً تمامی نیازها و درخواست‌های صنعت کریپتو در این وایت پیپر گنجانده شده است. انجام این اصلاحات در آینده مهم است. ما اقداماتی را انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود که الزامات پیشنهادی به واقعیت تبدیل خواهد شد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...