اخبار ارز دیجیتال

شاید این آخرین فرصت برای خرید ارزان‌تر بیت کوین باشد!

شاید این آخرین فرصت برای خرید ارزان‌تر بیت کوین باشد!

معامله‌گری با نام مستعار Rekt Capital می‌گوید که هرگونه کاهشی در قیمت بیت‌ کوین طی دو هفته آینده می‌تواند آخرین فرصت سرمایه‌گذاران برای خرید BTC با قیمت‌های «مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌تر» باشد.

Rekt Capital، معامله‌گر بازار کریپتو می‌گوید که سرمایه‌گذاران بیت‌ کوین ممکن است تا قبل از شروع رالی پیش از هاوینگ در ماه فوریه، تنها یک فرصت دو هفته‌ای برای خرید BTC با قیمتی «ارزان‌تر» داشته باشند.

Rekt در پستی مورخ ۲۹ ژانویه به ۳۴۹ هزار دنبال‌کننده خود گفت که حرکات بازار پیرامون هاوینگ بیت کوین معمولاً طی پنج مرحله انجام می‌شود و سه مرحله اول آن قبل از خود هاوینگ صورت می‌گیرد.

Rekt خاطرنشان کرد که در هاوینگ‌های قبلی بیت‌ کوین، اغلب طی ماه‌های قبل از آغاز آن به یک کف مهم رسیدیم و این امر بازدهی خوبی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته است. وی در ادامه گفت که سال ۲۰۲۴ نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

هاوینگ بیت کوین – که در حال حاضر برای ماه آوریل برنامه‌ریزی شده – به نصف شدن پاداش استخراج ماینرهای BTC اشاره دارد و به طور گسترده به عنوان یک کاتالیزور صعودی برای قیمت بیت کوین در نظر گرفته می‌شود.

Rekt با اشاره به اینکه بیت کوین تا به اینجا در ماه ژانویه تقریباً ۱۸ درصد عقب‌نشینی کرده، اظهار داشت که اکنون یک بازه زمانی دو هفته‌ای وجود دارد و می‌توان انتظار داشت که بیت کوین تحت پولبک قابل‌توجه دیگری هم قرار گیرد.

به طور کلی، هر گونه اصلاحی در این دوره احتمالاً یکی از آخرین فرصت‌ها برای خرید بیت کوین با قیمتی مقرون‌به‌صرفه برای قبل از هاوینگ خواهد بود.

در ادامه و تقریباً ۶۰ روز پس از رویداد هاوینگ، بیت کوین وارد فاز جدیدی می‌شود که Rekt آن را مرحله «رالی پیش از هاوینگ» می‌نامد.

همانطور که در کادر آبی روشن نمودار زیر نشان داده شده، معامله‌گران کوتاه‌مدت می‌خواهند قبل از وقوع هاوینگ، با افزایش هیجانات وارد پوزیشن‌های خرید شوند. دلیل آن هم تنها این است که قصد دارند استراتژی «فروش خبر» را در حوالی زمان انجام هاوینگ اجرا کنند.

چارت رکت کپیتال
چارت رکت کپیتال

استراتژی «فروش خبر» معمولاً یک تا سه هفته پس از خود هاوینگ انجام می‌شود که از سوی Rekt تحت عنوان «اصلاح پیش از هاوینگ» توصیف شده است. در سال ۲۰۱۶، کاهش قیمت بیت کوین در هفته‌های قبل از هاوینگ به ۳۸ درصد می‌رسید، در حالی که طی سال ۲۰۲۰، کاهش ۲۰ درصدی قیمت را در این بازه زمانی تجربه کردیم.

پس از یک هاوینگ موفق، Rekt از یک دوره طولانی و «خسته‌کننده» از پرایس اکشن رنج بیت کوین خبر می‌دهد که در آن بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل ناامیدی خود از رشد قیمت پس از هاوینگ، کم کم از بازار خارج می‌شوند. از نظر تاریخی، این دوره به طور متوسط ۱۵۰ روز طول می‌کشد.

در نهایت، Rekt توضیح می‌دهد که بیت‌ کوین وارد فاز «روند صعودی پارابولیک» می‌شود، جایی که پس از ماه‌ها حرکات رنج و انباشت کلی، بیت‌ کوین رشد سریعی را تجربه می‌کند.

Rekt در توضیحات خود به هاوینگ بیت کوین تحت عنوان یک نقطه کانونی برای آغاز حرکت BTC اشاره می‌کند. با این حال، همه فعالان بازار با او هم‌نظر نیستند، زیرا برخی از کارشناسان استدلال می‌کنند که هاوینگ در گذر زمان دیگر مثل گذشته معیار قابل اعتمادی برای ارزیابی عملکرد قیمت محسوب نمی‌شود.

رالف زاگوری (Ralph Zagury)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت Swan Bitcoin، در میزگردی با عنوان «آیا چرخه‌های هاوینگ بیت کوین مزخرف هستند؟»، گفت که نقدینگی – و نه هاوینگ – نقش مهم‌تری را در قیمت بیت کوین طی سال ۲۰۲۴ ایفا خواهد کرد.

زاگواری می‌گوید:

جریان‌ سرمایه است که بازار را به حرکت در می‌آورد، بنابراین هاوینگ، طبق تعریف آن، چیزی ندارد که بر روی قیمت تأثیر بگذارد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...